Usein kysyttyä prepaid-liittymistä

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Onko prepaid-liittymän sim-kortti hukassa, pohditko voiko prepaid-liittymän vaihtaa laskutettavaksi liittymäksi tai askarruttaako sinua jokin muu prepaidiin liittyvä kysymys? Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin prepaid-asioihin.

Miten saan uuden sim-kortin kadonneen tilalle?

Käy lähimmässä Telia Kaupassa ja ota mukaasi prepaid-liittymäsi ostopakkaus, josta löytyy liittymän tarkemmat tiedot.

Miksi multimediaviestin lähetys ei onnistu?

Tarkista, että asetukset ovat tallella puhelimessa. Tarvittaessa lähetä viesti ASETUKSET numeroon 15400.

Tarkemmat ohjeet MMS- ja internet-asetusten tilaamiseen

Miksi lataaminen ei onnistunut?

Lataus saattaa joskus epäonnistua. Tässä on muutamia asioita, jotka kannattaa huomioida, jos yritit tehdä latausta ja se ei onnistunut:

Yleistä
  • Lataus tulee liittymälle 30 minuutin kuluessa latauksesta. Odotathan siis rauhassa puoli tuntia.
  • Jos latausta ei kuulu, tarkista maksutiedoistasi, veloitettiinko lataus.
  • Voit tarkistaa liittymäsi saldot tekstiviestillä (PREPAID SALDO numeroon 15400, hinta 0 €). Telia Prepaid -lataussovelluksesta voit myös tarkistaa telia.fi/lataa ja lataussovelluksen kautta tehdyt lataukset ja kokonaissaldot.
Lataaminen telia.fi/lataa -sivulla
  • Muistathan palata verkkopankkimaksun jälkeen takaisin Telian sivuille.
  • Näppäilithän liittymän numeron oikein? Jos numero on ollut oikein, saat latauksesta myös tekstiviestillä kuittauksen liittymääsi. Jotain on pielessä, jos viestiä ei tullut. Jos epäilet näppäilleesi numeron väärin, tarkistathan asian maksutiedoistasi. Latauksilla ole peruutusoikeutta.
Lataaminen latauslipukkeella
  • Olethan tarkkana, että näppäilet latauslipukkeen numeron oikein lataustekstiviestiin (LATAA X (X=lipukenumero) numeroon 15400, hinta 0 €).
Asiakaspalvelu apunasi

Jos kohtasit latausta tehdessäsi ongelman, asiakaspalvelumme on apunasi. Varauduthan näillä tiedoilla:

  • Prepaid-liittymän numero
  • Lataustuote
  • Ostopäivämäärä ja kellonaika
  • Lataustapa (telia.fi/lataa / latauslipuke / lataussovellus)
  • Jos olet suorittanut maksun lataustuotteesta, varaa maksun tiedot esille.
  • Saitko lataustuotteen liittymällesi, vai onko se vielä saamatta?
Miksi liittymäni ei enää toimi?

Olethan muistanut ladata liittymääsi? Prepaid-liittymä on voimassa 6 kk aktivoinnista tai 12 kk viimeisimmästä latauksesta. Jos liittymää ei ladata, se sulkeutuu, eikä suljettua liittymää ole mahdollista saada takaisin.

Etenkin jos prepaid-liittymä on ollut käytössä esimerkiksi koirapannassa tai ilmalämpöpumpussa, liittymän sulkeutumisesta varoittava tekstiviesti ei ole päässyt perille. Jatkossa tällaisessa käytössä oleva liittymä kannattaa lisätä Telia Prepaid -lataussovelluksessa osaksi Prepaid Perhettä, jolloin näet sovelluksesta liittymän saldo- ja lataustiedot. Aseta sim-kortti ensin tekstiviestejä tukevaan laitteeseen, jotta voit hyväksyä vahvistusviestin liittymän liittämisestä Prepaid Perheeseen. Sen jälkeen voit asettaa sim-kortin haluamaasi laitteeseen.

Miksi liittymäni ei toimi ulkomailla?

Telia Prepaid -liittymä toimii vain tietyissä maissa. Liittymä ei toimi näiden alueiden ulkopuolella ollenkaan.

Tarkista maat

Tarkistathan myös, että dataroaming-asetukset ovat puhelimessasi oikein.

Voiko prepaidin vaihtaa laskutettavaksi liittymäksi?

Voit vaihtaa Prepaid-liittymäsi normaalisti laskutettavaksi Telian liittymäksi. Vaihtaminen onnistuu kätevästi verkkokaupassammeTelia Kaupassa, Telia Kauppa Minissä tai Telia-jälleenmyyjällä. Voit halutessasi säilyttää käyttämäsi prepaid-numerosikin.

Liittymän vaihdon yhteydessä prepaid-liittymän mahdollinen vastaaja sekä aktivoimasi verkkopalvelut (soitonsiirrot ja koputus) poistuvat. Liittymän vaihduttua saat tekstiviestin, jossa kehotetaan sammuttamaan ja käynnistämään puhelin uudelleen. Tämän jälkeen puhelimeesi lähetetään tiedonsiirto ja MMS-asetukset.

Saako prepaid-liittymään mobiilivarmenteen?

Prepaid-liittymiin ei valitettavasti ole saatavilla mobiilivarmennetta.

Miten vaihdan salasanani?

Saat vaihdettua salasanasi prepaidin kirjautumissivulta kohdasta Unohtuiko salasana?.

Miten irtisanon prepaid-liittymän?

Prepaid-liittymää ei ole mahdollista irtisanoa. Telia Prepaid -liittymät ovat voimassa 6 kuukautta (180 päivää) käyttöönotosta tai 12 kuukautta (365 päivää) viimeisimmästä latauksesta. Saldon, paketin tai nettikäytön lataus aktivoi aina liittymää 12 kuukautta eteenpäin. Jos latausta ei tehdä 12 kuukauteen, liittymä sulkeutuu. Liittymää ei ole mahdollista saada takaisin käyttöön sulkeutumisen jälkeen.

Voit tarkistaa liittymän voimassaoloajan tekstiviestillä PREPAID VOIMASSA numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Muistathan, että ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan, tavoitat chat-asiakaspalvelumme 24/7. Voit jättää viestin myös lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.