Jos laitteesta löytyy Soneran tai Telian tarra jossa on liittymätunnus, on kyseessä yritystuote ja voit jatkaa tällä ohjeella. Yritysliittymissä liittymänumero on yleensä INY-, IN-, DN-, tai BW-alkuinen.
Mikäli laitteesta ei löydy Soneran tai Telian tarraa tai liittymätunnusta, on kyseessä laajakaistatuote ja voit toimia tämän ohjeen mukaan. Mikäli laajakaista ei toimi edelleenkään tehtyjen toimenpiteiden jälkeen, ota meihin yhteyttä soittamalla yritysasiakaspalvelun numeroon 020 355 800. Valikosta valitse Vikatilanteet (kohta 2) ja sen jälkeen Yhteys Kotiin, hybridilaajakaista ja TV -palvelut (kohta 2).
Kun yhteys ei toimi lainkaan
Tarkista omien laitteiden toimivuus.
Tee Telian päätelaitteen ja mahdollisten omien laitteiden uudelleenkäynnistys.
Jos käytössäsi on langaton verkko, testaa yhteys myös verkkokaapelilla.
Jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä, otathan meihin yhteyttä. Ohjeet yhteydeottoon löytyvät alempaa kohdasta Ota yhteyttä, jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä.
Jos yhteys pätkii tai hidastelee
Jos käytössäsi on lisäksi langaton verkko, testaa toimiiko yhteys verkkokaapelilla normaalisti.
Jos sinulla on käytössäsi omia sisäverkon laitteita, testaa toimivuutta suoraan Telian toimittamasta yrityslaitteesta.
Käytä Telian nopeustestiä yhteyden nopeuden testaamiseen. Kun teet nopeustestiä, irroita nopeustestin ajaksi muut laitteet verkosta.
Ota yhteyttä, jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä
Mikäli kiinteä nettisi ei toimi edelleenkään tehtyjen toimenpiteiden jälkeen, ole meihin yhteydessä chatin kautta tai soittamalla yritysasiakaspalveluun.
Ei-kiireellisessä tapauksessa ilmoita viasta Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa:
Täytä kaikki kysytyt kohdat huolellisesti ja mahdollisimman tarkasti – se nopeuttaa vikailmoituksen käsittelyä ja ongelman ratkaisemista.
Lisää vikailmoitukseen henkilön yhteystiedot, joka on paikan päällä.
Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Kirjaudu ja avaa chat
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä. Kirjaudu ja lähetä viesti
Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia.Lue lisää
Chat: Arkisin 8–16
OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA
Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.