Takaisin

Minun Teliaan kirjautuminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Kirjaudu telia.fi-sivustolle eli Minun Teliaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai Telia-tunnuksella, jolloin näet kaikki omistuksessasi olevat Telian matkapuhelin- ja laajakaistaliittymät sekä Telia TV -palvelut yhdessä näkymässä.

Voit kirjautua myös matkapuhelinnumerolla tai laajakaistatunnuksella, mutta tällöin näet ainoastaan kyseisen liittymän tiedot.

Huom! Jos olet aiemmin Soneran tai Tele Finlandin asiakkaana tunnistautunut verkkopankkitunnuksilla ja luonut käyttäjätunnuksen, toimii se automaattisesti Telia-tunnuksena. Kirjautumalla Minun Teliaan voit hallinnoida omia palveluitasi, kuten ennen Soneran Omilla Sivuilla ja Tele Finlandin Oma Liittymässä.

Kirjautuminen Telia-tunnuksilla

Näet kaikki liittymäsi ja palvelusi kirjautumalla Minun Teliaan Telia-tunnuksella. Jos olet aiemmin luonut tunnukset verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, sinulla on Telia-tunnukset.

Voit yhdistää yhden matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän Telia-tunnukseesi. Tämän jälkeen voit käyttää liittymäkohtaisia palveluita, kuten lukea MMS-viestin, käyttää sähköpostia tai ajastaa Telia TV -etätallennuksen. Aiemmin nämä palvelut ovat vaatineet kirjautumista matkapuhelin- tai internet-tunnuksella.

Käyttäjätunnus

Käyttäjätunnus luodaan ensimmäisellä kerralla tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Katso ohje Telia-tunnuksen luomiseen

Salasana

Salasana valitaan Telia-tunnuksen luonnin yhteydessä. Voit uusia unohtuneen salasanan tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Katso ohje Telia-tunnuksen salasanan uusimiseen

Kirjautuminen verkkopankkitunnuksilla

Näet kaikki liittymäsi ja palvelusi kirjautumalla Minun Teliaan verkkopankkitunnuksillasi.

Kirjaudu pankkitunnuksilla

Kirjautuminen mobiilivarmenteella

Näet kaikki liittymäsi ja palvelusi kirjautumalla Minun Teliaan mobiilivarmenteella.

Mobiilivarmenne on turvallinen tapa todistaa henkilöllisyytesi netissä. Tarvitset ainoastaan puhelimesi sekä valitsemasi tunnusluvun. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla tarvitset myös verkkopankkitunnuksesi henkilöllisyyden varmistamiseen.

Hanki mobiilivarmenne

Kirjaudu

Kirjautuminen puhelinnumerolla

Kirjautumalla matkapuhelinnumerollasi pääset hallinnoimaan vain kyseisen liittymän palveluita.

Käyttäjätunnus

Käyttäjätunnuksesi on liittymänumerosi (esim. 0401234567).

Salasana

Saat uuden salasanan lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €). Voit myös halutessasi määrittää salasanan itse. Lähetä esim. viesti SALASANA Hiirenkolo123 numeroon 15400. Tällöin Hiirenkolo123 toimii hetken kuluttua salasananasi. Voit vaihtaa salasanasi myös kirjautuneena.

Huom!

  • Mobiililaajakaista-asiakas: Jos salasanan tilaaminen ei onnistu Liikkuvan laajakaistan yhteysohjelman kautta, siirrä SIM-kortti puhelimeesi ja tilaa salasana sitä kautta.
  • Multi-SIM-palvelun rinnakkaiskortilla ei voi tilata salasanaa.
Kirjautuminen Telia internet -tunnuksella

Kirjautumalla laajakaistaliittymäsi Telia internet -tunnuksilla pääset hallinnoimaan vain kyseistä laajakaistaliittymää ja siihen mahdollisesti liitettyjä Telia TV -palveluita.

Käyttäjätunnus ja salasana

Käyttäjätunnuksesi on Telia internet -käyttäjätunnuksesi (esim. asiakas-1) tai sähköpostiosoitteesi (esim. maija.meikalainen@pp.inet.fi). Olet saanut käyttäjätunnuksen ja salasanan sähköpostilla, tekstiviestillä tai postitse tunnusvahvistus-kirjeessä.

Unohtuiko salasana?

Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden kirjautumissivulta kohdasta "Unohditko salasanasi".

Huom! Sähköpostisi ja Telia internet -tunnuksen salasana on sama. Kun vaihdat tai tilaat uuden salasanan, myös sähköpostisi salasana vaihtuu.

  1. Kirjoita viivalle sähköpostiosoitteesi.
  2. Klikkaa "Tilaa".
  3. Saat uuden salasanan tekstiviestillä.

Jos salasanan palautus ei onnistu tällä ohjeella, sähköpostitiliisi ei ole liitetty matkapuhelinnumeroa. Siinä tapauksessa salasana voidaan vaihtaa ainoastaan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Kun olet saanut uuden salasanan, on suositeltavaa vaihtaa se ja liittää matkapuhelinnumerosi sähköpostitiliisi. Näin unohtuneen salasanan palautus on jatkossa helpompaa. Lue lisää

Lisää samasta aiheesta

Mikä on Telia-tunnus ja mitä teen sillä?

Asiakkuuden hallinta kirjautuneena

Telia Rahoitus

Usein kysyttyä asiakkuudesta ja kirjautumisesta

Minun Telia -sovellus

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

 

Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.