Kiinteän 5G:n käyttöönotto

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Kun ulkoyksikkö ja PoE-muuntaja on asennettu, voit ottaa reitittimen käyttöön, jonka jälkeen pääset käyttämään nettiyhteyttä. Telia X2 -reititin toimitetaan Yhteys kotiin kiinteä 5G -yhteyden mukana. Voit myös käyttää muuta sopivaa reititintä.

Kytke muuntajalta tuleva verkkokaapeli reitittimen punaiseen WAN-porttiin. Helpot kuvalliset ohjeet reitittimen käyttöön löydät käyttöohjeistamme. Katso laitekohtaisista ohjeista tarkemmat laitetiedot.

5G-ulkoyksikkö toimii aina siltaavassa tilassa, eli voit käyttää yhteyttä myös suoraan PoE-muuntajan kautta verkkokaapelin avulla yhdellä päätelaitteella, kuten tietokoneella.


Kytkentäkaavio

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Kiinteän 5G:n tilaus ja toimitus

Kiinteän 5G:n käyttö ja ongelmatilanteet

Wifin käyttöönotto

Wifin ongelmatilanteet

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat


Muistathan, että ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan, tavoitat chat-asiakaspalvelumme 24/7. Voit jättää viestin myös lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.