Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Tallennuspalvelu

Telia TV:n tallennuspalvelulla nappaat talteen jopa 3000 tuntia viihdettä 90 päivän ajaksi. Tallenteiden tekeminen ja katsominen onnistuu digiboksilla, sovelluksella ja nettiselaimella.

Mikä on tallennuspalvelu?

Tallennuspalvelulla tallennat tilaamiesi kanavien ohjelmia, vaikka jokaista kanavaa yhtäaikaa. Käytössäsi on valtava tallennustila, johon mahtuu jopa 3000 tuntia TV-ohjelmia. Tallenteiden katseluaika on 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat verkosta automaattisesti.

Tallennuspalvelun avulla voit asettaa ja katsoa tallennuksia digiboksilla ja mobiililaitteella. Lisäksi tallennukset tallentuvat aina ohjelman alusta asti, vaikka aloittaisit tallennuksen vasta viime minuuteilla. Kanavia joilla on oma kirjasto ei voi tallentaa verkkotallenteena, kovalevylle voi. Telia TV:n palveluiden kuvauksessa ohjelmakirjastoa on kuvailtu lisää, otsikon "Ohjelmakirjastot ja catch up"

Paljonko tallennuspalvelu maksaa?

Palvelun hinta on 6,50 €/kk.

Miten saan tallennuspalvelun käyttööni muilla päätelaitteilla kuin digiboksin kautta TV-ruudulla?

Voit katsoa tallenteita tietokoneilla, tableteilla tai älypuhelimilla ottamalla käyttöösi Telia TV -sovellustunnuksen ja aktivoimalla siihen tallennuspalvelun. Mikäli tallennuspalvelu on jo tilattuna digiboksillesi, saat tallennuspalvelun sovellustunnukselle ilman lisämaksua.

1. Jos sinulla on jo Telia TV -sovellustunnus, mutta siinä ei vielä ole tallennuspalvelua, voit tilata sen itsepalveluna tai chatin kautta kirjautumalla telia.fi:hin tai puhelimitse 020 690 400 (mpm/pvm).

2. Jos sinulla ei ole vielä Telia TV -sovellustunnuksia, tilaa itsepalveluna maksuttomat tunnukset.

3. Kirjaudu sovellustunnuksillasi Telia TV-sovellukseen tai nettiselaimella osoitteessa tv.telia.fi

Löydät Telia TV -sovelluksen Applen ja Androidin sovelluskaupoista nimellä Telia TV.

MITÄ TARKOITTAA, ETTÄ VOIN TALLENTAA JA KÄYTTÄÄ TALLENTEITA  ERI LAITTEILLA?

Voit asettaa tallennuksia ja katsoa tallentamiasi ohjelmia sekä digiboksin että puhelimen, tabletin ja nettiselaimen kautta. Voit asettaa tallennuksen etänä esimerkiksi puhelimella työpaikalta ja katsoa tallennuksen myöhemmin vaikkapa suoraan kotisohvalta Telian digiboksin ja TV-ruudun kautta. Tallennus toimii myös toisinpäin, voit tallentaa ohjelmia verkkotallenteena digiboksilla ja katsoa ne myöhemmin vaikkapa tabletilla. Tallennuspalvelulla voit katsoa tallenteita kahdella eri mobiililaitteella sekä vielä yhdellä digiboksilla samaan aikaan.

Huom! Etänä tehdyt tallenteet telia.fi/tallennukset sivuston kautta ovat katsottavissa vain Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa.

Miten käytän tallennuspalvelua?

Voit ajastaa tallennukset suoraan digiboksin kautta, Telia TV -sovelluksella tai nettiselaimella osoitteessa tv.telia.fi. Voit katsoa sovelluksessa tai digiboksilla asetettuja tallennuksia vapaasti digiboksilla, puhelimella, tabletilla tai nettiselaimella.

Huom! Etänä tehdyt tallenteet telia.fi/tallennukset sivuston kautta ovat katsottavissa vain Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa. Etätallennuksen ja ohjelmaoppaan ohjeissa on tarkempia ohjeita tallennuksien asettamiseen.

Kauanko tallenteet säilyvät?

Tallenteiden katseluaika on 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat verkosta automaattisesti.

Telia TV digiboksin kovalevylle tehdyt tallenteet ovat pysyviä. Kovalevy on erikseen tilattava lisäpalvelu.

Miten saan tallenteet säilymään yli 3 kuukautta?

Telian digiboksiin on mahdollista hankkia kovalevy, jossa tallenteet säilyvät yli 90 päivää.

Tallentavan digiboksin avulla voit tallentaa kaikkia TV-kanavia (sekä perus- että maksukanavia, myös HD-kanavia) suoraan Telia TV digiboksiin liitettävälle kovalevylle. Kovalevyllä saat lisäksi käyttöösi kätevän, perinteisistä digibokseista tutun ajansiirto-ominaisuuden, jolla voit itse päättää tauon paikan. Voit laittaa kanavan tauolle milloin tahansa ja jatkaa katselua vähän ajan päästä, kun sinulle sopii.

Telia TV digiboksi varustettuna kovalevyllä toimii ainoastaan Telian laajakaistan kanssa. Varmista saatavuus osoitteeseesi ja tilaa kovalevy Telia TV digiboksiin asiakaspalvelustamme

Miksi kaikkia ohjelmia ei voi tallentaa?

Sopimus- ja tekijänoikeussyistä johtuen kaikkia ohjelmia ei välttämättä ole mahdollista tallentaa. Sisällön omistajalla on oikeus kieltää ohjelman tallentaminen verkkoon. Kovalevylle tallentaminen on näissä tilanteissa mahdollista.

Millä digiboksimalleilla tallennuspalvelu toimii?

Tallennuspalvelumme toimii kaikilla digiboksimalleillamme. Erillinen kovalevy on tilattavissa vain uusimmille boksimalleillemme. Telia TV -digiboksi varustettuna kovalevyllä toimii ainoastaan Telian laajakaistan kanssa. Varmista saatavuus osoitteeseesi ja tilaa kovalevy Telia TV -digiboksiin asiakaspalvelustamme.  

Mihin digibokseihin on saatavissa erillinen kovalevy?

Erillinen kovalevy on saatavilla malleihin Arris 4302, Arris 4302W ja Arris 5302W, jotka tunnistaa niiden pyöreästä, kiekkomaisesta mallista. Mikäli sinulla on käytössä Telian vanhempi digiboksi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Telia TV digiboksi varustettuna kovalevyllä toimii ainoastaan Telian laajakaistan kanssa. Varmista saatavuus osoitteeseesi ja tilaa kovalevy Telia TV digiboksiin asiakaspalvelustamme.  

Miten asetan jatkuvan tallennuksen?

Jatkuvia tallennuksia ei voi vielä asettaa sovelluksen eikä digiboksin kautta. Ominaisuus päivittyy palveluun myöhemmin.

Toistaiseksi jatkuvia tallenteita voi tehdä ainoastaan telia.fi/tallennus sivustolla, kun käytössäsi on Telia TV -digiboksi Telian laajakaistalla.

Käytän etätallennusta telia.fi/tallennus-sivulla sarjojen tallentamiseen. Miten asettamilleni tallennuksille käy?

Etätallennus on käytettävissä telia.fi/tallennus sivuston kautta, kun käytössäsi on Telia TV -digiboksi Telian laajakaistalla.

Asettamasi ajastukset ohjelmaoppaassa ovat katsottavissa vain digiboksilla. Jotta voit katsoa tallenteita sekä digiboksilla että sovelluksella, tulee tallennus asettaa digiboksilta, sovellukselta tai tv.telia.fi osoitteessa.

Mitä jos olen tilannut useamman tallennuspalvelun eri digibokseille?

Etätallentamisessa asetat jokaisella tunnuksella tallennukset erikseen. Lisätietoa etätallennuksen ohjeissa, alimman otsikon "Useampi Telia TV -laajakaistalla palvelu tilattuna" alla.

Voinko katsoa tallenteita myös Chromecastilla tai Apple TV:llä?

Tallennuspalvelun tallenteita on mahdollista katsoa myös Chromecastilla sekä Apple TV:llä peilaamalla lähetys TV-ruudulle tai AppleTV:ssä suoraan Telia TV sovelluksen avulla.

Kovalevylle tallennetut ohjelmat on mahdollista katsoa vain digiboksin ja TV-ruudun kautta.

Olen kaapelikorttiasiakas, kuinka saan tallennuspalvelun?

Mikäli sinulla on käytössäsi Telia TV sovellus, voit tilata tallennuspalvelun sovellukseen itsepalveluna tai chatin kautta kirjautumalla telia.fi:hin tai puhelimitse 020 690 400 (mpm/pvm).

Millä kaikilla laitteilla voin tallentaa?

Voit käyttää tallennuspalvelua kaikilla Telia TV palvelun tukemilla laitteilla, mukaan lukien digiboksilla, älypuhelimella, tabletilla ja tietokoneella osoitteessa tv.telia.fi. Tarkista Telia TV sovelluksen laitevaatimukset täältä.

Lisäksi voit tallentaa kovalevylle tallentavalla digiboksillamme. Telia TV digiboksi varustettuna kovalevyllä toimii ainoastaan Telian laajakaistan kanssa. Varmista saatavuus osoitteeseesi ja tilaa kovalevy Telia TV digiboksiin asiakaspalvelustamme.  

Voiko jonkin tallennetun TV-ohjelman katselun estää lapsilta?

Voit lukita tallennuksessa olevan tai tallennetun ohjelman erillisellä PIN-koodilla. PIN-koodin saat Tallennukset-kohdasta muokkaamalla tallennusta ja lukitsemalla tallennus.