Puhelut ja viestit Suomesta ulkomaille

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Täältä löydät ohjeet siihen, miten soitat puheluita ja lähetät viestejä Suomesta muihin maihin ja mitä se maksaa.

Käytä puhelinnumeroita kansainvälisessä muodossa, kun soitat tai lähetät viestejä Suomesta ulkomaisiin numeroihin. Poista numeron alusta ensimmäinen nolla ja kirjoita sen tilalle + ja maatunnus (esim. Ruotsi +46).

Hinnoitteluun vaikuttaa se, millainen liittymä sinulla on käytössä. Voit tarvittaessa tarkistaa liittymäsi tiedot Minun Teliasta.

Kirjaudu Minun Teliaan

Apua kirjautumiseen

Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan

Kuluttajaliittymillämme voit soittaa tavallisiin matkapuhelinnumeroihin Suomesta Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan kotimaan hinnalla.

  • Jos sinulla on puhepaketti (esim. liittymäsi hintaan kuuluu puhetta rajaton määrä) ja soitat Suomen verkosta ruotsalaiseen matkapuhelinnumeroon (esim. +46712345678), puhelu kuuluu puhepakettiin.
  • Käytön mukaan hinnoiteltavissa liittymissä puhelu maksaa saman verran, kuin normaali puhelu Suomessa suomalaiseen matkapuhelinnumeroon.
Muihin maihin

Suomesta muihin kuin yllä mainittuihin maihin soittaminen laskutetaan ulkomaan puheluhinnaston mukaan.

Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan

Kuluttajaliittymillämme voit lähettää tekstiviestin tavalliseen matkapuhelinnumeroon Suomesta Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan kotimaan hinnalla.

  • Jos sinulla on tekstiviestipaketti (esim. liittymäsi hintaan kuuluu viestejä rajaton määrä) ja lähetät tekstiviestin ruotsalaiseen matkapuhelinnumeroon (esim. +46712345678), nämä viestit Suomen verkosta lähetettyinä kuuluvat pakettiisi.
  • Käytön mukaan hinnoiteltavissa liittymissä tekstiviestin lähetys maksaa saman verran, kuin normaali tekstiviesti Suomessa suomalaiseen matkapuhelinnumeroon.
Muihin maihin

Suomesta tekstiviestin lähettäminen muihin kuin yllä mainittuihin maihin laskutetaan Telia Yhteys -hinnaston mukaan.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.