Kiinteän 5G:n käyttöönotto

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Kun kiinteä 5G-liittymä on asennettu eli ulkoyksikkö ja PoE-muuntaja ovat käyttövalmiina, voit ottaa reitittimen käyttöön, jonka jälkeen nettiyhteys on käytettävissä laitteillasi. Telia X2 -reititin toimitetaan Yhteys kotiin kiinteä 5G -yhteyden mukana. Voit myös käyttää muuta sopivaa reititintä.

Kytke muuntajalta tuleva verkkokaapeli reitittimen punaiseen WAN-porttiin. Helpot kuvalliset ohjeet reitittimen käyttöön löydät käyttöohjeistamme. Katso laitekohtaisista ohjeista tarkemmat laitetiedot.

Huom: 5G-ulkoyksikkö toimii aina siltaavassa tilassa, eli voit käyttää yhteyttä myös suoraan PoE-muuntajan kautta verkkokaapelin avulla yhdellä päätelaitteella, kuten tietokoneella.


Kytkentäkaavio

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Kiinteän 5G:n tilaus ja toimitus

Kiinteän 5G:n käyttö ja ongelmatilanteet

Wifin käyttöönotto

Wifin ongelmatilanteet

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
PUK-koodi, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.