Luurinmetsästyspäivät ovat täällä – saalista syksyn huipputarjoukset nyt! PostNord-toimitukset -50 %. Tarjoukset

Telia Smart -reitittimet

Telia Smart on kuukausimaksullinen reititin, josta käytetään myös nimitystä palvelureititin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Smart -reititin on vuokralaite, jonka voit tilata laajakaistasi kaveriksi kuukausimaksulla. Kuukausimaksullinen reititin on huoleton ja tietoturvallinen valinta, sillä huolehdimme laitteen päivityksistä ja huolloista niin kauan, kuin laitesopimus on voimassa. Sinun ei tarvitse siis olla takuuasioissa yhteydessä valmistajaan tai huolehtia päivityksistä.

Nykyisin tarjolla olevat mallit ovat yhteensopiva kiinteän 5G:n sekä valokuidun kanssa (pois lukien DSL-tekniikalla toteutetut sisäverkot, joissa nettiyhteys tulee asuntoon puhelinpistokkeesta).

Nykyisin tarjolla on kaksi reititinmallia; Telia F2 ja Telia F1X. Molemmat sopivat käyttöön kiinteän 5G:n sekä valokuidun kanssa (pois lukien DSL-tekniikalla toteutettu sisäverkko, jossa nettiyhteys tulee asuntoon puhelinpistokkeesta).

Jos kotisi on iso ja kattavan wifi-verkon peittävyydessä aiemmin haasteita, suosittelemme Telia F2 -mallia, sillä voit tarvittaessa hankkia sen kaveriksi toisen samanlaisen ja luoda siten kotiisi kattavan sisäverkon.

Huomioithan, että Telia Smart -reititin on vuokralaite kuukausimaksulla, eikä sitä voi ostaa omaksi.

Myyntipalvelumme auttaa sinua mielellään tilaamisessa tai voit tulla käymään Telia Kaupassa.

Minulla ei ole vielä laajakaistaa Telialta

Tarkista saatavuus osoitteeseesi laajakaistan saatavuushausta. Samalla voit valita tilaukseen mukaan Telia Smart -reitittimen, jos se on tarjolla kyseiseen yhteyteen.

Minulla on jo Telian laajakaista

Jos sinulla on jo laajakaista meiltä, voit tilata Telia Smart -reitittimen kirjautumalla Minun Teliaan.

  1. Kirjaudu Minun Teliaan liittymän omistajana.
  2. Paina Minun Telian pääsivulla laajakaistasi kohdalla "Hallinnoi tilausta" -painiketta.
  3. Valitse "Laitteesi".
  4. Valitse haluamasi Telia Smart -reititin ja etene tilaus loppuun asti.

​​​​​​Tällä hetkellä hetkellä tarjoamme Telia Smart -reitittimien malleja Telia Smart F2 (Telia F2 AR6445G) sekä Telia F1X (F1 EWA 1330 TCS).

Aiemmin toimitetut Smart-reitittimien mallit:

Kysymysten herätessä kannattaa ensin tutustua reitittimen käyttöohjeeseen, josta löytyy monta vinkkiä ja ohjetta laitteen käyttöönottoon ja asetuksien muutoksiin:

Ratkaisuja yleisimpiin ongelmatilanteisiin löydät myös  löydät myös nettiyhteyksiä käsittelevistä ohjeistamme. Takuuasioissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos tarvitset ohjeiden lisäksi apua puhelimitse tai paikanpäälle, Telia Helpin asiantuntijat auttavat sinua laitteen asennuksen tai asetuksien kanssa.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.