Telia Play -virhekoodit

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Virhekoodi ilmenee silloin, kun palvelussa tai laitteiden kytkennässä on häiriö. Kyseessä voi olla esimerkiksi digiboksin heikko yhteys reitittimeen.

Olemme listanneet tähän ohjeeseen yleisimmät Telia Play -palvelussa ilmenevät virhekoodit. Kerromme mistä virhekoodi voi johtua ja mitä asialle voisi tehdä. Monesti pelkkä virtajohdon irrottaminen digiboksista 20 sekunniksi ratkaisee ongelman.

Virheilmoitukset Telia Play -boksilla
Virhekoodi Error1, Error2, Error4, virhekoodi 710 tai virhekoodi 711

Virhekoodi kertoo, ettei digiboksi saa yhteyttä verkkoon. Tarkista, että digiboksi on kytketty ohjeiden mukaisesti.

  1. Testaa toimiiko nettiyhteys muilla laitteilla normaalisti. Jos yhteys ei toimi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
  2. Tarkista, että digiboksi on kytketty suoraan reitittimeen langattomasti tai verkkokaapelilla.

    Huom: Jos käytät digiboksin ja reitittimen välissä Telia Smart Wifi -laajenninta, digiboksin on oltava kytketty verkkokaapelilla Smart Wifi -laajentimeen. Muilla kuin Telia Smart Wifi -laajentimilla emme voi taata palvelun toimivuutta.
  3. Jos langaton yhteys ei toimi, kokeile yhdistää digiboksi verkkokaapelilla reitittimen LAN-porttiin. Voit kokeilla myös toista verkkokaapelia. Jos palvelu toimii normaalisti verkkokaapelilla, häiriö on langattomassa verkossa.

    Jos olet kytkenyt digiboksin langattomasti reitittimeen, voit palauttaa verkkoasetukset digiboksille ja kytkeä digiboksin uudelleen wifi-verkkoon.
  4. Jos yhteys ei toimi vieläkään, irrota virtajohto digiboksista. Tämän jälkeen palauta reititin tehdasasetuksille painamalla laitteen takana olevaa reset-nappia noin 10 sekuntia pohjassa. Vapauta nappi ja odota, että reititin käynnistyy ja yhteysvalot syttyvät. Kytke sitten digiboksin virtajohto takaisin. 
  5. Jos saat edelleen saman virheilmoituksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Virhekoodi Error3 tai virhekoodi 711

Virheilmoitus ilmenee, kun digiboksi ei käynnisty oikein.

  1. Irrota digiboksin virtajohto.
  2. Palauta reititin tehdasasetuksille painamalla laitteessa olevaa reset-nappia pohjassa 10 sekuntia.
  3. Kun tehdasasetukset on palautettu reitittimelle ja reititin on taas toiminnassa, kytke digiboksin virtajohdon takaisin paikalleen.
  4. Jos käytät langatonta verkkoyhteyttä, tarkista että digiboksi on yhdistetty langattomaan verkkoon.
  5. Jos saat edelleen saman virheilmoituksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Virheilmoitukset Telia Play -sovelluksessa
Ilmoitus "Liian monta yhtäaikaista käyttäjää"

Saat tämän ilmoituksen, kun samanaikaisten käyttäjien määrä on täynnä. Voit katsoa sisältöä enintään kahdella laitteella/selaimeilla samanaikaisesti. Jos aukaiset Telia Playn usealla selaimella, myös jokainen selain lasketaan omaksi laitteekseen.

Ratkaisu: Kirjaudu joltain toiselta laitteelta pois, jolloin pääset katsomaan sisältöä.

Ilmoitus "Olet jo kirjautunut Telia Play -palveluun viidellä laitteella"

Telia Play -palveluun voi kirjautua maksimissaan viidellä laitteella. Laitteeksi lasketaan puhelimet, tabletit sekä tietokoneella käytettävät nettiselaimet. Jos olet käyttänyt useaa selainta tai selaimen "Yksityinen tila" -ominaisuutta, jokainen niistä lasketaan omaksi laitteekseen.

Kirjautumistiedot tyhjenevät 24 tunnin aikavälillä tililtä automaattisesti. Tämän jälkeen voit lisätä uuden laitteen.

Ratkaisu: Käytä sovellusta laitteella, jolla olet jo käyttänyt Telia Playta. Kirjautumistietojen tyhjennyttyä voit taas käyttää palvelua laitteilla, joilla et ole aiemmin käyttänyt sitä.

Telia Play -sovellus ei käynnisty tai päästä kirjautumaan
  1. Käynnistä sovellus uudelleen.
  2. Tarkista, ettei laitteesi VPN tai palomuuri estä sovelluksen käyttöä. Muuttamalla asetuksia häiriö poistuu.
  3. Poista Telia Play -sovellus ja asenna se uudelleen laitteen sovelluskaupan kautta.

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.