Takaisin

Telia Prepaid

Telia Prepaid on huoleton täyden palvelun puhelinliittymä.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Uusi liittymä sisältää 7 € saldoa, jolla voit soittaa, lähettää teksti- ja multimediaviestejä sekä käyttää puhelimen nettiä hinnaston mukaan.

Onko sinulla Telia Easy Prepaid -liittymä?
Katso Telia Easy Prepaid -liittymän ohje

Jos sinulla on ennen 23.3.2017 hankittu Sonera Prepaid -liittymä, liittymäsi numero, hinnoittelu ja toiminta säilyvät ennallaan. Voit ladata saldoa ja paketteja Telia KaupassaTelian sivuilta, Telia Prepaid -lataussovelluksella ja R-kioskilla.

Käyttöönotto ja liittymän aktivointi

Telia Prepaid -liittymän voit ostaa Telia Kaupasta tai Telia Express -pisteeltä, R-kioskeista, verkkokaupasta sekä hyvin varustetuista kioskeista ja huoltoasemilta.

tutustu ja tilaa

Telia Prepaid -aloituspaketin sisältö
  • SIM-kortti (trio-sim-kortti, joka sopii kaikkiin laitteisiin. Voit painaa korttikehyksestä irti sopivan kokoisen sim-kortin: nano, mikro tai normaali).
  • Käyttöohje sekä toimitusehdot.

Säilytä SIM-kortin kehys, jossa on PIN- ja PUK-koodit sekä liittymän numero eli puhelinnumerosi.

Liittymän aktivointi

Telia Prepaid -liittymä aktivoituu ensimmäisestä soitetusta tai vastaanotetusta puhelusta/tekstiviestistä, avatusta nettiyhteydestä tai saldolatauksesta. Liittymä on käytettävissä  6 kuukautta käyttöönotosta tai 12 kuukautta viimeisimmästä latauksesta. Jos et lataa saldoa tai netin käyttöä 12 kuukauteen, liittymä sulkeutuu. (Ennen 23.3.2017 ostettujen Sonera Prepaid –liittymien voimassaoloaika 12kk käyttöönotosta tai latauksesta.)

Tarkista voimassaoloaika lähettämällä tekstiviesti PREPAID VOIMASSA numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Multimediaviestejä tai tiedonsiirtoa varten tarvitset puhelimeesi asetukset. Tarvittaessa tilaa asetukset tekstiviestillä. Lähetä viesti ASETUKSET numeroon 15400.

Tarkemmat ohjeet MMS- ja internet-asetusten tilaamiseen

Liittymän lataaminen

Voit ladata liittymääsi lisää saldoa tai paketteja kätevästi verkkopankkitunnuksillasi (Nordea, Osuuspankit, Danske Bank, Säästöpankit/Paikallisosuuspankit, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia).

Voit ladata lisää saldoa, nettipaketteja ja Telia Prepaid -paketteja (sis. puhetta, viestejä ja nettikäyttöä) netissä Telian sivuilla, Telia Prepaid -lataussovelluksella, R-kioskilla tai osta latauslipuke lähimmältä Telian jälleenmyyjältä.

lataa saldoa tai paketteja

Lue lisää latauslipukkeesta

Lue lisää lataussovelluksesta

Jäljellä olevan saldon tarkistat helpoiten tekstiviestillä PREPAID SALDO numerosta 15400. Viesti on maksuton.

Turvanumero

Turvanumero on Telia Prepaid -liittymien ominaisuus, jonka avulla saldon loputtua voit soittaa tai lähettää viestejä kotimaassa kahteen ennaltamäärittelemääsi kotimaan matkapuhelinnumeroon maksutta. Turvanumeroihin voidaan yhteensä käyttää 3 min puheaikaa tai lähettää 3 kpl tekstiviestejä.

Turvanumeron asettaminen

Turvanumerot määritellään maksuttomalla tekstiviestillä. Voit asettaa turvanumerot lähettämällä numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID LISÄÄ TURVANUMEROT 040 XXX XXXX (välilyönti) 040 XXX XXXX

Turvanumeron tarkistaminen

Voit tarkistaa asettamasi turvanumerot lähettämällä numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID HAE TURVANUMEROT

Turvanumeron poistaminen

Mikäli haluat poistaa turvanumerot Telia Prepaid -liittymästäsi, voit lähettää numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID POISTA TURVANUMEROT

Ohjeet turvanumerosta

Voit tilata ohjeet niin Turvanumeron asettamisesta, tarkistamisesta kuin poistamisesta lähettämällä numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID OHJE TURVANUMEROT. Asetus-, haku- ja ohjetekstiviestit ovat aina maksuttomia.

Prepaid Bonus -etuohjelma

Telia Prepaid Bonus -etuohjelmassa ansaitset bonuspisteitä kaikista latauksista, jotka on tehty lataussovelluksen tai sen selainversion kautta. Voit käyttää bonuspisteitä alennuksena tulevissa latauksissa. Prepaid Bonus -etuohjelmaan kuuluvat Telia Prepaid -liittymät.

Lue lisää Prepaid Bonus -etuohjelmasta

Jos käytössäsi on vanha Easy Prepaid -liittymä, voit päivittää sen Telia Prepaid -liittymäksi lähettämällä tekstiviesti PREPAID VAIHDA numeroon 15400. Viesti on maksuton. 

Prepaid-liittymien saldotilit

Kaikilla Prepaid-liittymillä on kolme eri saldotiliä:

  1. Pakettisaldo kertyy data- ja yhdistelmäpaketeilla.
  2. Bonussaldo kertyy latauskampanjoista. Saat myös ensilataajan etuna 5 € bonussaldoa ensimmäisestä saldolatauksestasi.
  3. Rahasaldo kertyy raha- ja latauslipukelatauksilla. 

Käytön myötä saldoa kuluu tileiltä yllä mainitussa järjestyksessä, eli ensin kuluu pakettisaldo, sitten bonussaldo ja lopuksi rahasaldo. 

Huomioithan, ettet voi käyttää bonussaldoa soittaessasi tai lähettäessäsi viestin palvelu- tai yritysnumeroihin tai ulkomaille.

Telia Prepaid ulkomailla

Telia Prepaid toimii kotimaan lisäksi myös Pohjolassa ja Baltiassa, eli Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa.

Lue lisää prepaid-liittymän käytöstä ulkomailla

Rajoitukset
  • Liittymään ei voi tilata maksullisia (laskutettavia) lisäpalveluita.
  • Soitonsiirrot toimivat vain silloin, kun liittymässäsi on puheaikaa jäljellä.
  • Palvelunumeroihin soitettaessa täytyy puheaikaa olla jäljellä vähintään 20 €. (Poikkeuksena yleishyödylliset palvelunumerot, palveluluokka 1)
  • Liittymällä ei voi soittaa 1.4.2012 käyttöönotettuihin maksupalvelulain mukaisiin 0606-, 0707- ja 0708-alkuisiin palvelunumeroihin. Tekstiviestien lähettäminen maksupalvelulain mukaisiin 169-, 177- ja 178-alkuisiin lyhytnumeroihin ei ole sallittu prepaid-liittymällä. Maksupalvelunumeroissa tarjotaan konkreettisia tuotteita, kuten autopesut, elintarvike- ja kahvilaostokset, pysäköinti sekä lehtitilaukset.
Lisää samasta aiheesta

Telia Prepaid -lataussovellus

Usein kysyttyä prepaid-liittymistä

Easy Prepaid

Telia Helppo Prepaid

Prepaid Netti

Prepaid ulkomailla

Puheajan lataaminen ja latauslipuke

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

 

Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.