Takaisin

Multi-SIM ja Yhteys Multi

Kaksi laitetta, yksi liittymä.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Multi-SIM-palvelulla voit käyttää samaa numeroa kahdessa puhelimessa. Yhteys Multi puolestaan tuo mobiiliyhteyden älykelloon.

Telia Helppi apunasi

Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin 0600 10 100 (2,25 €/min + mpm/pvm). Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.

Lue lisää Telia Helpistä

Multi-SIM-palvelun käyttöönotto

Multi-SIM mahdollistaa liittymäsi toiminnan kahdessa puhelimessa. Liittymäsi palvelut toimivat molemmilla korteilla. Multi-SIM on maksullinen lisäpalvelu. Tarkista ajankohtaiset hintatiedot hinnastosta.

Multi-SIM on tilattavissa asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta olemassa olevaan Telian liittymään. Se on kytkettävissä kaikkiin Telian liittymiin, poislukien erikoisliittymät (Telia Dot -liittymät, mobiililaajakaista, Prepaid, Company Data, Control ja Control Plus, sekä Yhdessä-palvelu).

Multi-SIM-palvelu kytketään olemassa olevaan liittymään (ns. pääliittymä), jonka yhteydessä avataan toinen liittymä (ns. rinnakkaiskortti), jolla on oma matkapuhelinnumero, PIN- ja PUK-koodi. Kun soitat tai lähetät viestejä rinnakkaiskortilla, vastaanottajalle näkyy pääliittymän numero.

Sekä pääliittymällä että rinnakkaiskortilla voi soittaa ja vastaanottaa puheluita, lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä sekä käyttää nettiä. Multi-SIM-palvelun rinnakkaiskortin liittymätyyppi on aina sama kuin pääliittymän.

Saapuvat puhelut hälyttävät molemmissa puhelimissa yhtä aikaa. Jos et vastaa kumpaankaan puhelimeen 30 sekunnin kuluessa, puhelu siirtyy vastaajaan. Vastaajaa voit käyttää molemmilla liittymillä. Saapuvat tekstiviestit ohjautuvat molempiin puhelimiin vain, jos molemmat puhelimet ovat auki.

 

Multi-SIM-palvelun laskutus

Matkapuhelinlaskulla molempien liittymien tiedot näkyvät eriteltyinä. Puhe-, viesti- ja nettipakettien hinnat määräytyvät pääliittymän mukaisesti. Sekä pääliittymä että rinnakkaiskortti kuluttavat samoja pääliittymälle kytkettyjä paketteja.

Huom! Jos käytössäsi on Telia Yhteys -liittymä ja Multi-SIM-palvelu, voi rinnakkaiskortilla hyödyntää myös pääliittymän nettipakettia

Multi-SIM-palvelun rajoitukset
  • Rinnakkaiskortilla ei voi lähettää multimediaviestejä, eikä niitä voi myöskään vastaanottaa siihen.
  • Jos käytät rinnakkaisliittymää ulkomailla, näkyy vastaanottajalle rinnakkaiskortin liittymän todellinen numero.
  • Multi-SIM-palveluun liitetystä rinnakkaiskortista ei voi soittaa pääliittymään, mutta toisinpäin soittaminen on mahdollista käyttämällä rinnakkaiskortin todellista numeroa.
Multi-SIM ja netin käyttö

Multi-SIM on suunniteltu käytettäväksi puhe- ja viestiliikenteeseen. Telia Yhteys puhelimeen -liittymillä rinnakkaiskortilla voi käyttää myös nettiä pääliittymän hinnoittelun mukaisesti.

Rinnakkaiskortin käyttäminen laitteessa, jolla käytetään vain nettiyhteyttä (esim. tablet tai wlan-modeemi) Multi-SIM saattaa aiheuttaa virhetilanteita puhe- ja viestiliikenteelle. Emme suosittele Multi-SIM:iä tällaiseen käyttöön emmekä voi taata tuotteen toimivuutta. Pelkkään nettikäyttöön suosittelemme mobiililaajakaistaa.

Multi-SIM-liittymän lisäpalvelut

Pääliittymän maksuttomat estopalvelut, kuten viihdenumeroesto ja viihdetekstiviestiesto, seuraavat rinnakkaiskortille automaattisesti. Rinnakkaiskortille ei kytketä automaattisesti pääliittymässä mahdollisesti olevia lisäpalveluita, vaan ne tulee tilata erikseen rinnakkaiskortille. Niistä laskutetaan hinnaston mukaan.

Yhteys Multi – mobiiliyhteys älykelloon

Telia Yhteys Multi -palvelulla saat mobiiliyhteyden älykelloon. Yhteys Multi on tällä hetkellä saatavilla Apple Watch Series 3 ja sitä uudempiin GPS + Cellular -älykelloihin sekä valikoituihin Samsung Galaxy Watch -älykelloihin.

Palvelu hyödyntää pääliittymän puhe-, viesti- ja nettipaketteja.

Kuukausimaksuun sisältyy puhelinliittymäsi pakettien käyttö kellon avulla kotimaassa. Jos esimerkiksi puhepaketti pääsee loppumaan, tai käytät jotain lisämaksullisia palvelunumeroita, on hinnoittelu kellolla käytettynä sama kuin puhelinliittymällä.

Ohjeet palvelun käyttöönottoon

Yhteys Multi -liittymän irtisanominen
Apple Watch

Älykellon mobiililiittymän voit irtisanoa tai ottaa pois käytöstä iPhonen Watch -sovelluksella. Jos haluat irtisanoa liittymän, tee näin:

  1. Avaa Watch-sovellus ja sieltä Oma Apple Watch -välilehti ja valitse Mobiiliverkko.
  2. Paina valikon ylälaidassa Mobiilipalvelu - Telia FI vierestä.
  3. Valitse Hallitse tiliä Telia FI, jolloin pääset kirjautumaan liittymän hallintasivulle. Kirjaudu sisään Minun Telia -tunnuksellasi, pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.
  4. Valitse se multiliittymä jonka haluat irtisanoa ja valitse Irtisano liittymä. Irtisanominen on valmis.
  5. Voit tarkistaa liittymän irtisanoutumisen Watch-sovelluksen Mobiiliverkko-näkymässä. Irtisanominen on onnistunut, kun näkymässä kerrotaan, ettei Telia FI mobiilipalvelu ole käytössä.

Huomioithan, että parituksen poisto tai liittymän poistaminen Watch-sovelluksessa ei irtisano liittymää, vaan ainoastaan ottaa sen pois käytöstä. Liittymän irtisanominen onnistuu vain liittymän hallintasivulla (kohta 3.). Jos irtisanomisen aikana ilmenee ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Samsung Galaxy Watch

Älykellon mobiililiittymän voit irtisanoa tai ottaa pois käytöstä Galaxy Wearable -sovelluksella. Jos haluat irtisanoa liittymän, tee näin:

  1. Avaa Galaxy Wearable -sovellus ja sen alkuvalikosta Liittymätilaukset (Mobile networks).
  2. Valitse avautuvasta valikosta Hallinnoi tilauksia (Manage subscriptions).
  3. Kirjaudu avautuvalla ikkunalla sisään. Voit kirjautua kuluttaja-asiakkaana Minun Telia -tunnuksellasi, pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella. Työsuhdeliittymän käyttäjä voi kirjautua puhelinnumerolla. Käyttäessäsi puhelinnumeroa, valitse Telia-tunnuksella -vaihtoehto. Puhelinnumeron salasanan saat lähettämällä tekstiviestin "SALASANA" numeroon 15400.
  4. Valitse se multiliittymä jonka haluat irtisanoa ja valitse Irtisano liittymä.  Irtisanominen on valmis.
  5. Voit tarkistaa liittymän irtisanoutumisen Galaxy Wearable -sovelluksen Liittymätilaukset-näkymässä. Irtisanominen on onnistunut, kun näkymässä kerrotaan, ettei Telia FI mobiilipalvelu ole käytössä

Huomioithan, että parituksen poisto tai liittymän poistaminen Galaxy Wearable -sovelluksessa ei irtisano liittymää, vaan ottaa sen vain pois käytöstä. Liittymän irtisanominen onnistuu vain liittymän hallintasivulla (kohta 3.). Jos irtisanomisen aikana ilmenee ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Lisää samasta aiheesta

Telia Kamu -palvelu

Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Irtisanominen

Puhelimen käyttö ja ongelmatilanteet

VoLTE ja Wi-Fi-puhelut

Puhelin, SIM-kortti tai liittymä kadonnut tai varastettu

Mikä on PIN-koodi ja miten vaihdan sen?

Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

MMS-viestien lukeminen

SIM-kortin koko, uuden tilaaminen ja aktivointi

Soitonsiirto

Saldopalvelut

Telia Perhe -palvelu

eSIM – elektroninen, laitteeseen sisäänrakennettu SIM

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.