MMS-viestit eli multimediaviestit

Tämä ohje on kuluttaja- ja yritysasiakkaille.

Jos multimediaviesti ei saapunut suoraan puhelimeesi, saat siitä ilmoituksen tekstiviestillä. Tekstiviestissä olevan kertakäyttöisen salasanan avulla pääset lukemaan multimediaviestin nettiselaimen kautta:

Lue MMS-viesti

Alta löydät tarkemmat ohjeet ja lisää tietoa MMS-viesteistä.

MMS-viestin lukeminen MMS-viestiportaalissa

Jos multimediaviesti ei saapunut suoraan puhelimeesi, saat siitä ilmoituksen tekstiviestillä ja voit katsoa viestin nettiselaimella MMS-viestiportaalin kautta.

MMS-viestit ovat katseltavissa portaalissa 10 vuorokautta ilmoituksen saapumisesta alkaen, jonka jälkeen ne poistuvat. Pidempää säilytystä varten voit tallentaa viestit vaikkapa omalle laitteellesi.

MMS-viestiportaaliin

  1. Avaa MMS-viestiportaali yllä olevasta napista uudelle välilehdelle.
  2. Kirjoita puhelinnumerosi sekä tekstiviestissä oleva kertakäyttöinen salasana niille varattuihin kenttiin.

    Huom: Jos olet jo käyttänyt salasanaa kerran, tilaa uusi salasana painamalla sivulla näkyvää Tarvitsen uuden salasanan -linkkiä.
  3. Paina Kirjaudu sisään -nappia.
  4. Katso saamasi MMS-viesti. Voit halutessasi tallentaa sen laitteellesi. Kirjaudu lopuksi ulos.

Jos haluat jatkossa MMS-viestit suoraan puhelimeesi, tilaa MMS-asetukset puhelimeen.

Mikä on MMS-viesti eli multimediaviesti?

MMS-viesti eli multimediaviesti on tekstiviestin kaltainen viesti ja normaalisti ne saapuvat puhelimessa samaan paikkaan kuin tekstaritkin. Tavallisesta tekstiviestistä muuttuu multimediaviesti esimerkiksi, jos siihen lisätään kuva tai emoji tai jos viesti on yhtä tekstiviestiä eli 160 merkkiä pidempi.

Jotta MMS-viestit saapuvat suoraan puhelimeesi, on laitteessa oltava oikeat MMS-asetukset. Uudemmat älypuhelimet osaavat hakea automaattisesti oikeat asetukset, mutta voit tarvittaessa tilata MMS-asetukset tekstiviestillä

Jotta MMS-viestit toimivat, puhelimella tarvitsee myös olla toimiva nettiyhteys sekä MMS-viestit sallittuna ja liittymällä ei saa olla data- tai MMS-estoa.

MMS-asetusten tilaus

Jos MMS-viestit eivät saavu puhelimeesi ja haluat ne jatkossa suoraan sinne, tilaa automaattiset asetukset lähettämällä tekstiviesti ASETUKSET numeroon 15400 (0 €).

Eikö MMS-asetusten tilaus tekstarilla onnistunut?

Jos et saanut tilattua asetuksia tekstiviestillä, voit vaihtoehtoisesti muokata alla olevat tiedot puhelimesi asetuksiin. Olethan kuitenkin varovainen asetuksia muokatessasi. Apua asetuksiin ja laitteen käyttöön tarjoaa kuluttaja-asiakkaille Telia Helppi ja yritysasiakkaille Telia Käyttötuki.

  • Yhteyden nimi : Telia MMS
  • APN: mms
  • Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
  • Välipalvelimen portti: 8080
  • MMSC-osoite: http://mms/
  • Yhteystyyppi: Jatkuva
Apua ongelmatilanteisiin

Haluaisitko MMS-viestit suoraan puhelimeesi, mutta MMS-asetusten tilaus ei auttanut? Tarkista siinä tapauksessa vielä nämä asiat:

  1. Toimiiko netti?
    Testaa esimerkiksi nettisivuja selaamalla, toimiiko netti puhelimellasi normaalisti. MMS-viestit tarvitsevat nettiyhteyttä, jotta ne voivat saapua puhelimeen.
     
  2. Ovatko viestiasetukset oikein?
    Tarkista puhelimen viestiasetuksista, ovathan MMS-viestit sallittuja.
     
  3. Mitä estoja liittymällä on?
    Varmista, ettei liittymällä ole dataestoa tai MMS-estoa päällä, sillä ne estävät multimediaviestien saapumisen puhelimeen.
    Estot kuluttajaliittymissä
    Estot yritysliittymissä
     
  4. Auttaako verkkoasetusten palautus?
    Jos puhelimen netti toimii, kokeile tehdä puhelimen verkkoasetusten palautus. Katso laiteohjeet
     
  5. Toimivatko tavalliset tekstiviestit?
    Jotta multimediaviestit toimivat, tarvitsee myös tavallisten tekstiviestien olla käytössä ja toimia. Pyydä tuttavaasi lähettämään sinulle tekstiviesti, ja katso tuleeko se perille.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Helppi ja Käyttötuki auttavat

Kuluttaja-asiakkaat

Telia Helppi autaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Lue lisää Helpistä


Yritysasiakkaat

Telia Käyttötuki auttaa asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteisiin puhelimitse tai yrityksenne tiloissa.

Lue lisää käyttötuesta

Hoida asioita kirjautuneena

Voit hoitaa useita asioita myös kätevästi kirjautuneena ilman jonottamista.

 

Kuluttaja-asiakkaat

Kirjaudu Minun Teliaan

 

Yritysasiakkaat

Kirjaudu Minun Telia Yrityksille

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 9–20 ja la 10–16 (mpm/pvm). Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

Telian ja Telia Inmics-Nebulan PK-yritysasiakkaat
 0200 20 300
Ma–pe 8–16 (94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat
 060 016 171
Ma–pe 9–15 (mpm/pvm)