Varmista paikkasi kotikatsomosta Liiga-kaudelle 2025–2026. Tilaa

Telia Smart -reitittimet

Telia Smart on kuukausimaksullinen reititin, josta käytetään myös nimitystä palvelureititin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Smart -reitittimellä jaat laajakaistayhteyden kotisi laitteiden käyttöön.

Telia Smart -reititin on vuokralaite, jonka voit ottaa laajakaistasi kaveriksi kuukausimaksulla. Kuukausimaksullisen reitittimen etu on se, että huolehdimme reitittimen tietoturvapäivityksistä ja huolloista niin kauan, kuin laitesopimus on voimassa. Sinun ei tarvitse siis olla takuuasioissa yhteydessä valmistajaan tai huolehtia päivityksistä.

Nykyisin tarjolla oleva malli on yhteensopiva kiinteän 5G:n sekä valokuidun kanssa (pois lukien DSL-tekniikalla toteutetut sisäverkot, joissa nettiyhteys tulee asuntoon puhelinpistokkeesta).

Jos sinulla ei ole vielä laajakaistaa meiltä, tarkista saatavuus osoitteeseesi laajakaistan saatavuushausta. Samalla voit valita tilaukseen mukaan Telia Smart -reitittimen, jos se on tarjolla kyseiseen yhteyteen.

Jos sinulla on jo laajakaista meiltä, voit tilata Telia Smart -reitittimen kirjautumalla Minun Teliaan. Mene siellä laajakaistasi tietoihin ja valitse "Laitetiedot".

Huomioithan:

  • Nykyisin tarjolla oleva malli Telia F1X toimii kiinteän 5G:n sekä valokuidun kanssa (pois lukien DSL-tekniikalla toteutetut sisäverkot, joissa nettiyhteys tulee asuntoon puhelinpistokkeesta).
  • Telia Smart -reititin on vuokralaite kuukausimaksulla, eikä sitä voi ostaa omaksi.
  • Myyntipalvelumme auttaa sinua mielellään tilaamisessa tai voit tulla piipahtamaan Telia Kaupassa.

​​​​​​Tällä hetkellä lähetettävä malli on Telia F1X – Telia Smart Wifi (F1 EWA 1330 TCS).

Tutustu laiteohjeeseen
 
Aiemmin toimitetut Smart-reitittimien mallit:

Kysymysten herätessä kannattaa ensin tutustua reitittimen käyttöohjeeseen, josta löytyy monta vinkkiä ja ohjetta laitteen käyttöönottoon ja asetuksien muutoksiin:

Ratkaisuja yleisimpiin ongelmatilanteisiin löydät myös  löydät myös nettiyhteyksiä käsittelevistä ohjeistamme. Takuuasioissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos tarvitset ohjeiden lisäksi apua puhelimitse tai paikanpäälle, Telia Helpin asiantuntijat auttavat sinua laitteen asennuksen tai asetuksien kanssa.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.