Telia TV digiboksin tilaus ja toimitus

Tutustu Telia TV digiboksin tilaus- ja toimitusvaiheisiin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.
  1. Tilaa Telia TV digiboksi verkkokaupastamme, asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta.
  2. Saat tilausvahvistuksen sovitulla tavalla ja tilauksesi siirtyy käsiteltäväksi. Samalla saat Telia TV -käyttäjätunnuksen, jolla voit kirjautua Telia TV sovellukseen jo ennen digiboksin saapumista. 
    • Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi. Saat salasanan testiviestillä ja sen saapumiseen menee yleensä noin 5–15 minuuttia tilauksen tekemisestä. Jos et saa viestiä, katso tarkemmat ohjeet.
    • Jos olet aiemmin käyttänyt Telia TV sovellusta, voit käyttää samoilla tunnuksilla myös digiboksia tai kirjautua osoitteessa tv.telia.fi.
    • Jos tilasit digiboksin laajakaistalla, saat digiboksin aktivointitunnuksen (10 numeroa), salasanan ja PIN-koodin myöhemmin. Ne aktivoituvat, kun digiboksi ja laajakaista on toimitettu sinulle.
  3. Tilaukseen liittyvät laitteet lähetetään Postin kautta. Saat lähetystunnuksen, jolla voit seurata toimituksen etenemistä osoitteessa posti.fi/seuranta.
    • Pelkän digiboksin tilauksessa toimitetaan digiboksi, HDMI- ja Ethernet-kaapeli.
    • Digiboksi Telian laajakaistalla -tilauksessa toimitetaan nettiyhteydelle sopivat laitteet ja johdot, digiboksi, HDMI- ja Ethernet-kaapeli.
  4. Jos tilaukseesi liittyy laajakaista:
    • ilmoitamme sinulle puhelimitse tai tekstiviestillä laajakaistan toimituksen aikataulun. Toimitamme sinulle tunnukset, joita tarvitset laajakaistaan kuuluvien palveluiden käyttöön.
    • Mahdollisesta laajakaistan asennuksesta otamme sinuun erikseen yhteyttä puhelimitse tai tekstiviestillä. Kerromme, koska laajakaistasi on käytössä.
    • Lisätietoa laajakaistan toimituksesta
  5. Telia TV digiboksi vaatii toimiakseen nettiyhteyden, joten se tulee olla kytkettynä ja asennettuna käyttöön. Kun nettiyhteys on kytketty ja toiminnassa, voit ottaa digiboksin käyttöön.
Miten vaihdan vanhan digiboksin uudempaan?

Tarjoamme vanhan mallisen digiboksin omistajille mahdollisuuden vaihtaa digiboksinsa uuteen 5305W-malliseen digiboksiin asiakaspalvelumme kautta.

Näin vaihdat digiboksisi
  1. Irrota kaikki johdot vanhasta boksista.
  2. Liitä reititin asennusohjeen mukaisesti digiboksiin RJ45-kaapelilla.
  3. Liitä digiboksi ja televisio toisiinsa HDMI-kaapelilla.
  4. Laita televisio päälle ja valitse kanava, johon kytkit HDMI-kaapelin.
  5. Kytke uusi digiboksi ohjeiden mukaisesti. Digiboksi alkaa ladata ohjelmistoa.
  6. Digiboksin ladattua ohjelmistonsa voit syöttää Telia TV:n 10-merkkisen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Syötä tunnus ja salasana digiboksin mukana tulleella kaukosäätimellä. Jos syötit virheellisen numeron, voit poistaa sen painamalla vasenta nuolinäppäintä. Voit tarkistaa käyttäjätunnuksesi ja tilata tarvittaessa uuden salanan tai PIN-koodin kirjautumalla Minun Teliaan.

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.