Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Matkapuhelinliittymän omistussuhteen muutos

Omistussuhteen muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.

Omistussuhteen muutos

Omistussuhteen muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.

Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:

  • Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
  • Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.

Siirto tapahtuu ilman katkosta liittymän toiminnassa ja puhelinnumero pysyy samana. Liittymään kuuluvat palvelut siirtyvät maksutta. Voit toki muuttaa palveluja haluamaksesi samassa yhteydessä (esim. puhe- ja viestipaketit). Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistussuhteen muutoksen jälkeen.

Muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.

Tutustu hinnastoon

Tilaaminen

Omistussuhteen muutoksen voi tehdä lomakkeella, puhelimitse Telian asiakaspalvelussa tai Telia Kauppiaan luona.

lomakkeella

Kätevin tapa liittymän omistajan vaihtamiseen on lomakkeen täyttäminen. Kun lomake on täytetty, olemme pikimmiten yhteydessä sekä liittymän nykyiseen että uuteen omistajaan.

Täytä lomake > 

puhelimitse

Liittymän nykyinen omistaja antaa puhelimitse luvan liittymänsä irtisanomiseen. Samalla hän ilmoittaa kenelle liittymä siirretään sekä uuden asiakkaan yhteystiedot. Uudelle asiakkaalle voidaan joko lähettää sopimus postitse allekirjoitettavaksi TAI uusi omistaja voi tehdä sopimuksen myös puhelimitse.

Katso yhteystiedot

telia kauppiaalla

Liittymän nykyinen omistaja antaa luvan irtisanoa liittymänsä ja ilmoittaa kenelle liittymä siirtyy. Uudelle omistajalle täytetään palvelusopimus jonka hän allekirjoittaa. Vastuu liittymästä siirtyy uudelle omistajalle sen jälkeen kun omistussuhteen muutos on tehty.

Etsi lähin Telia Kauppias