Kuinka tilaan ja muokkaan tilaamiani kanavapaketteja? Mitä ovat ohjelmakirjastot? Onko digiboksilla Netflix tai YouTube? Katso Telia TV:n kanavapaketteihin ja ohjelmakirjastoihin liittyvät ohjeet tältä sivulta.
Kanavapaketit ja ohjelmakirjastot
Voit tilata kanavapaketteja ja maksukanavia kaapelikortillesi asiakaspalvelustamme, Telia Kaupasta tai kirjautumalla Minun Teliaan.
Katso tilaamiasi kanavapaketteja myös reissussa
Useat kaapelikortille tilatut kanavapaketit saat maksutta myös Telia TV sovellukseen. Sovelluksella katsot tilaamiasi kanavapaketteja kätevästi puhelimella, tabletilla tai tietokoneella, milloin ja missä vain.
Sovelluksen avulla saat käyttöösi myös elokuvavuokraamon, ohjelmakirjastot sekä lisämaksullisen Tallennuspalvelun (6,50 €/kk).
Tallennuspalvelulla voit tallentaa peruskanavien ohjelmia. Käytössäsi olevaan tallennustilaan mahtuu rajattomasti tv-ohjelmia. Tallenteiden katseluaika on 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat automaattisesti. Tallennukset tallentuvat aina alusta asti, vaikka aloittaisit tallennuksen vasta ohjelman viime minuuteilla.
Digiboksille tai kaapelikortille tilatut kanavapaketit saat lisämaksutta näkymään myös Telia TV sovelluksessa, jossa käytössäsi on myös elokuvavuokraamo sekä ohjelmakirjastot. Voit jatkaa digiboksilla aloitetun kirjaston ohjelman katsomista sovelluksessa ja toisinpäin.
Kaapelikortilla
Voit vaihtaa valitsemiasi kanavia kerran kuukaudessa ja valita kanavavalikoimasta kulloinkin kiinnostavimmat kanavat. Vaihda vain yksi kanava tai kerralla vaikka kaikki.
Uuden kuukauden lasketaan alkavan aina kalenterikuukauden 1. päivästä. Jos olet jo kerran vaihtanut kanavia kuluvan kuukauden aikana, sinun tarvitsee siis odottaa kuukauden vaihtumista, kunnes voit taas vaihtaa kanavia.
Kanavien vaihto onnistuu Minun Teliassa. Jos olet uusi asiakas, käytä kirjautumiseen verkkopankkitunnusta.
Huom!
- MIX-paketeissa ei ole esivalittuja kanavia. Valitse haluamasi kanavat kirjautumalla Minun Teliaan, kun olet saanut tilausvahvistuksen tekstiviestillä.
- Jos sinulla on useampi kaapelikortti, valitse ensin Telia MIX -aloitussivulta sen kaapelikortin numero, jolle haluat tehdä muutoksen.
Näin vaihdat MIX-kanavia kirjautuneena:
- Muokkaussivulla näet tämänhetkisen kanavavalikoimasi.
- Poista haluamasi kanavat ja lisää uudet tilalle.
- Kun olet valinnut pakettisi mukaisen määrän kanavia, näytölle ilmestyy Vahvista kanavapaketti -painike. Klikkaa sitä ja sen jälkeen vielä OK.
- Kanavapakettisi on valmis ja uudet kanavat ovat katsottavissa noin 10 minuutin kuluttua.
Digiboksilla
MIX-paketin hankittuasi voit valita haluamasi kanavapaketit digiboksin valikosta.
Huom: MIX-kanavapaketti on saatavilla vain Telia TV digiboksille Telian laajakaistalla, kun käytössä on Arris-digiboksi.
Arris 4302W -ohje
Arris 5305 -ohje
Monilla maksukanavilla on käytössä joko ns. catch up -palvelu eli automaattitallennus, ohjelmakirjasto tai molemmat.
Ohjelmakirjastoista voi katsoa sisältöjä mihin aikaan vaan, rajattomin katselukerroin. Useisiin Telia TV:n maksullisiin kanavapaketteihin kuuluu ohjelmakirjasto, joka sisältyy paketin kuukausimaksuun. Ohjelmakirjastoissa on katsottavissa kanavapaketista riippuen esimerkiksi elokuvia, dokumentteja, lastenohjelmia sekä sarjojen kokonaisia tuotantokausia.
Catch up -palvelu on puolestaan eräänlainen ajansiirtopalvelu. Palvelun piiriin kuuluvat kanavat tallentavat suurimman osan ohjelmistaan automaattisesti yleensä seitsemän vuorokauden ajaksi. Lisäksi joillain kanavilla on käytettävissä kelaustoiminto.
Kelaustoiminnolla voit aloittaa parhaillaan TV:stä tulevan ohjelman alusta, pysäyttää sen hetkeksi tai kelata eteen ja taakse, vaikka ohjelman lähetys olisikin vielä kesken. Tietyillä kanavilla voi myös aloittaa ohjelma alusta, vaikka se olisi vielä käynnissä.
Kanavapaketit, joissa on ohjelmakirjastoja tai catch up -palvelu
- Ohjelmakirjastot ja catch upit löydät päävalikon Kirjastot-osiosta.
- Tilaamaasi kanavapakettiin kuuluvat ohjelmakirjastot ja/tai catch upit ovat Tilatut-listalla.
- Tilattavissa-listalta voit tutkia muiden kanavapakettien kirjastoja.
- Katsoessasi ohjelmakirjastojen sarjoja, seuraava jakso alkaa automaattisesti edellisen loputtua. Uuden jakson alun lähestymisen merkiksi ruudun oikeaan yläkulmaan ilmestyy laskuri. Kauden päätyttyä näkymä siirtyy takaisin ohjelmakirjaston valikkoon.
- Jos käytät kanavapakettia sekä Telia TV digiboksilla että sovelluksessa, voit jatkaa sovelluksessa aloittamasi ohjelman katselua myöhemmin digiboksilla siitä mihin jäit sovelluksessa. Sama toimii myös päinvastoin.
Eri digiboksimalleistamme löytyy eri sovelluksia. Arris-digibokseilla on valikoituja suosikkisovelluksia. SDMC DV8919 -digiboksille on esiasennettu suosituimmat sovellukset, ja lisäksi voit ladata Google Play Kaupasta Google-tunnusten avulla kaikki haluamasi sovellukset.
|
Motorola 1003 |
Motorola 1853 |
Arris 4302 |
Arris 5305W |
SDMC DV8919 |
Netflix | ei | ei | on | ei | on |
YouTube | ei | ei | on | on | on |
C More | ei | ei | on | on | on |
Yle Areena | ei | ei | ei | on | on |
Yle Lasten Areena |
ei | ei | ei | on | on* |
*Ladattavissa Google Play Kaupasta.
C More -sovellus on käytössä uusimmilla Arris- ja SDMC DV8919 -digibokseillamme ja löydät sen suoraan pääsivulta. Jos olet tilannut C More -kanavapaketin Telia TV:lle, voit kirjautua C More -sovellukseen Telia TV käyttäjätunnuksillasi.
Lue lisää sovelluksesta C Moren sivuilta
Yle Areena on esiasennettu SDMC DV8919 sekä Arris 5305 -digibokseille. Lisäksi Yle Lasten Areena on esiasennettu Arris 5305-digiboksille. SDMC DV8919 -digiboksille voit ladata Yle Lasten Areenan Google Play Kaupasta.
Lue lisää sovelluksesta Yle Areenan sivuilta
Netflix-sovellus löytyy Arris 4302 sekä SDMC DV8919 -digibokseista. Jos boksissasi on Netflix-sovellus, löydät sen suoraan päämenusta.
Jos sinulla on jo Netflix-tunnukset, siirry sovellukseen syöttämään tunnuksesi. Jos sinulla ei ole tunnuksia vielä, voit hankkia ne siirtymällä Netflixin sovellukseen ja valitsemalla Liity. Seuraa sovelluksen antamia ohjeita.
Lue lisää sovelluksen käytöstä Netflixin sivuilla
YouTube-sovellus löytyy Arris 4302, Arris 5305 sekä SDMC DV8919 -digibokseista. Jos boksissasi on YouTube-sovellus, löydät sen suoraan päämenusta.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Telia Helppi
Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Lue lisää Helpistä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.
Yhteisöön