Takaisin

Kanavapaketit ja ohjelmakirjastot

Kuinka tilaan ja muokkaan tilaamiani kanavapaketteja? Mitä ovat ohjelmakirjastot? Onko digiboksilla Netflix tai Youtube? Katso ohjeet tältä sivulta.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.
Kanavapakettien tilaaminen kaapelikortille

Voit tilata kanavapaketteja ja maksukanavia kaapelikortillesi asiakaspalvelustamme, lähimmästä Telia Kaupasta tai kirjautumalla Minun Teliaan.

Katso tilaamiasi kanavapaketteja myös reissussa

Useat kaapelikortille tilatut kanavapaketit saat maksutta myös Telia TV sovellukseen. Sovelluksella katsot tilaamiasi kanavapaketteja kätevästi puhelimella, tabletilla tai tietokoneella, milloin ja missä vain.

Lue lisää

Sovelluksen avulla saat käyttöösi myös videovuokraamon ja ohjelmakirjastot sekä lisämaksullisen (6,50 €/kk) Tallennuspalvelun.

Tallennuspalvelulla tallennat peruskanavien ohjelmia. Käytössäsi olevaan tallennustilaan mahtuu jopa 3000 tuntia TV-ohjelmia. Tallenteiden katseluaika on 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat automaattisesti. Tallennukset tallentuvat aina alusta asti, vaikka aloittaisit tallennuksen vasta viime minuuteilla.

Tilatut kanavapaketit saat myös Telia TV sovellukseen

Digiboksille tai kaapelikortille tilatut kanavapaketit saat maksutta näkymään myös Telia TV sovellukseen, jossa käytössäsi on myös Vuokraamo ja ohjelmakirjastot. Lisäksi voit jatkaa digiboksilla aloitetun kirjaston ohjelman katsomista mobiilipalvelussa ja toisinpäin.

Lue lisää Telia TV sovelluksesta.

MIX-kanavapaketin kanavien vaihtaminen
Vaihtaminen kaapelikortilla

Kanavien vaihtaminen onnistuu kerran kuukaudessa, aina jokaisen kuukauden 1. päivästä lähtien. Voit valita kanavavalikoimasta itsellesi kulloinkin parhaiten sopivat kanavat. Voit vaihtaa kerralla joko kaikki kanavat tai vaikkapa vain yhden kanavan. 

Voit vaihtaa kanavia kirjautumalla Minun Teliaan. Jos olet uusi asiakkaamme, käytä kirjautumiseen verkkopankkitunnuksia. 

Vaihda MIX-kanavia

Huom!

  • MIX M ja MIX S -paketit eivät sisällä esivalittuja kanavia. Voit valita haluamasi kanavat kirjautumalla Minun Teliaan, kun olet saanut tilausvahvistuksen tekstiviestillä.
  • Jos sinulla on useampi kaapelikortti, valitse ensin Telia MIX -aloitussivulta sen kaapelikortin numero, jolle haluat tehdä muutoksen.

Näin vaihdat mix-kanavia kirjautuneena:

  1. Muokkaussivulla näet tämänhetkisen kanavavalikoimasi.
  2. Voit poistaa ja lisätä kanavia haluamasi määrän. Huomioithan, että eri paketeissa kanavien maksimimäärä vaihtelee.
  3. Kun olet valinnut pakettisi mukaisen määrän kanavia, näytölle ilmestyy Vahvista kanavapaketti -painike. Klikkaa sitä ja sen jälkeen vielä OK.
  4. Kanavapakettisi on valmis ja uudet kanavat ovat katsottavissa noin 10 minuutin kuluttua.
Vaihtaminen digiboksilla

MIX-paketin hankittuasi voit valita haluamasi kanavapaketit digiboksin valikosta.

Tutustu MIX-paketin valintaohjeisiin (pdf)

Ohjelmakirjastot ja catch-up

Monilla maksukanavilla on käytössä joko ns. catch up -palvelu eli automaattitallennus, ohjelmakirjasto tai molemmat edellä mainitut.

Ohjelmakirjastoissa on katsottavissa erilaisia sarjoja, elokuvia ja dokumentteja mihin aikaan vaan, rajattomin katselukerroin. Useisiin Telian maksullisiin kanavapaketteihin kuuluu ohjelmakirjasto, joka sisältyy paketin kuukausimaksuun. Ohjelmakirjastoissa on katsottavissa kanavapaketista riippuen esimerkiksi elokuvia, dokumentteja, lastenohjelmia sekä sarjojen kokonaisia tuotantokausia.

Catch up -palvelu on puolestaan eräänlainen ajansiirtopalvelu. Palvelun piiriin kuuluvat kanavat tallentavat suurimman osan ohjelmistaan automaattisesti yleensä seitsemän vuorokauden ajaksi. Lisäksi tietyillä kanavilla on mahdollista hyödyntää kelaustoimintoa.

Toiminnon avulla voit aloittaa parhaillaan TV:stä tulevia ohjelmia alusta, pysäyttää ne hetkeksi tai kelata eteen ja taakse, vaikka niiden lähetys olisikin vielä kesken. Tietyillä kanavilla on myös mahdollista aloittaa ohjelma alusta, vaikka se olisi vielä käynnissä.

Kanavapaketit, joissa on ohjelmakirjastoja tai catch up -palvelu

  • Ohjelmakirjastot ja catch upit löydät päävalikon Kirjastot-osiosta.
  • Mahdolliseen kanavapakettitilaukseesi kuuluvat ohjelmakirjastot ja/tai catch upit ovat Tilatut-listalla.
  • Tilattavissa-listalta voit puolestaan tutkia muiden kanavapakettien kirjastoja.
  • Ohjelmakirjastojen sarjoja seuratessasi sinun ei tarvitse valita seuraavaa jaksoa erikseen, vaan se alkaa automaattisesti edellisen jakson loputtua. Uuden jakson alun lähestymisen merkiksi ruudun oikeaan yläkulmaan ilmestyy laskuri. Kauden päätyttyä siirrytään takaisin ohjelmakirjaston valikkoon.
  • Jos käytössäsi on kanavapaketti sekä Telia TV -palvelun digiboksilla että mobiilipalvelussa, voit jatkaa mobiilissa aloittamaasi ohjelmaa myöhemmin digiboksilla keskenjääneestä kohdasta. Sama toimii myös päinvastoin; digiboksilla aloitettujen ohjelmien katsomista voi jatkaa mobiilissa.
Netflix- ja Youtube-sovellukset digiboksilla

Netflix-sovellus löytyy osasta vanhempia bokseja (Arris 4302). Jos boksissasi on ko. sovellus, löydät sen suoraan päämenusta.

Jos sinulla on jo Netflix-tunnukset, siirry sovellukseen ja syötä tunnuksesi. Jos sinulla ei ole Netflix-tunnuksia, voit hankkia ne siirtymällä Netflixin omaan sovellukseen ja valitsemalla ”Liity”. Seuraa sovelluksen antamia ohjeita.

Lisätietoja sovelluksesta Netflixin sivuilla

YouTube-sovellus löytyy osasta bokseja (Arris 4302 ja 5305). Jos boksissasi on ko. sovellus, löydät sen suoraan päämenusta.

Lisätietoja sovelluksen käyttämisestä YouTubessa

Lisää samasta aiheesta

Digiboksin usein kysytyt kysymykset

Kanavapaikat, kaapeli-TV-verkko- ja radiotaajuudet

Vuokraamo

Liigan tilaaminen

C More Telia TV:stä

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.