Takaisin

Telia Smart -modeemi

Telia Smart on kuukausimaksullinen modeemi, josta käytetään myös nimitystä palvelureititin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Smartilla laajakaistayhteyden voi jakaa usealle laitteelle ja Telia TV:n käyttöön. Laitteen voi hankkia osana Telia TV digiboksi -palvelua tai vuokralaitteeksi erillisellä kuukausimaksullisella sopimuksella.

Huolehdimme reitittimen tietoturvapäivityksistä ja huolloista veloituksetta niin kauan, kuin laitesopimus on voimassa. Sinun ei tarvitse siis olla yhteydessä laitevalmistajaan mahdollisissa takuuasioissa tai huolehtia päivityksistä itse.

Tilaaminen

Pääset tilamaan Telia Smart -reitittimen kirjautumalla Minun Teliaan. Mene siellä oman laajakaistasi tietoihin ja valitse Laitetiedot.

Osana Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelua modeemi kuuluu palvelun kuukausihintaan. Jos käytössäsi on pelkkä laajakaista, voit tilata Telia Smart -reitittimen edullisella kuukausiveloituksella. 
 
Kun sinulla on reititin osana Telia TV -palvelua tai vuokramodeemina, mahdollinen takuuvaihto on mutkatonta ja sinun ei tarvitse asioida laitevalmistajan kanssa, vaan ainoastaan meidän asiakaspalvelumme.

Telia Smart -modeemi on käytettävissä ADSL/VDSL-, Ethernet- ja valokuitukohteissa.

Aiemmat Telia Smart -modeemit

​​​​​​Tällä hetkellä lähetettävä malli on Telia X2 - Technicolor DGA4330  
Tutustu ohjeisiin
 
Aiemmin toimitettu malli on Technicolor TG799 Xtream
Tutustu ohjeisiin

Ongelmatilanteet

Kysymysten herätessä kannattaa ensin tutustua laitteen käyttöohjeeseen, josta löytyy monta vinkkiä ja ohjetta laitteen käyttöönottoon ja asetuksien muutoksiin.

Ratkaisuja yleisimpiin ongelmatilanteisiin löydät myös nettiyhteyksiä käsittelevistä asiakastukiohjeistamme. Takuuasioissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Jos tarvitset ohjeiden lisäksi apua puhelimitse tai paikanpäälle, Telia Helpin asiantuntijat auttavat sinua laitteen asennuksen tai asetuksien kanssa.

Lisää samasta aiheesta

Telia X2 - Technicolor DGA4330 -modeemin käyttöohje

Technicolor TG799 Xtream -modeemin käyttöohje

Technicolor TG799vac -modeemin käyttöohje

Technicolor TG233 ja TG234 langattomien lähettimien käyttöohjeet

Inteno DG301 -modeemi

Telia Zone Hybrid -reititin (Router Fast 5370 Air)

Thomson TG789 -modeemin käyttöohje

Technicolor CGA -kaapelimodeemin käyttöohje

Zyxel NBG 6515 -reitittimen käyttöohje

Zyxel WAP6804 Wifi Extender -käyttöohje

Telia X1 - Technicolor DGA0122 -modeemin käyttöohje

Telia Smart Wifi -laajentimien käyttöönotto ja asennus

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.