Mikä on Telia-tunnus ja mitä teen sillä?

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Telia-tunnus on poistunut Minun Teliaan kirjautumisen käytöstä 28.8.2023. Jatkossa pääset kirjautumaan Minun Teliaan pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.

Lue lisää muutoksesta
Tutustu kaikkiin kirjautumistapoihin

Telia-tunnusta on käytetty Minun Teliaan kirjautumiseen. Minun Teliassa hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi. Siellä moni asia hoituu nopeammin ja edullisemmin, kuin myymälässä vierailemalla tai asiakaspalveluun soittamalla.

Telia-tunnus on toistaiseksi yhä osa parin tuotteemme käyttöönottoa (Telia Turvapaketti, Freedome VPN). Palvelun käyttöönoton yhteydessä pääset tarvittaessa luomaan Telia-tunnuksen, jos sinulla ei ole sellaista. Katso alta ohje tunnuksen luomiseen.

Telia-tunnuksen luominen

Telia-tunnus on poistunut käytöstä Minun Teliaan kirjautumisen vaihtoehtona, mutta jos olet ottamassa käyttöön Telia Turvapakettia tai Freedome VPN -palvelua ja tarvitset siihen uuden Telia-tunnuksen, onnistuu tunnuksen luominen näin.

Huomioithan, että ainoastaan palvelun henkilöomistaja voi luoda Telia-tunnuksen.

Luo Telia-tunnus

  1. Tunnistaudu palveluun verkkopankkitunnuksillasi tai Mobiilivarmenteella.
  2. Kirjoita haluamasi käyttäjätunnus. Käyttäjätunnuksen tulee alkaa kirjaimella, eikä se saa sisältää erikoismerkkejä. Isoilla ja pienillä kirjaimilla on tunnuksessa merkitystä, siis esim. "Matti" on eri asia kuin "matti".
  3. Kirjoita haluamasi salasana. Sen on oltava vähintään 10 merkkiä ja siinä on oltava merkkejä vähintään kolmesta eri kategoriasta: numero, erikoismerkki, pieni kirjain tai iso kirjain.
  4. Valmista tuli! Nyt voit jatkaa uuden palvelusi käyttöönottoa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.