Takaisin

Telia Yhteyspiste -palvelu

Mobiililiittymiin on saatavilla lisäpalvelut Telia Yhteyspiste sekä Telia Yhteyspiste Plus.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.
Mikä yhteyspiste on?

Telia Yhteyspiste mahdollistaa ja helpottaa sovelluksien etäkäyttöä ja valvontaa mobiiliverkossa. Käyttökohteita voivat olla esimerkiksi:

  • Mökin valvontakamerat ja riistakamerat
  • Taloautomaation sovellukset
  • Etähallinta ja etäkäynnistykset
  • Avoimet portit sallivat VPN-yhteydet
  • Verkkopelaaminen

Toimiakseen palvelu vaatii soveltuvan mobiililiittymän ja datapaketin sekä päätelaitteeseen yhteysosoitteen (APN) asetukseksi ”opengate”, jonka avulla voi käyttää mobiiliverkossa* kaksisuuntaista datayhteyttä, hyödyntää avoimia portteja sekä saada käyttöön valitusta palvelusta riippuen joko vaihtuvan tai kiinteän julkisen IP-osoitteen.

*5G-verkossa palvelun toimintaa ei tueta tällä hetkellä.

Yhteyspiste
  • Hyvä lisäpalvelu esim. valvontasovelluksiin, riistakameroille ja verkkopelaamiseen
  • Yrityksille VPN-toimivuus
  • Vaihtuva julkinen IP, kaksisuuntaisuus ja avoimet portit
  • Sopii verkkopelaamiseen
Yhteyspiste Plus
  • Lisäpalvelu mobiilitoimistoihin sekä langattomiin ratkaisuihin
  • Kiinteä julkinen IP, kaksisuuntaisuus ja avoimet portit
Käyttöönotto ja kytkentä
  1. Toimiakseen palvelu vaatii liittymän jossa on netti, esimerkiksi Yhteys mukaan laitteeseen sopii Yhteyspisteen liittymäksi.
  2. Telia Yhteyspisteen saat tilattua liittymälle vain asiakaspalvelumme kautta. Tarkista ennen palvelun tilaamista oikea liittymänumero, jolle haluat Yhteyspisteen kytkeä.
  3. Päivitä kameraan seuraavat asetukset ohjekirjan avulla:
    • Lähettävä sähköposti: Sähköpostiosoite, johon haluat kameran ottamat kuvat lähettää
    • Käyttäjätunnus: Jätetään yleensä tyhjäksi
    • Salasana: Jätetään yleensä tyhjäksi
    • APN: opengate
    • Palvelin: mail.inet.fi
    • Portti: 25

Jos tarvitset apua laitteiden asetuksien määrittelyssä tai käyttöönottoon liittyvissä kysymyksissä, autamme sinua mielellämme Telia Helpissä.

Huolehdi tietoturvasta

Muista huolehtia käyttämäsi laitteen tietoturvasta asianmukaisella tavalla. Internetistä päin tuleva mahdollinen haittaliikenne kasvattaa käytettyä tiedonsiirtomäärää ja siten myös kuluttaa nettipakettia. Suosittelemme palvelun käyttöön vain suuria tai käyttömäärältään rajoittamattomia nettipaketteja.

Lisää samasta aiheesta

Telia Helppi -tukipalvelu

Turvapaketti Premium

Freedome VPN

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

 

Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.