Telia TV -virhekoodit

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Virhekoodi ilmenee silloin, kun palvelussa tai laitteiden kytkennässä on häiriö. Kyseessä voi olla esimerkiksi digiboksin heikko yhteys reitittimeen.

Olemme listanneet tähän ohjeeseen yleisimmät Telia TV -palvelussa ilmenevät virhekoodit. Kerromme mistä virhekoodi voi johtua ja mitä asialle voisi tehdä. Monesti pelkkä virtajohdon irrottaminen digiboksista 20 sekunniksi ratkaisee ongelman.

Virheilmoitukset Telia TV digiboksilla
Virhekoodi Error1, Error2, Error4, virhekoodi 710 tai virhekoodi 711

Virhekoodi kertoo, ettei digiboksi saa yhteyttä verkkoon. Tarkista, että digiboksi on kytketty ohjeiden mukaisesti.

  1. Testaa toimiiko nettiyhteys muilla laitteilla normaalisti. Jos yhteys ei toimi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
  2. Tarkista, että digiboksi on kytketty suoraan reitittimeen langattomasti tai verkkokaapelilla.

    Huom: Jos käytät digiboksin ja reitittimen välissä Telia Smart Wifi -laajenninta, digiboksin on oltava kytketty verkkokaapelilla Smart Wifi -laajentimeen. Muilla kuin Telia Smart Wifi -laajentimilla emme voi taata palvelun toimivuutta.
  3. Jos langaton yhteys ei toimi, kokeile yhdistää digiboksi verkkokaapelilla reitittimen LAN-porttiin. Voit kokeilla myös toista verkkokaapelia. Jos palvelu toimii normaalisti verkkokaapelilla, häiriö on langattomassa verkossa.

    Jos olet kytkenyt digiboksin langattomasti reitittimeen, voit palauttaa verkkoasetukset digiboksille ja kytkeä digiboksin uudelleen langattomaan verkkoon.
  4. Jos yhteys ei toimi vieläkään, irrota virtajohto digiboksista. Tämän jälkeen palauta reititin tehdasasetuksille painamalla laitteen takana olevaa reset-nappia noin 10 sekuntia pohjassa. Vapauta nappi ja odota, että reititin käynnistyy ja yhteysvalot syttyvät. Kytke sitten digiboksin virtajohto takaisin. 
  5. Jos saat edelleen saman virheilmoituksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Virhekoodi Error3 tai virhekoodi 711

Virheilmoitus ilmenee, kun digiboksi ei käynnisty oikein.

  1. Irrota digiboksin virtajohto.
  2. Palauta reititin tehdasasetuksille painamalla laitteessa olevaa reset-nappia pohjassa 10 sekuntia.
  3. Kun tehdasasetukset on palautettu reitittimelle ja reititin on taas toiminnassa, kytke digiboksin virtajohdon takaisin paikalleen.
  4. Jos käytät langatonta verkkoyhteyttä, tarkista että digiboksi on yhdistetty langattomaan verkkoon.
  5. Jos saat edelleen saman virheilmoituksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Virheilmoitukset Telia TV sovelluksessa
Ilmoitus "Liian monta yhtäaikaista käyttäjää"

Saat tämän ilmoituksen, kun samanaikaisten käyttäjien määrä on täynnä. Voit katsoa sisältöä enintään kahdella laitteella/selaimeilla samanaikaisesti. Jos aukaiset Telia TV:n usealla selaimella, myös jokainen selain lasketaan omaksi laitteekseen.

Ratkaisu: Kirjaudu joltain toiselta laitteelta pois, jolloin pääset katsomaan sisältöä.

Ilmoitus "Olet jo kirjautunut Telia TV palveluun viidellä laitteella"

Telia TV -palveluun voi kirjautua maksimissaan viidellä laitteella. Laitteeksi lasketaan puhelimet, tabletit sekä tietokoneella käytettävät nettiselaimet. Jos olet käyttänyt useaa selainta tai selaimen "Yksityinen tila" -ominaisuutta, jokainen selain lasketaan omaksi laitteekseen.

Kirjautumistiedot tyhjenevät 24 tunnin aikavälillä tililtä automaattisesti. Tämän jälkeen voit lisätä uuden laitteen.

Ratkaisu: Käytä sovellusta laitteella, jolla olet jo käyttänyt Telia TV:tä. Kirjautumistietojen tyhjennyttyä voit taas käyttää palvelua laitteilla, joilla et ole aiemmin käyttänyt sitä.

Telia TV sovellus ei käynnisty tai päästä kirjautumaan
  1. Käynnistä Telia TV sovellus uudelleen.
  2. Tarkista, ettei laitteesi VPN tai palomuuri estä sovelluksen käyttöä. Muuttamalla asetuksia häiriö poistuu.
  3. Poista Telia TV sovellus ja asenna se uudelleen laitteen sovelluskaupan kautta.

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.