Usein kysyttyä prepaid-liittymistä

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Hukkasitko prepaid-liittymäsi SIM-kortin, pohditko voiko prepaid-liittymän vaihtaa laskutettavaksi liittymäksi tai askarruttaako sinua jokin muu prepaidiin liittyvä kysymys? Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin prepaid-asioihin.

Miten saan uuden sim-kortin kadonneen tilalle?

Käy lähimmässä Telia Kaupassa ja ota mukaasi ostopakkaus, josta löytyy liittymän tarkemmat tiedot.

Miksi multimediaviestin lähetys ei onnistu?

Tarkista, että asetukset ovat tallella puhelimessa. Tarvittaessa lähetä viesti ASETUKSET numeroon 15400.

Tarkemmat ohjeet MMS- ja internet-asetusten tilaamiseen

Miksi saldon lataaminen ei onnistu?

Lue virheviesti, jonka saat yrittäessäsi latausta ja toimi sen mukaisesti. Lataus epäonnistuu yleisimmin virheellisesti näppäillyn latauslipukkeen numeron vuoksi tai virheellisiä yrityksiä on ollut useita. Verkkopankin kautta maksaessasi, muista palata vielä takaisin Telian sivuille.

Tarvittaessa asiakaspalvelumme auttaa sinua.

Miten irtisanon prepaid-liittymän?

Prepaid-liittymää ei ole mahdollista irtisanoa. Telia Prepaid -liittymät ovat voimassa 6 kuukautta (180 päivää) käyttöönotosta tai 12 kuukautta (365 päivää) viimeisimmästä latauksesta. Saldon, paketin tai nettikäytön lataus aktivoi aina liittymää 12 kuukautta eteenpäin. Jos latausta ei tehdä 12 kuukauteen, liittymä sulkeutuu. Liittymää ei ole mahdollista saada takaisin käyttöön sulkeutumisen jälkeen.

Voit tarkistaa liittymän voimassaoloajan tekstiviestillä PREPAID VOIMASSA numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Voiko prepaidin vaihtaa laskutettavaksi liittymäksi?

Voit vaihtaa Prepaid-liittymäsi normaalisti laskutettavaksi Telian liittymäksi. Vaihtaminen onnistuu kätevästi verkkokaupassammeTelia Kaupassa, Telia Express -pisteessä tai Telia-jälleenmyyjällä. Voit halutessasi säilyttää käyttämäsi prepaid-numerosikin.

Liittymän vaihdon yhteydessä prepaid-liittymän mahdollinen vastaaja sekä aktivoimasi verkkopalvelut (soitonsiirrot ja koputus) poistuvat. Liittymän vaihduttua saat tekstiviestin, jossa kehotetaan sammuttamaan ja käynnistämään puhelin uudelleen. Tämän jälkeen puhelimeesi lähetetään tiedonsiirto ja MMS-asetukset.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telia Prepaid

Telia Prepaid -lataussovellus

Easy Prepaid

Telia Helppo Prepaid

Prepaid Netti

Prepaid ulkomailla

Puheajan lataaminen ja latauslipuke

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.