Lasten liittymä + kellopuhelin yhteishintaan vain 14,99 €/kk. Kaupan päälle Särkänniemen ranneke! Tilaa

Ohjelmien tallentaminen Tallennuspalvelulla

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Tallennuspalvelulla tallennat ohjelmia kotimaisilta peruskanavilta – vaikka jokaiselta yhtä aikaa! Käytössäsi on rajattomasti tallennustilaa. Tallennuspalvelu on Telia Playlle tilattava lisäpalvelu.

Tallennuksen piiriin kuuluvat kanavat:

  • Yle TV1, Yle TV2, Yle Teema & Fem
  • MTV3, MTV Sub, MTV Ava
  • Nelonen, Hero, Jim, Liv
  • TV5, Kutonen
  • Frii
  • TLC
  • Eveo
  • STAR Channel
  • National Geographic

Kaikki kotimaisten peruskanavien ohjelmat eivät ole tallennettavissa mm. tekijänoikeudellisista ja lainsäädännöllisistä syistä.

Tallentamisen lisäksi Tallennuspalvelussa voit katsoa Ylen (Yle TV1, Yle TV2 ja Yle Teema & Fem) ja MTV:n (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) kanavien sekä TV5:n, Kutosen Friin, TLC:n, Eveon, STAR Channelin ja National Geographicin suoria lähetyksiä.

Jos käytät Telia Play -boksia muulla kuin Telian yhteydellä, osa kanavista täytyy tallentaa ennen katsomista. Voit tarkistaa nämä kanavat kanavalistoilta.

Yleistä Tallennuspalvelusta:

  • Voit ajastaa ja katsoa tallennuksia boksilla, Telia Play -sovelluksella tai osoitteessa teliaplay.fi.
  • Ohjelmat tallentuvat verkkoon 90 vuorokaudeksi ja poistuvat sitten automaattisesti. Jos digiboksissasi on tallentava kovalevy, tallennukset säilyvät siellä kunnes poistat ne.
  • Ohjelma tallentuu alusta asti, vaikka aloittaisit tallennuksen vasta viime minuuteilla.
  • Voit tallentaa sarjoista yksittäisiä jaksoja tai kaikki jaksot sarjatallennuksena.
  • Kanavia, joilla on oma ohjelmakirjasto, voi tallentaa vain kovalevylle.
  • Maksukanavia ei voi tallentaa verkkoon tekijänoikeussyistä.
  • Tallennukset ovat käyttäjätunnuskohtaisia. Voit katsoa tallennuksia millä vain laitteella, johon olet kirjautunut sillä Telia Play -käyttäjätunnuksella, jolla tallennukset tehtiin.

Tilaa Tallennuspalvelu

Minulla on jo Telia Play -tunnus

Voit tilata Telia Play -käyttäjätunnuksellesi Tallennuspalvelun Minun Teliasta.

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
    Kirjaudu sisään
  2. Valitse Liittymäni ja palveluni.
  3. Valitse Hallinnoi tilausta sen TV-palvelun kohdalta, johon haluat tilata Tallennuspalvelun.
  4. Valitse Tallennuspalvelu ja etene tilauksen loppuun asti.

Voit aina myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
 

Minulla ei ole vielä Telia Play -tunnusta

Kun tilaat Telia Playn sovellukselle tai boksille, voit valita samalla tilaukseen mukaan Tallennuspalvelun.

Tutustu ja tilaa Telia Play

Voit tehdä ja katsoa tallennuksia Telia Play -sovelluksessa tai nettiselaimella osoitteessa teliaplay.fi. Voit asettaa ohjelmille yksittäisiä tallennuksia tai sarjatallennuksia, jolloin ne tallentuvat verkkoon. Tallennukset ovat katseltavissa saumattomasti kaikilla laitteilla, joilla olet kirjautuneena Telia Play -palveluun.

Telia Play -sovellus

Tallennuksen asettaminen

  1. Avaa sovellus ja kirjaudu tarvittaessaTelia Play -käyttäjätunnuksellasi.
  2. Valitse alalaidan valikosta TV.
  3. TV-kanavat -näkymässä näet kaikkien kanavien meneillään olevan ohjelman sekä kaksi seuraavaa ohjelmaa.
    • Aseta yksittäisiä jaksoja tallennettavaksi painamalla ohjelman nimen vieressä olevaa vaaleaa palloa, jonka keskellä on piste.
    • Siirry ohjelmaoppaaseen tarkastelemaan ohjelmatarjontaa laajemmin painamalla kanavan logon kohdalta.
  4. Ohjelmaoppaassa voit tarkastella kyseisen kanavan lähiaikojen ohjelmia. Painamalla ohjelman nimen kohdalta pääset tekemään asetuksia kyseiselle ohjelmalle.
  5. Ohjelmakohtaisessa näkymässä voit asettaa ohjelman tallennukseen. Sarjaa tallentaessa voit valita, tallennetaanko kaikki jaksot vai yksittäinen jakso. Jos ohjelma ei ole vielä alkanut, voit myös asettaa sen alkamisesta muistutuksen. Vasemman ylälaidan rastia painamalla pääset takaisin ohjelmaoppaaseen.

Tallenteiden selailu

Telia Play -sovelluksen pääsivun alalaidan valikossa Tallennukset-kohdasta pääset selaamaan tallentamiasi ohjelmia. Myös muilla laitteilla tekemäsi tallennukset löytyvät täältä.

Tallenteet on järjestelty riveittäin otsikoiden alle. Esimerkiksi Jatka katsomista -listassa näkyvät ne tallenteet, joiden katselun olet keskeyttänyt.  Sarjatallenteet löytyvät Toistuvat-otsikon alta ja niin edelleen. Voit selata otsikoita pyyhkäisemällä oikealle tai vasemmalle otsikoiden kohdalla.
 

Tallentaminen osoitteessa teliaplay.fi

Tallennusten asettaminen

Voit asettaa tallennuksia myös osoitteessa teliaplay.fi. Tarkista selaimen toimivuus laitevaatimuksista. Valitse kirjautumisen jälkeen päävalikosta TV. Valitse haluamasi ohjelma painamalla sen nimeä. Avautuvasta ruudusta voit valita sarjatallennuksen tai yksittäisen tallennuksen. Kun tallennus on asetettu, tallennettavan ohjelman eteen ilmestyy punainen merkki tallentamisesta.

Selaamalla TV-valikon sivua alaspäin, löydät lisää kanavia ja niiden ohjelmatietoja. Sivun vasemmassa yläkulmassa näet päivämäärän, jota vaihtamalla voit selata eri päivien ohjelmatietoja. Ohjelmatiedot ovat saatavilla n. viikon verran eteenpäin kerralla. Jos ohjelmatietoja ei ole vielä nähtävillä tietylle päivälle, kannattaa palata katsomaan niitä myöhemmin uudelleen.

Näytä aiemmat ohjelmat -valinnan ollessa päällä voit selata kuluvan päivän aiemmin lähetettyjä ohjelmatietoja. Voit kytkeä tämän pois päältä painamalla valintaa uudestaan. Ohjelmaa ei voi tallentaa, jos sen lähetys on jo loppunut. Sarjatallennuksen voi kytkeä silti päälle, jolloin tulevat jaksot tallentuvat.

Tallenteiden selailu

Löydät tallentamasi ohjelmat ylälaidan kohdasta Tallennukset. Myös muilla laitteilla tekemäsi tallennukset löytyvät täältä.

Tallenteet on järjestelty riveittäin erilaisten otsikoiden alle. Esimerkiksi Jatka katsomista -listaan tulevat näkyviin ne tallenteet, joiden katselu on jäänyt sinulta kesken. Sarjatallenteet löytyvät Toistuvat-otsikon alta. Jokaista riviä voi selata sivusuunnassa tai näkymän voi vaihtaa listamuotoon valitsemalla Näytä lisää.

Voit tehdä tallennuksia digiboksin ohjelmaoppaan tai katseltavan ohjelman kautta.

Nämä ohjeet ovat SDMC DV8919 -boksille. Jos sinulla on pyöreä Arris-digiboksi, katso niiden ohjeet:

Tallentaminen  SDMC DV8919 -boksilla

Digiboksilla tallentaminen onnistuu näin:

  1. Avaa boksin kotivalikko, mene kohtaan TV ja avaa se painamalla OK-näppäintä.
  2. Valitse ruudun ylälaidasta Ohjelmaopas tai TV-kanavat tarkastellaksesi tulevia ohjelmia. Ohjelmaoppaasta näet kaikkien kanavien ohjelmat tai TV-kanavat-kohdasta voit tarkastella yksittäisen kanavan ohjelmia.
  3. Kun olet löytänyt ja valinnut nuolinäppäimillä haluamasi ohjelman, paina OK-näppäintä. Jos kyseessä on sarja, valitse tallennatko vain yksittäisen jakson vai myös tulevat saman ohjelman jaksot.
    Vinkki! Jos painat ohjelman kohdalla OK-näppäintä pohjassa, asettuu ohjelma tallennukseen heti ja jos kyseessä on sarja, myös tulevat jaksot tallennetaan.
  4. Kun ohjelma on tallennuksessa, sen nimen edessä on kaksi punaista palloa.
    Tallennuspalvelun ikonien esittely

Voit tallentaa ohjelmia myös kanavia katsoessasi:

  1. Kun olet kanavalla katsomassa lähetystä, paina ylös-nuolinäppäintä, jolloin avautuvat kyseisen lähetyksen ohjelmatiedot. Voit myös selata muita kanavia pystysuunnassa ja katseltavan kanavan tulevia ohjelmia vaakasuunassa.

  2. Kun olet haluamasi ohjelman kohdalla, paina OK-painiketta pohjassa, niin pääset valitsemaan tallennusvaihtoehdon.

  3. Kun sarja on tallennuksessa, näkyy ohjelmatiedoissa kaksi punaista palloa. Jos kyseessä on yksittäinen ohjelma, tallennuksen merkkinä näkyy yksi pallo. Pallot vilkkuvat, kun tallennettava ohjelma on käynnissä.

Telia Play -sovelluksella ja -boksilla sekä osoitteessa teliaplay.fi näet Tallennuspalvelun käytön yhteydessä ohjelmien nimien vieressä ikoneita. Niiden merkitykset on tässä selitetty auki.


Yksittäinen tallennukseen asetettu ohjelma.

Yksittäinen parhaillaan tallennettava tai aiemmin tallennettu ohjelma.

Ohjelmalle on asetettu sarjatallennus.

Ohjelmalle on asetettu sarjatallennus, ja jakso tallentuu parhaillaan tai on jo tallentunut.

Kirjastoon tallennettu ohjelma. Jos kyseessä on uusinta, voi kuvake näkyä tulevienkin ohjelmien kohdalla.


Ohjelmalle on asetettu muistutus, joka vaihtaa lähetyksen kyseiselle kanavalle ohjelman alkaessa. Tämä ominaisuus on käytössä vain Arris-merkkisillä bokseilla.

Millä kaikilla laitteilla voin käyttää Tallennuspalvelua?

Voit asettaa ja katsoa tallennuksia kaikilla samoilla laitteilla millä Telia Play -palvelukin toimii.

Tallennuspalvelu toimii Telia Play -boksilla sekä Telia Play -sovelluksessa, joka on saatavilla Android- ja iOS-laitteille sekä useille älytelevisioille. Voit käyttää Tallennuspalvelua myös osoitteessa teliaplay.fi tai peilata sovelluksen Android- tai iOS-laitteelta televisioruudulle Chromecastin tai AirPlayn avulla.

Tarkista sovelluksen laitevaatimukset

Voinko tallentaa ja katsoa tallenteita eri laitteilla?

Voit asettaa tallennuksia ja katsoa tallenteita joustavasti boksin, sovelluksen tai nettiselaimen kautta, kunhan olet kirjautuneena palvleuun. Voit esimerkiksi asettaa tallennuksen sovelluksella ja katsoa sen myöhemmin boksilta TV-ruudun kautta. Tallennuspalvelulla voit katsoa tallenteita samaan aikaan kahdella eri mobiililaitteella sekä yhdellä digiboksilla.

Kauanko tallenteet säilyvät?

Tallenteet säilyvät 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat automaattisesti.

Miksi kaikkia ohjelmia ei voi tallentaa?

Sopimus- ja tekijänoikeussyistä kaikkia ohjelmia ei ole mahdollista tallentaa. Sisällön omistajalla on oikeus kieltää ohjelman tallentaminen verkkoon.

Millä digiboksimalleilla Tallennuspalvelu toimii?

Tallennuspalvelu toimii kaikilla digiboksimalleillamme.

Miten asetan jatkuvan tallennuksen?

Voit sarjaa tallentaessa valita, tallennetaanko yksi jakso vai kaikki sarjan jaksot.

Mitä jos olen tilannut useamman tallennuspalvelun eri digibokseille?

Tallennukset ovat käyttäjätunnuskohtaisia, eli ne tarvitsee asettaa jokaiselle tunnukselle erikseen. Jos käytössäsi on useampi käyttäjätunnus, aseta niistä jokaiselle haluamasi tallennukset erikseen. Jos käytät samoja tunnuksia useammalla digiboksilla, riittää kun asetat tallennukset vain kerran.

Voinko katsoa tallenteita Chromecastilla tai Apple TV:llä?

Tallennuspalvelun tallenteita on voi katsoa Chromecastilla sekä Apple TV:llä peilaamalla lähetys TV-ruudulle tai Apple TV:ssä suoraan Telia Play -sovelluksen avulla.

Onko kaapelikortille saatavilla Tallennuspalvelua?

Tallennuspalvelu ei ole saatavilla kaapelikortille, mutta voit tilata sen Telia Play -sovellukseen Minun Teliasta tai asiakaspalvelustamme.

Voiko tallennetun ohjelman katselun estää lapsilta?

Yksittäisiä tallenteita ei voi estää, mutta voit luoda lapsen profiilin, jonka käyttäjä ei näe tallenteita ollenkaan.

Lue lisää lapsilukosta

Voit irtisanoa Tallennuspalvelun Minun Teliassa.

Kirjaudu sisään

  1. Etsi Telia Play katselutavat -otsikon alta Telia Play -palvelusi ja paina sen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -painiketta.
  2. Valitse Tallennuspalvelu ja poista palvelu käytöstä.

Voit aina olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä

Lisää samasta aiheesta

Digiboksin usein kysytyt kysymykset

HD- ja UHD-kanavien katsominen kaapelikortilla

Telia Play -sovelluksen käyttö

Kaapeli-TV:n ongelmatilanteet

Unohtunut Telia Play -käyttäjätunnus tai -salasana

Telia Play -boksin ongelmatilanteet

Unohtunut Telia Playn PIN-koodi

Telia Play -sovelluksen ongelmatilanteet

Telia Playn PIN-koodi ja lapsilukko

Telia Play -virhekoodit

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.