Telia Yhteyspiste mahdollistaa ja helpottaa sovelluksien etäkäyttöä ja valvontaa mobiiliverkossa. Käyttökohteita voivat olla esimerkiksi:
Mökin valvontakamerat ja riistakamerat
Taloautomaation sovellukset
Etähallinta ja etäkäynnistykset
Avoimet portit sallivat VPN-yhteydet
Verkkopelaaminen
Toimiakseen palvelu vaatii soveltuvan mobiililiittymän ja datapaketin sekä päätelaitteeseen yhteysosoitteen (APN) asetukseksi ”opengate”, jonka avulla voi käyttää mobiiliverkossa kaksisuuntaista datayhteyttä, hyödyntää avoimia portteja sekä saada käyttöön valitusta palvelusta riippuen joko vaihtuvan tai kiinteän julkisen IP-osoitteen. Yhteyspiste-palvelu on käytettävissä 2G-, 3G-, 4G- ja 5G-verkoissa.
Hyvä lisäpalvelu esim. valvontasovelluksiin, riistakameroille ja verkkopelaamiseen
Yrityksille VPN-toimivuus
Vaihtuva julkinen IP, kaksisuuntaisuus ja avoimet portit
Sopii verkkopelaamiseen
Yhteyspiste Plus
Lisäpalvelu mobiilitoimistoihin sekä langattomiin ratkaisuihin
Kiinteä julkinen IP, kaksisuuntaisuus ja avoimet portit
Tilaaminen ja käyttöönotto
Palvelun tilaaminen
Toimiakseen Telia Yhteyspiste -palvelu vaatii mobiililiittymän, jossa on netti. Esimerkiksi Yhteys mukaan laitteeseen sopii Yhteyspiste-palvelun liittymäksi. Emme suosittele palvelua liittymille, joissa tiedonsiirrosta maksetaan käytön mukaan.
Jos vaihdat Yhteyspiste-palvelua toiseen, aiempi Yhteyspiste-palvelu tarvitsee lopettaa ensin, koska liittymällä voi olla vain yksi Yhteyspiste-palvelu kerrallaan.
Palvelun käyttöönotto
Palvelun toiminta edellyttää, että mobiililaitteen asetuksissa APN-yhteysosoite on opengate. Lisäksi laitteeseen täytyy päivittää muutama muu asetus.
Päivitä kameraan seuraavat asetukset ohjekirjan avulla:
Lähettävä sähköposti: Sähköpostiosoite, johon haluat lähettää kameran ottamat kuvat
Käyttäjätunnus: Jätetään yleensä tyhjäksi
Salasana: Jätetään yleensä tyhjäksi
APN: opengate
Palvelin: smtp.tele.fi
Portti: 25
Jos tarvitset apua laitteiden asetusten määrittelyyn tai käyttöönottoon liittyviin kysymyksiin, Telia Helppi auttaa sinua mielellään.
Huolehdi tietoturvasta
Muista huolehtia käyttämäsi laitteen tietoturvasta asianmukaisella tavalla. Internetistä päin tuleva mahdollinen haittaliikenne kasvattaa käytettyä tiedonsiirtomäärää ja siten myös kuluttaa nettipakettia. Suosittelemme palvelun käyttöön vain suuria tai käyttömäärältään rajoittamattomia nettipaketteja.
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.