Kanavapaketit ja ohjelmakirjastot

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Kuinka tilaan ja muokkaan tilaamiani kanavapaketteja? Mitä ovat ohjelmakirjastot? Onko digiboksilla Netflix tai YouTube? Katso Telia TV:n kanavapaketteihin ja ohjelmakirjastoihin liittyvät ohjeet tältä sivulta.

Kanavapakettien tilaaminen kaapelikortille

Voit tilata kanavapaketteja ja maksukanavia kaapelikortillesi asiakaspalvelustamme, Telia Kaupasta tai kirjautumalla Minun Teliaan.

Katso tilaamiasi kanavapaketteja myös reissussa

Useat kaapelikortille tilatut kanavapaketit saat maksutta myös Telia TV sovellukseen. Sovelluksella katsot tilaamiasi kanavapaketteja kätevästi puhelimella, tabletilla tai tietokoneella, milloin ja missä vain.

Sovelluksen avulla saat käyttöösi myös Vuokraamon, ohjelmakirjastot sekä lisämaksullisen (6,50 €/kk) Tallennuspalvelun.

Tallennuspalvelulla voit tallentaa peruskanavien ohjelmia. Käytössäsi olevaan tallennustilaan mahtuu rajattomasti tv-ohjelmia. Tallenteiden katseluaika on 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat automaattisesti. Tallennukset tallentuvat aina alusta asti, vaikka aloittaisit tallennuksen vasta viime minuuteilla.

Tutustu Tallennuspalveluun

Tilatut kanavapaketit saat myös Telia TV sovellukseen

Digiboksille tai kaapelikortille tilatut kanavapaketit saat lisämaksutta näkymään myös Telia TV sovelluksessa, jossa käytössäsi on myös Vuokraamo ja ohjelmakirjastot. Lisäksi voit jatkaa digiboksilla aloitetun kirjaston ohjelman katsomista mobiilipalvelussa ja toisinpäin.

Tutustu Telia TV sovellukseen

MIX-kanavapaketin kanavien vaihtaminen
Kaapelikortilla

Voit vaihtaa valitsemiasi kanavia kerran kuukaudessa ja valita kanavavalikoimasta kulloinkin kiinnostavimmat kanavat. Vaihda vain yksi kanava tai kerralla vaikka kaikki.

Uuden kuukauden lasketaan alkavan aina kalenterikuukauden 1. päivästä. Jos olet jo kerran vaihtanut kanavia kuluvan kuukauden aikana, sinun tarvitsee siis odottaa kuukauden vaihtumista, kunnes voit taas vaihtaa kanavia.

Kanavien vaihto onnistuu kirjautumalla Minun Teliaan. Jos olet uusi asiakas, käytä kirjautumiseen verkkopankkitunnuksia.

Vaihda MIX-kanavia

Huom!

  • MIX M ja MIX S -paketit eivät sisällä esivalittuja kanavia. Valitse haluamasi kanavat kirjautumalla Minun Teliaan, kun olet saanut tilausvahvistuksen tekstiviestillä.
  • Jos sinulla on useampi kaapelikortti, valitse ensin Telia MIX -aloitussivulta sen kaapelikortin numero, jolle haluat tehdä muutoksen.

Näin vaihdat mix-kanavia kirjautuneena:

  1. Muokkaussivulla näet tämänhetkisen kanavavalikoimasi.
  2. Poista haluamasi kanavat ja lisää uudet tilalle.
  3. Kun olet valinnut pakettisi mukaisen määrän kanavia, näytölle ilmestyy Vahvista kanavapaketti -painike. Klikkaa sitä ja sen jälkeen vielä OK.
  4. Kanavapakettisi on valmis ja uudet kanavat ovat katsottavissa noin 10 minuutin kuluttua.
Digiboksilla

MIX-paketin hankittuasi voit valita haluamasi kanavapaketit digiboksin valikosta.

Tutustu MIX-paketin valintaohjeisiin (pdf)

Ohjelmakirjastot ja catch-up

Monilla maksukanavilla on käytössä joko ns. catch up -palvelu eli automaattitallennus, ohjelmakirjasto tai molemmat.

Ohjelmakirjastoista voi katsoa sisältöjä mihin aikaan vaan, rajattomin katselukerroin. Useisiin Telia TV:n maksullisiin kanavapaketteihin kuuluu ohjelmakirjasto, joka sisältyy paketin kuukausimaksuun. Ohjelmakirjastoissa on katsottavissa kanavapaketista riippuen esimerkiksi elokuvia, dokumentteja, lastenohjelmia sekä sarjojen kokonaisia tuotantokausia.

Catch up -palvelu on puolestaan eräänlainen ajansiirtopalvelu. Palvelun piiriin kuuluvat kanavat tallentavat suurimman osan ohjelmistaan automaattisesti yleensä seitsemän vuorokauden ajaksi. Lisäksi joillain kanavilla on käytettävissä kelaustoiminto.

Kelaustoiminnolla voit aloittaa parhaillaan TV:stä tulevan ohjelman alusta, pysäyttää sen hetkeksi tai kelata eteen ja taakse, vaikka ohjelman lähetys olisikin vielä kesken. Tietyillä kanavilla voi myös aloittaa ohjelma alusta, vaikka se olisi vielä käynnissä.

Kanavapaketit, joissa on ohjelmakirjastoja tai catch up -palvelu

  • Ohjelmakirjastot ja catch upit löydät päävalikon Kirjastot-osiosta.
  • Tilaamaasi kanavapakettiin kuuluvat ohjelmakirjastot ja/tai catch upit ovat Tilatut-listalla.
  • Tilattavissa-listalta voit tutkia muiden kanavapakettien kirjastoja.
  • Katsoessasi ohjelmakirjastojen sarjoja, seuraava jakso alkaa automaattisesti edellisen loputtua. Uuden jakson alun lähestymisen merkiksi ruudun oikeaan yläkulmaan ilmestyy laskuri. Kauden päätyttyä näkymä siirtyy takaisin ohjelmakirjaston valikkoon.
  • Jos käytät kanavapakettia sekä Telia TV digiboksilla että sovelluksessa, voit jatkaa sovelluksessa aloittamasi ohjelman katselua myöhemmin digiboksilla siitä mihin jäit sovelluksessa. Sama toimii myös päinvastoin.
Netflix- ja YouTube-sovellukset digiboksilla

Netflix-sovellus löytyy osasta vanhempia bokseja (Arris 4302). Jos boksissasi on Netflix-sovellus, löydät sen suoraan päämenusta.

Jos sinulla on jo Netflix-tunnukset, siirry sovellukseen ja syötä tunnuksesi. Jos sinulla ei ole Netflix-tunnuksia, voit hankkia ne siirtymällä Netflixin omaan sovellukseen ja valitsemalla Liity. Seuraa sovelluksen antamia ohjeita.

Lisätietoja sovelluksesta Netflixin sivuilla

YouTube-sovellus löytyy osasta bokseja (Arris 4302 ja 5305). Jos boksissasi on YouTube-sovellus, löydät sen suoraan päämenusta.

Lisätietoja sovelluksen käyttämisestä YouTubessa

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.