Kiinteän 5G:n käyttöönotto

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Kun ulkoyksikkö ja PoE-muuntaja on asennettu, voit ottaa reitittimen käyttöön, jonka jälkeen pääset käyttämään nettiyhteyttä. Telia X2 -reititin toimitetaan Yhteys kotiin kiinteä 5G -yhteyden mukana. Voit myös käyttää muuta sopivaa reititintä.

Kytke muuntajalta tuleva verkkokaapeli reitittimen punaiseen WAN-porttiin. Helpot kuvalliset ohjeet reitittimen käyttöön löydät käyttöohjeistamme. Katso laitekohtaisista ohjeista tarkemmat laitetiedot.

5G-ulkoyksikkö toimii aina siltaavassa tilassa, eli voit käyttää yhteyttä myös suoraan PoE-muuntajan kautta verkkokaapelin avulla yhdellä päätelaitteella, kuten tietokoneella.


Kytkentäkaavio

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Kiinteän 5G:n tilaus ja toimitus

Kiinteän 5G:n käyttö ja ongelmatilanteet

Wifin käyttöönotto

Wifin ongelmatilanteet

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.