Minun Teliaan kirjautuminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Voit kirjautua Minun Teliaan eli telia.fi-sivustolle omistajan tai liittymän käyttäjän roolissa.

Omistajan roolissa näet kaikki omistamasi puhelin- ja nettiliittymät, Telia Playn ja muut tilaamasi kuluttajapalvelut. Kirjautuminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla, Mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla. Minun Telia -sovelluksessa voit myös käyttää biometrista tunnistautumista.

Liittymän käyttäjän roolissa näet vain kyseisen liittymän tiedot. Kirjautuminen tapahtuu matkapuhelinnumerolla ja tekstiviestillä tilattavalla salasanalla.

Näet kaikki liittymäsi ja palvelusi kirjautumalla Minun Teliaan verkkopankkitunnuksilla, Mobiilivarmenteella tai poliisin myöntämällä sirullisella henkilökortilla. Valitse kirjautumissivulla ”Liittymän omistajana” -vaihtoehto ja sitten haluamasi tunnistautumistapa.

Kirjaudu Minun Teliaan

Tutustu Mobiilivarmenteeseen

Vinkit sirullisella henkilökortilla kirjautumiseen
  • Jos kirjautuminen ei onnistu, tarkista onhan tietokoneessa uusin versio kortinlukijan ohjelmistosta. Digi- ja viestintävirasto tarjoaa lisätietoa kortinlukijaohjelmistoista.
  • Huomioithan, että esimerksi sosiaali- ja terveysalan ammattikortti ei käy meillä kirjautumiseen.

Käyttäjän roolissa voit hallinnoida vain kyseisen liittymän palveluita:

  • Voit tarkastella liittymän käyttöön ja ominaisuuksiin liittyvää tietoa.
  • Voit tehdä liittymään vain muutoksia, joihin liittymän omistaja on antanut oikeuden liittymän asetuksissa.
  • Jos olet liittymän omistaja, suosittelemme omistajana kirjautumista, jolloin voit hoitaa liittymäsi asioita laajemmin.

Voit kirjautua laskutettavalla liittymällä tai prepaid-liittymällä. Valitse kirjautumissivulla "Liittymän käyttäjänä " -vaihtoehto.

Käyttäjätunnus

Käyttäjätunnus on puhelinliittymäsi numero (esim. 0401234567).

Salasana

Tilaa tarvittaessa uusi salasana lähettämällä tekstiviesti SALASANA numeroon 15400 (0 €). Jos haluat määrittää salasanan itse, lähetä esim. SALASANA Hiirenkolo123 numeroon 15400. Tällöin Hiirenkolo123 toimii hetken kuluttua salasananasi. Voit vaihtaa salasanan myös kirjautuneena.

Huom:

  • Mobiililaajakaista-asiakas: Jos salasanan tilaaminen ei onnistu reitittimen hallintasivun kautta, siirrä SIM-kortti puhelimeesi ja tilaa salasana sitä kautta.
  • Multi-SIM-palvelun rinnakkaiskortilla ei voi tilata salasanaa.

Omistajan roolissa voit käyttää Minun Telia -sovellusta myös biometrisella tunnistautumisella. Tunnistaudu sovellukseen ensin vahvasti Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla ja ota sitten biometrinen tunnistautuminen käyttöön. Biometrinen tunnistautuminen täytyy olla päällä myös laitteen asetuksissa, jotta se toimii sovelluksessa.

Tarjoaako sovellus vain biometrista tunnistautumista, mutta haluaisit tunnistautua eri tavalla? Ongelma ratkeaa, kun poistat Minun Telia -sovelluksen ja asennat sen uudelleen. Silloin voit taas valita mieleisen tunnistautumistavan.

Mitä teen, jos kirjautuminen ei onnistu?
  1. Tarkista häiriötiedotteista, onko Minun Teliassa huoltokatko tai häiriö.
  2. Jos tiedotteita ei ollut, ongelma voi olla lyhytkestoinen. Yritä hetken päästä uudelleen.
  3. Jos laitteellasi on useampi nettiselain, kokeile kirjautumista eri selaimella.
  4. Jos ongelma ei ratkennut, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme asiasi hoitamiseksi.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.