Telia TV DV8919 -digiboksin käyttöohjeet

Telia TV DV8919 -digiboksi on Android-käyttöjärjestelmällä toimiva digiboksi.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Ajankohtaista (10.6.2022): Telia TV DV8919 -digibokseissa on havaittu toimintahäiriöitä. Digiboksin käyttöönotto ei välttämättä toimi verkkokaapelia käyttessä ja osa kanavista ei näy ilman tallentamista, vaikka käytössä olisi meiltä hankittu laajakaistaliittymä.

Jos käytät digiboksia muun operaattorin laajakaistalla ja haluat katsella MTV:n tai Nelosen kanavia (MTV, Nelonen, Sub, TV5, Kutonen, Jim, Ava, Liv tai Hero), tarvitset Tallennuspalvelun. Kun siirryt MTV:n tai Nelosen kanavalle, digiboksi pyytää tallentamaan ohjelman ennen katselua. Ohjelman katselu alkaa alusta ja voit kelata ohjelmaa eteenpäin helposti nuolinäppäimillä. Tallennuspalvelulla voit tallentaa ohjelmat ja katsella niitä silloin kun haluat.

 

Telia TV DV8919 -digiboksi on Google Android -käyttöjärjestelmän omaava kodin viihdekeskus, joka toimii kaikilla laajakaistatekniikoilla. Digiboksin yhdistäminen nettiin onnistuu verkkokaapelilla tai langattomasti wifillä.

Tämän pienen digiboksin sisään mahtuu paljon mahtavia ominaisuuksia. Voit ladata boksille lempisovelluksesi, katsoa suoratoistoa sekä vuokrata elokuvia ja sarjoja. Laite osaa mukauttaa kuvanlaadun nettiyhteytesi nopeuteen sopivaksi ja maksimissaan se tukee UHD-tasoisia lähetyksiä.

Merkkivalot ja liitännät
Etupaneeli

  1. Virtapainike
  2. Virtavalo – Palaa sinisenä, kun laite on päällä ja punaisena, kun laite on sammutettu.
  3. IR – Vilkkuu sinisenä kaukosäätimen painalluksesta.
  4. NET (verkko) – Palaa sinisenä, kun verkkokaapeli on kytketty tai wifi-yhteys muodostettu.
Oikea sivupaneeli

5. Mikro-SD-korttipaikka
6. Reset-painike
7. USB 2.0 -liitäntä x 2

Takapaneeli

8. AV-liitäntä
9. HDMI-liitäntä
10. Verkkoliitäntä
11. Optinen audioliitäntä
12. Virtaliitäntä

Kaukosäädin

Kun otat käyttöön DV8919-digiboksia, muista asentaa kaukosäätimeen sen mukana tulleet paristot. Liu'uta kaukosäätimen alla oleva kansi auki siinä olevan nuolen osoittamaan suuntaan ja aseta paristot paikalleen. 

Kaukosäätimen eri painikkeiden käyttötarkoitukset

  1. Virtapainike – Sammuttaa laitteen. Jos televisiossasi on CEC-tila käytössä, myös televisio sammuu. Jos televisio ei sammu, pidä painiketta pohjassa sulkeaksesi sen.
  2. Lähde – Avaa listan television kuvalähteistä.
  3. Play/Tauko
  4. Takaisin – Vie sinut askeleen taaksepäin.
  5. Äänenvoimakkuus ylös/alas
  6. Mykistys
  7. Avaa Netflix-sovellus
  8. Avaa C More sovellus
  9. Vaihda kanavaa – Vie sinut viimeksi katsotulle TV-kanavalle. Voit vaihtaa nykyisen ja edellisen kanavan välillä.
  10. Näppäimet vasemmalle, oikealle sekä ylös ja alas
  11. Valitse/Vahvista
  12. Koti – Vie sinut digiboksin päävalikkoon.
  13. Google Assistant – Käytä ääntäsi etsiäksesi elokuvia ja sarjoja, hallitaksesi älykodin laitteita, saadaksesi vastauksia ja paljon muuta. (Huom. Google Assistant ei ole saatavilla kaikilla kielillä ja kaikissa maissa.)
  14. Kanava ylös/alas
Vinkkejä kaukosäätimen käyttöön
  • Liikkuaksesi vasemman reunan valikossa, paina ensin navigointipainikkeesta vasemmalle.
  • Telia TV:n päävalikosta löytyvissä asetuksissa voit määritellä, ohjaatko myös televisiotasi digiboksin kaukosäätimellä.
  • Pääset haluamasi kanavan laajempaan ohjelmaoppaaseen painamalla OK-näppäintä pitkään kanavan kohdalla.
  • Kun tv-ohjelmaa katsoessasi painat navigointipainiketta alaspäin, pääset selaamaan kanavia ja vaihtamaan ohjelman kieltä.
  • Jos käytössäsi on tallenteita tai ohjelmakirjastoja, voit kelata ohjelmia painamalla navigointinäppäimestä vasemmalle ja oikealle.
Kaukosäätimen ongelmatilanteet

Jos kaukosäätimen vasemman yläkulman led-valo ei vilku mitään näppäintä painaessa, kokeile vaihtaa paristot.

Jos koko kaukosäädin tai osa sen näppäimistä ei toimi mutta led-valo vilkkuu, kokeile digiboksin ja kaukosäätimen uudelleenparitusta:

Digiboksin ja kaukosäätimen uudelleenparitus:

  1. Löydät Reset-painikkeen digiboksin oikeasta laidasta pienestä reiästä USB-porttien välissä. Paina painike kerran pohjaan, jolloin tunnet pohjalla olevan napin naksahtavan.
  2. Digiboksin etupaneelissa oleva valo välähtää sinisenä.
  3. Paina mitä tahansa näppäintä kaukosäätimestä varmistaaksesi toimivuuden. Kaukosäätimen valo vilkkuu ensin punaisena ja kun se muuttuu vihreäksi, on paritus onnistunut

Jos ongelma jatkuu edelleen, kokeile tehdä uudelleen digiboksin ja kaukosäätimen uudelleenparitus vielä tällä tavoin:

  1. Ensin digiboksin ja kaukosäätimen aiempi paritus tarvitsee poistaa. Aloita poistaminen painamalla kaukosäätimen Takaisin- (4.) ja Koti-painikkeita (12.) pohjassa samaan aikaan 3 sekuntia.
  2. Kaukosäätimen valo välähtää 4 kertaa punaisena, jolloin paritus on poistettu onnistuneesti.
  3. Voit nyt aloittaa digiboksin ja kaukosäätimen uuden parituksen. Paina Nuoli ylöspäin (10.) ja Koti-painikkeita (12.) pohjassa 3 sekuntia.
  4. Kaukosäätimen valo välähtää 3 kertaa vihreänä, jolloin paritus on onnistunut.
Käyttöönotto verkkokaapelilla

Ennen kuin aloitat, varmista, että sinulla on:

  • toimiva nettiyhteys. Jos sinulla on meiltä hankittu laajakaista, katso ohjeet netin käyttöönottoon.
  • tietokone tai puhelin, jolla on toimiva nettiyhteys.
  • kaukosäädin, johon olet asentanut paristot valmiiksi.

Kaipaatko apua digiboksin käyttöönottoon?
Tutustu Telia Helppiin

  1. Yhdistä digiboksin mukana tulleen HDMI-kaapelin toinen pää digiboksin takana olevaan HDMI-porttiin ja toinen television HDMI-porttiin.
  2. Yhdistä verkkokaapeli digiboksin LAN-portista ja reitittimen LAN-porttiin. Näin saavutat parhaan katselukokemuksen.
  3. Yhdistä virtajohto digiboksiin ja toinen pää pistorasiaan. Tämän jälkeen digiboksi käynnistyy automaattisesti.
  4. Digiboksi osaa käynnistää useimmat televisiot automaattisesti. Jos televisio ei käynnisty, laita se päälle ja valitse television kaukosäätimellä oikea HDMI-tulokanava (Source tai Input). Kun oikea HDMI-tulokanava on valittu, näet Telia TV:n kuvaa ruudulla.
  5. Aloita Telia TV digiboksin käyttöönotto valitsemalla kieli ruudulla näkyvistä vaihtoehdoista. Valikossa liikutaan nuolinäppäimillä ja valinta vahvistetaan painamalla OK.
  6. Valitse maaksi Suomi ja paina OK. Maaksi täytyy valita Suomi, muuten digiboksi ei toimi oikein.
  7. Digiboksi pyytää vahvistamaan valinnan, paina OK.
  8. Digiboksi lataa ohjelmiston. Siinä voi kestää muutamia minuutteja ja digiboksi voi käynnistyä uudelleen useasti.
  9. Valitse maaksi Suomi uudelleen ja paina OK.
  10. Digiboksi tunnistaa kytkemäsi verkkokaapelin. Jatka asennusta valitsemalla Jatka.
  11. Voit halutessasi kirjautua Google-tilillesi. Katso tässä välissä ohje Google-tilille kirjautumiseen, tai jätä kirjautuminen väliin ja etene suoraan tämän ohjeen seuraavaan vaiheeseen valitsemalla Ohita.
  12. Tutustu Googlen palveluehtoihin ja hyväksy ne valitsemalla Hyväksy.
  13. Lue lisätiedot Google-tilin ja television asetuksista valitsemalla Näytä lisää. Valitse lopuksi OK.
  14. Tarkista Googlen asetusvalinnat, tee haluamasi muutokset ja hyväksy valintasi painamalla Hyväksy. Voit myös poistaa valinnat halutessasi, jonka jälkeen paina Hyväksy.
  15. Valitse digiboksille nimi valmiista vaihtoehdoista tai kirjoita haluamasi nimi. Tallenna valinta painamalla OK.
  16. Paina Jatka hyväksyäksesi sovellusten asennus.
  17. Tutustutaan laitteen ominaisuuksiin. Paina nuoli oikealle tai OK kolme kertaa.
  18. Digiboksi ohjaa tekemään aktivoinnin. Ruudulle ilmestyy kuusinumeroinen aktivointikoodi:


    Avaa https://login.tv.telia.fi/ tietokoneen tai puhelimen nettiselaimella ja syötä avautuvalle sivulle televisioruudullasi näkyvä aktivointikoodi.
  19. Kirjaudu selaimessa avautuvalla sivulla Telia TV -käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Olet saanut Telia TV -tunnukset tilauksen yhteydessä ja salasana on lähetetty sinulle tekstiviestillä. Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi tai itse valitsemasi tunnus. Käyttäjätunnuksen voit tarvittaessa tarkistaa Minun Teliasta.
  20. Telia TV on nyt valmis käytettäväksi!

Voit halutessasi myös ostaa asennuksen palveluna Telia Helpiltä, jolloin asiantuntija asentaa Telia TV:n kotonasi ja opastaa sen käyttöönotossa.

Käyttöönotto langattomasti wifillä

Ennen kuin aloitat, varmista, että sinulla on:

  • Toimiva nettiyhteys. Jos sinulla on meiltä hankittu laajakaista, katso ohjeet netin käyttöönottoon.
  • Tietokone tai puhelin, jolla on toimiva nettiyhteys.
  • Kaukosäädin, johon olet asentanut paristot valmiiksi.

Huom. DV8919-boksissa ei ole WPS-toimintoa.

Kaipaatko apua digiboksin käyttöönottoon?
Tutustu Telia Helppiin

  1. Yhdistä virtajohdon toinen pää digiboksiin ja toinen pistorasiaan. Tämän jälkeen digiboksi käynnistyy automaattisesti.
  2. Digiboksi osaa käynnistää useimmat televisiot automaattisesti. Jos televisio ei käynnisty, laita se päälle ja valitse television kaukosäätimellä oikea HDMI-tulokanava (Source tai Input). Kun oikea HDMI-tulokanava on valittu, näet Telia TV:n kuvaa ruudulla.
  3. Aloita Telia TV digiboksin käyttöönotto valitsemalla kieli tv-ruudulla näkyvästä valikosta. Valikossa liikutaan nuolinäppäimillä ja valinta vahvistetaan painamalla OK.
  4. Valitse maaksi Suomi ja paina OK. Maaksi täytyy valita Suomi, muuten digiboksi ei toimi oikein.
  5. Digiboksi pyytää vahvistamaan valinnan, paina OK.
  6. Digiboksi lataa ohjelmiston. Siinä voi kestää muutamia minuutteja ja digiboksi voi käynnistyä uudelleen useasti.
  7. Valitse maaksi Suomi uudelleen ja paina OK.
  8. Voit halutessasi tehdä nopeasti digiboksin määrityksen Android-puhelimesi avulla. Valitse Ohita jatkaaksesi tämän ohjeen mukaan.
  9. Valitse oma wifi-verkkosi ja  syötä sen salasana. Salasana löytyy yleensä reitittimen pohjasta/takaa tai se on itse määrittelemäsi salasana. Digiboksi yhdistyy verkkoosi.
  10. Voit halutessasi kirjautua Google-tilillesi. Katso tässä välissä ohje Google-tilille kirjautumiseen, tai jätä kirjautuminen väliin ja etene suoraan tämän ohjeen seuraavaan vaiheeseen valitsemalla Ohita.
  11. Tutustu Googlen palveluehtoihin ja hyväksy ne valitsemalla Hyväksy.
  12. Lue lisätiedot Google-tilin ja television asetuksista valitsemalla Näytä lisää. Valitse lopuksi OK.
  13. Tarkista Googlen asetusvalinnat, tee haluamasi muutokset ja hyväksy valintasi painamalla Hyväksy. Voit myös poistaa valinnat halutessasi, jonka jälkeen paina Hyväksy.
  14. Valitse digiboksille nimi valmiista vaihtoehdoista tai kirjoita haluamasi nimi. Tallenna valinta painamalla OK.
  15. Paina Jatka hyväksyäksesi sovellusten asennus. Digiboksi asentaa valmiiksi monet suosikkisovellukset, kuten C Moren.   
    Huom. Jos yhdistit Google-tilisi puhelimella, digiboksi ehdottaa ladattavaksi sovelluksia, jotka samalla tilillä on ladattu aiemmin eri laitteilla. Voit valita, mitkä niistä haluat asennettavaksi digiboksille.
  16. Tutustutaan laitteen ominaisuuksiin. Paina nuoli oikealle tai OK kolme kertaa.
  17. Digiboksi ohjaa tekemään aktivoinnin. Ruudulle ilmestyy kuusinumeroinen aktivointikoodi:


    Avaa https://login.tv.telia.fi tietokoneen tai puhelimen nettiselaimella ja syötä avautuvalle sivulle televisioruudullasi näkyvä aktivointikoodi.
  18. Kirjaudu selaimessa avautuvalla sivulla Telia TV -käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Olet saanut Telia TV -tunnukset tilauksen yhteydessä ja salasana on lähetetty sinulle tekstiviestillä. Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi tai itse valitsemasi tunnus. Käyttäjätunnuksen voit tarvittaessa tarkistaa Minun Teliasta.
  19. Telia TV on nyt valmis käytettäväksi!

Voit halutessasi myös ostaa asennuksen palveluna Telia Helpiltä, jolloin asiantuntija asentaa Telia TV:n kotonasi ja opastaa sen käyttöönotossa.

Asennus Android-puhelimen avulla

Jos haluat tehdä asennuksen Android-puhelimen avulla, tarvitsee puhelimella olla käytössä Google-tili. Jos yhdistäminen ei onnistu, varmista puhelimen valikosta että sijainti on kytketty päälle.

  1. Avaa puhelimestasi Google-sovellus.
  2. Kirjoita hakuun tai paina mikrofonin kuvaketta ja sano englanniksi ”Ok Google, set up my device". Jos sovellus tunnistaa äänikomennon, avautuu kohdan 3. mukainen kuva.
  3. Tutustu Aloitusoppaaseen ja paina Seuraava.
  4. Laitteiden hakeminen -teksti näkyy, kun sovellus hakee laitteita.
  5. Valitse luettelosta Telia Nordic STB. -niminen Telia TV. Puhelin saattaa myös automaattisesti valita laitteen sen löytyessä.
  6. Vahvista Seuraava-valinnalla puhelimen ruudulla näkyvä koodi, jos se on sama kuin television ruudulla.
  7. Valitse yhdistettävä wifi-verkko.
  8. Valitse Kopioi. Puhelin saattaa pyytää puhelimen omaa salasanaa tai muuta käytössä olevaa tunnistusta.
  9. Valitse se Google-tili, jonka haluat kopioituvan digiboksille käyttöön.
  10. Tietojen kopioitumisen jälkeen tulee ilmoitus onnistuneesta yhdistämisestä. Puhelimen Google-sovelluksen voi nyt sulkea.
  11. Palaa käyttöönoton ohjeeseen kohtaan 11.
Google-tili ja sovelluskauppa
Mikä on Google-tili? Mitä iloa on Google Play Kaupasta?

Google-tili on tunnus, jota käytetään Googlen ja Androidin palveluissa ja laitteissa (esim. matkapuhelimissa ja tableteissa). Google-tilin avulla voit käyttää Googlen ilmaisia tuotteita, kuten Gmailia ja Kalenteria. Tilin avulla voit myös kirjautua Google Play Kauppaan ja ladata sovelluksia Android-laitteillesi.

Jos sinulla ei ole Google-tiliä, voit luoda sen menemällä nettiselaimella osoitteeseen google.fi ja valitsemalla Kirjaudu sisään sivun oikeasta yläkulmasta. Valitse seuraavaksi Luo tili, jonka jälkeen sivusto opastaa sinua tilin luomisessa.

Telia TV digiboksilta löytyvästä Google Play Kaupasta voit ladata lukemattomia sovelluksia Telia TV digiboksiisi. Voit ladata esimerkiksi lempisuoratoistopalvelusi sovelluksen, musiikkisovelluksen tai pelin, joita voit lataamisen jälkeen käyttää kätevästi suoraan digiboksiltasi.

Google-tilin lisäys asennuksen aikana
  1. Aloita sisäänkirjautuminen eli paina kaukosäätimellä OK.
  2. Valitse Kirjaudu sisään ja paina OK.
  3. Syötä Google-tilisi käyttäjätunnus ja sen jälkeen salasana.
  4. Jos tililläsi on käytössä kaksivaiheinen tunnistus, tulee alla oleva sivu esiin.

    Valitessasi Kokeile toista tunnistustapaa, valitse nuolinäppäimillä haluamasi tapa ja paina OK.

    Anna vahvistuskoodi, valitse nuoli oikeasta alakulmasta ja paina OK.
  5. Olet nyt kirjautunut sisään. Jos olet tekemässä ensimmäistä asennusta, palaa käyttöönoton ohjeeseen takaisin.
Google-tilin lisäys asennuksen jälkeen
  1. Avaa Sovellukset-sovelluskauppa.
  2. Valitse Google Play -sovelluskauppa.
  3. Aloita sisäänkirjautuminen eli paina kaukosäätimellä OK.
  4. Valitse Kirjaudu sisään ja paina OK.
  5. Syötä Google-tilisi käyttäjätunnus ja sen jälkeen salasana.

  6.  Jos tililläsi on käytössä kaksivaiheinen tunnistus, tulee alla oleva sivu esiin.

    Valitessasi Kokeile toista tunnistustapaa, valitse nuolinäppäimillä haluamasi tapa ja paina OK.

    Anna vahvistuskoodi, valitse nuoli oikeasta alakulmasta ja paina OK.

  7. Olet nyt kirjautunut sisään.
Chromecast

Voit käyttää Telia TV DV8919 -digiboksia Chromecastina esim. suoratoistamiseen puhelimesi avulla. Valitse puhelimestasi tai sen sovelluksesta peilaus ja valitse listasta Telia TV:lle antamasi nimi. Mikäli valitsit käyttöönotossa oletuksena olleen nimen, löytyy listasta Telia TV. Mukavia katseluhetkiä!

Sisällöt, sovellukset ja Tallennuspalvelu
Sovellukset

Telia TV DV8919 -digiboksissa on esiasennettuna Telia TV:n lisäksi C More, Netflix, Yle Areena, YouTube, Spotify ja Teksti-TV.

Digiboksin päävalikon kautta pääset Google Play Kauppaan, josta voit ladata haluamasi suoratoistopalvelut. Google Play Kauppaan kirjaudutaan Google-tunnuksilla.

Kanavapaketin tilaus

Voit tilata uusia kanavapaketteja ja hallinnoida vanhoja tilauksiasi Minun Teliassa.

Tallennukset

Tallennuksia voit tehdä ja hallita Telia TV sovelluksesta, nettiselaimella osoitteessa tv.telia.fi sekä digiboksilta. Digiboksilla tallentaminen onnistuu näin:

  1. Mene digiboksin kotivalikkoon ja valitse siinä kohta TV.
  2. Paina haluamasi kanavan kohdalla OK-painiketta pitkään siirtyäksesi tarkempaan ohjelmaoppaaseen.
  3. Valitse ohjelmaoppaasta haluamasi ohjelma. Ruudun oikeaan laitaan avautuvasta valikosta voit valita tallennatko koko sarjan vai vain yhden jakson.

Ohjelmaa katsoessa eteen- ja taaksepäin kelaaminen onnistuu painamalla navigointipainikkeesta vasemmalle ja oikealle. Kun selaat tallenteita Tallenteet-valikossa, voit poistaa tallenteen painamalla pitkään OK-painiketta.

Kirjautuminen eri tunnuksilla

Haluatko kirjautua digiboksille jollain muulla Telia TV -tunnuksella? Näin voit poistaa digiboksilta ne tunnukset joilla olet parhaillaan kirjautuneena:

  1. Avaa asetukset ja etene polkua Järjestelmäasetukset > Sovellukset.
  2. Valitse Telia TV -kuvake ja sitten Tyhjennä tiedot. Vahvista valinta painamalla OK.
  3. Nyt voit kirjautua palveluun uudelleen haluamallasi Telia TV -tunnuksella aivan kuten laitteen käyttöönoton yhteydessä.
Apua ongelmatilanteisiin
  • Irrota digiboksin virtajohto 20 sekunniksi ja kytke se sitten takaisin. Tämä auttaa useisiin ongelmiin.
  • Tarkista häiriötiedotteemme, sillä havaitsemasi häiriö voi olla osa mahdollisesti jo tiedossa ja korjauksessa olevaa ongelmaa.
  • Tarkista nettiyhteyden toimivuus. Jos netti tulee digiboksiin langattomasti wifillä, kokeile korjaantuuko ongelma kytkemällä verkkokaapeli digiboksin ja reitittimen välille.
  • Kokeile tehdasasetusten palautusta tai resetointia ohjeen mukaan.

Jos näistä vinkeistä ei ollut apua, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tehdasasetuksien palautus ja resetointi

Tehdasasetuksien palautus on tehokas tapa korjata eri ohjelmistoon liittyviä ongelmia. Huomioithan, että tehdasasetuksien palautuksen jälkeen joudut tekemään digiboksin käyttöönoton kokonaan uudelleen. Myös kaikki asennetut sovellukset ja kirjautumistiedot palveluihin poistuvat. Telia TV Tallennuspalvelun tallenteet eivät kuitenkaan poistu.

Virtajohto tulee olla kytkettynä koko tehdasasetuksien palautuksen ajan.

  1. Aloita Koti-näkymästä, johon voi siirtyä suoraan kaukosäätimen Koti-painikkeella.
  2. Siirry kohtaan Asetukset ja etene polkua Järjestelmän asetukset > Laitteen asetukset.
  3. Valitse Tietoja ja etene polkua Nollaus > Nollaus > Poista kaikki.
  4. Digiboksi käynnistyy uudelleen. Odota, kunnes Tervetuloa-teksti tulee näkyviin. Sen jälkeen voit aloittaa digiboksin käyttöönoton uudelleen.

Jos et pääse ongelman vuoksi asetuksiin tekemään tehdasasetuksien palautusta, voit tehdä sen myös fyysisesti digiboksille näillä ohjeilla:

  1. Ota digiboksista virtajohto irti.
  2. Paina Reset-painike pohjaan ja laita virtajohto paikoilleen. Pidä painike pohjassa 30 sekuntia.
  3. Valitse televisioruudulle avautuvasta valikosta nuolinäppäimillä Wipe data/factory reset  ja paina OK. Vahvista valinta valitsemalla Factory data reset ja paina OK. Valitse sen jälkeen Reboot system now ja paina OK.
  4. Digiboksi käynnistyy ja pääset asentamaan sitä uudestaan.
Pakkauksen sisältö
  • Digiboksi DV8919 Googlen Android -käyttöjärjestelmällä
  • Kaukosäädin
  • Verkkokaapeli
  • HDMI-kaapeli
  • Virtalähde
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telia TV digiboksin tilaus ja toimitus

Telia TV digiboksin ongelmatilanteet

Digiboksin usein kysytyt kysymykset

Unohtunut Telia TV -käyttäjätunnus tai -salasana

Telia TV digiboksin kaukosäädin

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat

Jätä viesti

Voit jättää meille viestin, niin otamme sinuun tarvittaessa yhteyttä. Suosittelemme kuitenkin asioimaan Minun Teliassa, chatissa tai puhelimitse.

 

Jätä viesti Minun Teliassa

Jätä viesti ilman asiakkuutta

 

 

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.