Telia Smart Wifi -sovellus

Smart Wifi -sovelluksella hallitset näppärästi Smart Wifi -palvelua ja siinä olevia laitteita.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Smart Wifi -sovellus toimii pilvipalvelun kautta, joten se toimii myös etänä (kun et ole kotona ja laitteesi ei ole wifiin yhdistettynä).

Lataa sovellus (Android 5.0 ja uudemmat) 
Lataa sovellus (iOS 11 ja uudemmat)

Päänäkymä

  1. Asetukset
  2. Lisää laite: Uuden laajentimen lisääminen verkkoon
  3. Verkon käyttö: Verkon tämän hetkinen käyttöaste. Klikkaamalla kuvaajaa aukeaa laitekohtainen näkymä.
  4. Smart Wifi -verkon laitteet
  5. Oma verkko: Kotiverkon kokonaistilan tarkastelu
  6. Verkko (päänäkymä) / Laitteet: näet omat yhdistetyt laitteet
Asetukset

 
Andoid ja iOS -näkymät

  • Wifi-asetukset: Langattoman verkon nimen ja salasanan muuttaminen
  • Vierasverkon asetukset: Langattoman vierasverkon luonti ja hallinnointi
    • Kun vierasverkon ottaa käyttöön, käynnistyvät Smart Wifi -laitteet uudestaan
  • Asetukset: Tietoja palvelusta ja sovelluksen nollaus (vain iOS)
    • Tietoa-osiosta löytyy tietosuojaseloste ja lisenssit
  • Kirjaudu ulos
Verkon käyttö

 
Android ja iOS -näkymät

Verkon käyttö -kohdasta näet tämän hetkisen kotiverkon käyttöasteen.

Smart Wifi -verkon laitteet

Listauksessa näet Smart Wifi -verkossa olevat reitittimet, laajentimet ja muut laitteet. Laitetta klikkaamalla pystyt hallinnoimaan sitä. Tästä näkymästä pystyt: 

  • Nimeämään laitteen uudestaan
  • Sammuttamaan laitteen valot
  • Näet myös kyseiseen laajentimeen/reitittimeen yhdistetyt laitteet
    • Laitteita klikkaamalla pääset niiden hallintanäkymään
Laitteiden hallintanäkymä

 
Android ja iOS -näkymät

Tästä näkymästä pystyt: 

  • Näet laitteen tämän hetkisen verkkoliikenteen 
  • Voit katkaista yhteyden laitteelle
  • Testaamaan wifi-yhteyden nopeuden
  • Muokkaamaan laitteen netinkäytön aikataulua
  • Muuttamaan laitteen nimeä
Oma verkko

Oma verkko -näkymästä näet kotiverkon kokonaistilanteen. Oma verkko näyttää, mihin Smart Wifi -laitteeseen kukin oma laite yhdistää. Näkymästä saa vinkkiä myös laajentimien sijoitteluun. Smart Wifi -laitteiden väliset viivat kuvastavat laitteiden välisen yhteyden tilaa:

  • Vihreä viiva = hyvä yhteys
  • Keltainen viiva = kohtalainen yhteys
  • Punainen viiva = heikko yhteys

Smart Wifi -laitteita klikkaamalla pääset suoraan niiden hallintanäkymään. 

Laitteet

Laitteet-näkymästä näet kaikki verkkoon yhdistetyt ja aiemmin yhteydessä olleet laitteet. Laitetta klikkaamalla pääset laitteen hallintaan. 

Laitteet-näkymästä onnistuu myös profiilien luonti. Yhteen profiiliin voit lisätä useamman laitteen. Profiililla hallitaan lisättyjen laitteiden ajankäytön sääntöjä ja yhteyden katkaisua yhdestä näkymästä ilman, että jokaiselle laitteelle tarvitsee luoda samoja sääntöjä erikseen. 

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telia Smart Wifi -laajentimien käyttöönotto ja asennus

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.