Vuokraamo

Telia TV:stä voit vuokrata myös SF Anytimen ja Nordisk Filmin elokuvia. Lue ohjeet videovuokraamon käyttöön ja kuinka lunastat ilmaisen vuokrauksen.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.
Mikä Vuokraamo on?

Telia TV:n videovuokraamosta löydät elokuvia, lastenohjelmia, dokumentteja sekä muuta katsottavaa. Vuokrattuasi ohjelman videovuokraamosta sinulla on 48 tuntia katseluaikaa, jonka jälkeen ohjelma palautuu automaattisesti vuokraamoon.

Vuokrattua ohjelmaa voit katseluajan puitteissa katsoa niin monta kertaa kuin haluat. Voit myös keskeyttää ohjelman ja jatkaa katselua myöhemmin. Voit katsoa Telia TV -tunnuksellasi tehtyjä vuokrauksia myös muilla laitteilla, kun kirjaudut Telia TV sovellukseen.

Vuokraukset laskutetaan jälkikäteen Telia TV -laskullasi.

Vuokraamon etusivulla näet elokuvat jaoteltuna kategorioittain. Näet myös voimassaolevat vuokrauksesi ja niiden jäljellä olevan katseluajan.

Klikkaamalla elokuvan kansikuvaa pääset lukemaan siitä tarkempia tietoja, katsomaan trailerin ja vuokraamaan elokuvan. Lisäksi näet elokuvan tietojen alla muita samankaltaisia elokuvia.

Elokuvan vuokraaminen

Kun olet löytänyt vuokrattavan elokuvan ja valitset 'Vuokraa X €', avautuu ikkunaan tarkempia tietoja vuokrauksesta. Jos elokuvasta on saatavilla useampi kieliversio (esim. alkuperäinen ja suomeksi puhuttu), valitse kieli. Vahvista vuokraus painamalla uudelleen Vuokraa. Huomaa, että kieliversiota ei voi vaihtaa vuokrauksen jälkeen.

Elokuvan toisto alkaa heti vuokrattuasi elokuvan, mutta voit lopettaa katselun ja palata elokuvan pariin niin kauan kuin vuokra-aikaa on jäljellä.

Vuokraaminen Applen laitteilla

iPhonella tai iPadilla elokuvan vuokraaminen onnistuu laitteesi nettiselaimella osoitteessa tv.telia.fi. Kirjaudu vain sisään ja vuokraa haluamasi elokuva, niin pääset katsomaan elokuvan Telia TV sovelluksessa.

  1. Avaa puhelimesi tai tablettisi nettiselain ja mene osoitteeseen tv.telia.fi.
  2. Kirjaudu sisään Telia TV -käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Käyttäjätunnuksesi löydät Telia TV sovelluksen Asetukset-valikosta. Jos olet unohtanut salasanasi, voit vaihtaa sen valitsemalla kirjautumisikkunassa Unohtuiko käyttäjätunnus tai salasana?. Saat sähköpostiisi linkin salasanan vaihtoa varten.
  3. Etsi haluamasi elokuva ja valitse 'Vuokraa X €'. Näyttöön avautuu ikkuna, jossa näet tarkempia tietoja vuokrauksesta.
  4. Jos elokuvasta on saatavilla useampi kieliversio (esim. alkuperäinen ja suomeksi puhuttu), valitse kieli. Huomaa, että puhuttua kieltä ei voi vaihtaa vuokrauksen jälkeen.
  5. Vahvista vuokraus painamalla uudelleen Vuokraa.
  6. Jos olet asettanut Telia TV -tunnuksellesi PIN-koodin, syötä PIN-koodi vuokrauksen vahvistamiseksi. Voit palauttaa unohtuneen PIN-koodin siirtymällä Asetukset-valikkoon: klikkaa PIN-koodi ostoille -kohdasta Vaihda ja alhaalta Unohditko PIN-koodin?. Saat sähköpostiisi linkin PIN-koodin vaihtoa varten.
  7. Kun vuokraus on tehty, näyttöön avautuu ikkuna elokuvan käynnistämiseksi. Valitse Avaa, niin Telia TV sovellus aukeaa ja elokuvan toisto alkaa.

Elokuvan toisto alkaa heti vuokrattuasi elokuvan, mutta voit lopettaa katselun ja palata elokuvan pariin Telia TV sovelluksessa niin kauan kuin vuokra-aikaa on jäljellä. Mikäli vuokrattu elokuva ei heti näy vuokraamon 'Vuokratut elokuvat' -otsikon alla, valitse 'Päivitä'

Ilmaisen leffavuokrauksen käyttäminen

Jos sinulla on ilmaisia vuokraelokuvia eli elokuvalippuja käytettävissäsi, näet ne ja niiden voimassaoloajat Telia TV:seen kirjauduttuasi valikossa ja asetuksissa.

Voit käyttää elokuvalipun näin:

  1. Etsi ensin haluamasi elokuva Vuokraamon valikoimasta.
  2. Kun valitset "Vuokraa X €", näet lisätietoja vuokrauksesta ja voit valita maksutavaksi elokuvalipun, jolloin vuokrauksen hinnaksi muuttuu 0 €. Valitse lopuksi Vuokraa.
  3. Jos vuokrausominaisuus ei ole käytössä käyttämälläsi laitteella, vuokraa elokuva kirjautumalla tunnuksillasi osoitteessa tv.telia.fi. Tämän jälkeen pääset katsomaan vuokratun elokuvan digiboksilta tai sovelluksesta.
  • Android: Kirjaudu Telia TV sovellukseen tai osoitteeseen tv.telia.fi ja vuokraa haluamasi leffa.
  • iOS: Kirjaudu osoitteeseen tv.telia.fi ja vuokraa haluamasi leffa. Applen laitteilla voit käyttää elokuvalipun tekemällä vuokrauksen selaimella osoitteessa http://tv.telia.fi, katso erillinen ohje alta.
  • Tietokone: Kirjaudu osoitteeseen tv.telia.fi ja vuokraa haluamasi leffa.
Vuokraamon PIN-koodi

Telia TV sovelluksessa voit määrittää PIN-koodin elokuvien vuokraamiseen, jolloin sovellus kysyy aina PIN-koodia vuokrausta tehdessä ja vältyt yllätyksiltä laskulla.

Sovelluksen päävalikon kautta pääset asetuksiin, jossa Sisältörajoitukset-otsikon alla voit valita Estä elokuvien vuokraaminen, jolloin sovellus vaatii PIN-koodin aina elokuvia vuokratessa.

Jos et ole aiemmin käyttänyt sisältörajoituksia, sovellus pyytää sinua luomaan PIN-koodin. Tarvitset Telia TV -tunnuksen salasanan asettaaksesi PIN-koodin.

Lue lisää Telia TV:n PIN-koodista

Vuokratun ohjelman äänenä on väärä kieli

Tarkista kieliasetukset painamalla digiboksin kaukosäätimen Menu-näppäintä, valitse Asetukset > Ääni ja kieli > Audio (toissijainen). Valitse oikea kieli ja vahvista valintasi painamalla OK.

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.