Telia Smart -reititin

Telia Smart on kuukausimaksullinen reititin, josta käytetään myös nimitystä palvelureititin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Smartilla laajakaistayhteyden voi jakaa usealle laitteelle ja Telia TV:n käyttöön. Voit hankkia reitittimen osana Telia TV digiboksi -palvelua tai vuokralaitteeksi erillisellä kuukausimaksullisella sopimuksella.

Huolehdimme reitittimen tietoturvapäivityksistä ja huolloista veloituksetta niin kauan, kuin laitesopimus on voimassa. Sinun ei tarvitse siis olla yhteydessä laitevalmistajaan mahdollisissa takuuasioissa tai huolehtia päivityksistä itse.

Telia Smart -reititin on käytettävissä ADSL/VDSL-, Ethernet- ja valokuitukohteissa.

Tilaaminen

Pääset tilamaan Telia Smart -reitittimen kirjautumalla Minun Teliaan. Mene siellä laajakaistasi tietoihin ja valitse Laitetiedot.

Osana Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelua reititin kuuluu palvelun kuukausihintaan. Jos käytössäsi on pelkkä laajakaista, voit tilata Telia Smart -reitittimen edullisella kuukausiveloituksella. 
 
Kun sinulla on reititin osana Telia TV -palvelua tai vuokralaitteena, mahdollinen takuuvaihto on mutkatonta ja sinun ei tarvitse asioida laitevalmistajan kanssa, vaan ainoastaan meidän asiakaspalvelumme.

Telia Smart -reititin on käytettävissä ADSL/VDSL-, Ethernet- ja valokuitukohteissa.

Telia Smart -reitittimien mallit

​​​​​​Tällä hetkellä lähetettävä malli on Telia X2 - Technicolor DGA4330.
Tutustu ohjeisiin
 
Aiemmin toimitettu malli on Technicolor TG799 Xtream.
Tutustu ohjeisiin

Apua ongelmatilanteisiin

Kysymysten herätessä kannattaa ensin tutustua reitittimen käyttöohjeeseen, josta löytyy monta vinkkiä ja ohjetta laitteen käyttöönottoon ja asetuksien muutoksiin:

Ratkaisuja yleisimpiin ongelmatilanteisiin löydät myös  löydät myös nettiyhteyksiä käsittelevistä ohjeistamme. Takuuasioissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos tarvitset ohjeiden lisäksi apua puhelimitse tai paikanpäälle, Telia Helpin asiantuntijat auttavat sinua laitteen asennuksen tai asetuksien kanssa.

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.