Kiinteän netin yhteysongelmat

Vinkkejä ja neuvoja kiinteän netin yhteysongelmiin.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Jos laitteesta löytyy Soneran tai Telian tarra jossa on liittymätunnus, on kyseessä yritystuote ja voit jatkaa tällä ohjeella. Yritysliittymissä liittymänumero on yleensä INY-, IN-, DN-, tai BW-alkuinen.

Mikäli laitteesta ei löydy Soneran tai Telian tarraa tai liittymätunnusta, on kyseessä laajakaistatuote ja voit toimia tämän ohjeen mukaan. Mikäli laajakaista ei toimi edelleenkään tehtyjen toimenpiteiden jälkeen, ota meihin yhteyttä soittamalla yritysasiakaspalvelun numeroon 020 355 800. Valikosta valitse Vikatilanne (kohta 3) ja sen jälkeen Kodin netti ja Tv-palvelut (kohta 5).

Kun yhteys ei toimi lainkaan
  1. Tarkista omien laitteiden toimivuus.
  2. Tee Telian päätelaitteen ja mahdollisten omien laitteiden uudelleenkäynnistys.
  3. Jos käytössäsi on langaton verkko, testaa yhteys myös verkkokaapelilla.
  4. Jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä, otathan meihin yhteyttä. Ohjeet yhteydeottoon löytyvät alempaa kohdasta Ota yhteyttä, jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä.
Jos yhteys pätkii tai hidastelee
  1. Jos käytössäsi on lisäksi langaton verkko, testaa toimiiko yhteys verkkokaapelilla normaalisti.
  2. Jos sinulla on käytössäsi omia sisäverkon laitteita, testaa toimivuutta suoraan Telian toimittamasta yrityslaitteesta.
  3. Käytä Telian nopeustestiä yhteyden nopeuden testaamiseen. Kun teet nopeustestiä, irroita nopeustestin ajaksi muut laitteet verkosta. 
Ota yhteyttä, jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä

Mikäli laajakaista ei toimi edelleenkään tehtyjen toimenpiteiden jälkeen, ole meihin yhteydessä chatin kautta tai soittamalla yritysasiakaspalveluun ja valitsemalla valikosta Vikatilanne (kohta 3) ja sen jälkeen Kodin Netti ja TV -palvelut (kohta 5).

Ei-kiireellisessä tapauksessa voit tehdä meille vikailmoituksen myös Yritysportaalissa:

  1. Kirjaudu Yritysportaaliin ja valitse etusivulla Viestintäkeskus.
  2. Valitse Ilmoita viasta -kohta. 
  3. Täytä kaikki kysytyt kohdat huolellisesti ja mahdollisimman tarkasti – se nopeuttaa vikailmoituksen käsittelyä ja ongelman ratkaisemista.
  4. Lisää vikailmoitukseen henkilön yhteystiedot, joka on paikan päällä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika
Lähetä viesti

 

Ma–pe 8–17 | Vikailmoitukset 24/7
 

Kirjaudu

Yritysportaali

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Yritysportaalissa. 

Kirjaudu


Minun Telia

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu


Lataa sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
 

Chat

Chatissa asiantuntijamme auttavat sinua nopeasti ongelmatilanteissa ja vastaavat kysymyksiisi. 

Avaa chat >

Arkisin 8–16.30
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitteet ja puhelinliittymät ovat toistaiseksi tilattavissa eri kaupasta kuin nettiliittymät ja muut yrityspalvelut. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja puhelinliittymät
Nettiliittymät ja muut palvelut

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitteet ja puhelinliittymät ovat toistaiseksi tilattavissa eri kaupasta kuin nettiliittymät ja muut yrityspalvelut. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Laitteet ja puhelinliittymät
Nettiliittymät ja muut palvelut