Prepaid Netti

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Prepaid Netti -liittymällä (entinen Prepaid Nettikuukausi) surffaat netissä kertamaksulla ilman laskuja. Liittymään on ladattu 31 päivää rajatonta netin käyttöä Telian 3G- ja 4G-verkoissa enintään 100 Mbit/s nopeudella* (netti toimii myös 2G-verkon alueella).

*Saapuvan liikenteen maksiminopeus on Telian 4G-verkossa 100 Mbit/s (yleinen vaihteluväli 10–100 Mbit/s), 3G-verkossa 40Mbit/s (vaihteluväli 0,4–40 Mbit/s), ) ja 2G-verkossa 0,2 mbit/s (vaihteluväli 0,02–0,2 Mbit/s).

Lähtevän liikenteen maksiminopeus on Telian 4G-verkossa 50 Mbit/s (yleinen vaihteluväli 3–50 Mbit/s), 3G-verkossa 4 Mbit/s (vaihteluväli 0,1–4 Mbit/s), ) ja 2G-verkossa 0,1 mbit/s (vaihteluväli 0,01–0,1 Mbit/s).

Jos olet hankkinut Sonera Prepaid Netti -liittymän ennen 23.3.2017, liittymäsi numero, hinnoittelu ja toiminta säilyvät ennallaan. Voit ladata saldoa ja paketteja nettisivuillamme, Telia Prepaid -lataussovelluksella ja R-kioskilla.

Käyttöönotto ja aktivointi

Telia Prepaid Netti -liittymän voit ostaa Telia Kaupoista, R-kioskeista, Citymarketeista, verkkokaupasta sekä hyvin varustetuista kioskeista ja huoltoasemilta.

TUTUstU JA TILAA

Prepaid Netti -aloituspaketin sisältö:
  • SIM-kortti (trio-sim-kortti, joka sopii kaikkiinlaitteisiin – voit painaa korttikehyksestä sopivan kokoisen sim-kortin: nano, mikro tai normaali)
  • Käyttöohje sekä toimitusehdot

Säilytä SIM-kortin kehys, jossa on PIN- ja PUK-koodit sekä liittymän numero eli puhelinnumerosi.

Liittymän aktivointi

Telia Prepaid Netti -liittymä aktivoituu ensimmäisestä soitetusta tai vastaanotetusta puhelusta/tekstiviestistä, avatusta nettiyhteydestä tai saldolatauksesta. Liittymä on käytettävissä 6 kuukautta käyttöönotosta tai 12 kuukautta viimeisimmästä latauksesta. Jos et lataa saldoa, paketteja tai netinkäyttöä 12 kuukauteen, liittymä sulkeutuu. Ennen 23.3.2017 käyttöönotetut Prepaid Netti –liittymät ovat voimassa 12 kk käyttöönotosta tai latauksesta.

Saldon tai paketin lataus aktivoi aina liittymää 12 kk eteenpäin. Tarkista voimassaoloaika lähettämällä tekstiviesti EASY VOIMASSA numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Multimediaviestejä tai tiedonsiirtoa varten tarvitset puhelimeesi asetukset. Tarvittaessa tilaa asetukset tekstiviestillä. Lähetä viesti ASETUKSET numeroon 15400.

Liittymän lataaminen

Voit ladata liittymääsi lisää saldoa tai paketteja kätevästi verkkopankkitunnuksillasi (Nordea, Osuuspankit, Danske Bank, Säästöpankit/Paikallisosuuspankit, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia).

Voit ladata lisää saldoa, nettipaketteja ja Telia Prepaid -paketteja (sis. puhetta, viestejä ja nettikäyttöä) netissä Telian sivuilla, Telia Prepaid -lataussovelluksella, R-kioskilla tai osta latauslipuke lähimmältä Telian jälleenmyyjältä. Edullisin mahdollinen lataus on 9,90 € (S-paketti tai 7 päivän nettipaketti).

lataa saldoa tai paketteja

Lue lisää latauslipukkeesta

Lue lisää lataussovelluksesta

Jäljellä olevan saldon tarkistat helpoiten tekstiviestillä PREPAID SALDO numerosta 15400. Viesti on maksuton.

Rajoitukset
  • Liittymään ei voi tilata maksullisia (laskutettavia) lisäpalveluita.
  • Soitonsiirrot toimivat vain silloin, kun liittymässäsi on puheaikaa jäljellä.
  • Palvelunumeroihin soitettaessa täytyy puheaikaa olla jäljellä vähintään 20 €. (Poikkeuksena yleishyödylliset palvelunumerot, palveluluokka 1)
  • Liittymällä ei voi soittaa 1.4.2012 käyttöönotettuihin maksupalvelulain mukaisiin 0606-, 0707- ja 0708-alkuisiin palvelunumeroihin. Tekstiviestien lähettäminen maksupalvelulain mukaisiin 169-, 177- ja 178-alkuisiin lyhytnumeroihin ei ole sallittu prepaid-liittymällä. Maksupalvelunumeroissa tarjotaan konkreettisia tuotteita, kuten autopesut, elintarvike- ja kahvilaostokset, pysäköinti sekä lehtitilaukset.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.