Liittymän luovuttaminen yritykseltä käyttäjälle tai toiselle yritykselle

Toimi näin luovuttaessasi puhelinliittymän yritykseltä käyttäjälle tai toiselle yritykselle
Tämä ohje on yritysasiakkaille

Liittymän luovutus tarkoittaa Telian puhelinliittymän siirtämistä yritykseltä käyttäjälle tai toiselle yritykselle.

Huomioitavaa

  1. Liittymän toiminnassa ei tule katkosta siirron aikana ja puhelinnumero pysyy samana.
  2. Liittymällä olevat lisäpalvelut eivät siirry omistussuhteen muutoksen yhteydessä.

Omistajan muutoksesta peritään hinnaston mukainen toimenpidemaksu.

Kuluttaja-asiakkaan ohjeet liittymän luovuttamiseksi yritykselle löydät täältä.

Liittymän luovuttaminen

Liittymän luovuttaminen työsuhdeliittymän käyttäjänä

Jos olet työsuhdeliittymän käyttäjä, ota yhteyttä yrityksen liittymäasioita hoitavaan henkilöön ja pyydä liittymän luovutusta.

 

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjän ohje liittymän luovutukseen työntekijälle

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu.
  2. Etsi haluamasi liittymä liittymälistasta ja valitse liittymän tiedoista Tee omistussuhteen muutos / Luovuta liittymä.
  3. Luovuta liittymä -kohdasta valitse kenelle haluat liittymän luovuttaa.
  4. Valitse liittymän irtisanomispäivä, jolloin liittymä irtisanotaan, mikäli uutta sopimusta ei ole tehty. Irtisanomispäivämäärän voit valita 4-90vrk päähän pyynnön tekemisestä. Voit ajastaa irtisanomispäivän esimerkiksi laskutuskauden loppuun tai työsuhteen viimeiseksi työpäiväksi. Huomioithan että vastaanottajalla on tarpeeksi aikaa tehdä uusi sopimus.
  5. Käyttäjä saa ohjeet sopimuksen tekemiseen ja liittymän vastaanottamiseen tekstiviestillä.

    Mikäli liittymän luovuttaminen on mahdollista tehdä siirtokoodin avulla, lähetämme sen luovutettavaan liittymään tekstiviestillä. Vastaanottaja pystyy tekemään liittymän omistajan muutoksen täysin itsenäisesti joko telia.fi verkkokaupassa tai halutessaan asiakaspalvelun ja jälleenmyyjän kautta. Siirtokoodi toimii luovutuslupana.
  6. Käyttäjä saa tiedon asettamastasi irtisanomispäivämäärästä, jolloin hän tietää mihin mennessä liittymän vastaanottajan tulee olla tehnyt uuden sopimuksen.
Mikä on siirtokoodi

Telian siirtokoodi on 9-numeroinen koodi, jota käytetään yhdessä matkapuhelinnumeron kanssa sähköisenä valtakirjana Telian liittymän siirrossa asiakkaalta toiselle.

Yritysliittymän käyttäjälle

Jos työnantajasi liittymät ovat Telian liittymiä, voit vastaanottaa liittymän siirtokoodilla eli ottaa liittymän omistukseesi, jos työnantajasi pääkäyttäjä luovuttaa liittymän Minun Telia Yrityksille-asiointipalvelussa. Luovutuksen jälkeen saat tekstiviestinä siirtokoodin, jonka avulla voit tehdä omistajan vaihdoksen itsenäisesti telia.fi verkkokaupassa.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjälle

Voit luovuttaa liittymän Minun Telia Yrityksille-asiointipalvelussa liittymän nykyiselle käyttäjälle luomalla siirtokoodin. Siirtokoodin avulla käyttäjä voi omatoimisesti vastaanottaa liittymän telia.fi verkkokaupassa. Käyttäjä saa tekstiviestinä siirtokoodin ja toisessa tekstiviestissä tiedon asettamastasi irtisanomispäivästä, jotta osaa tehdä liittymän siirron ajoissa ennen irtisanomispäivää. Siirtokoodin luomisen jälkeen vastuu liittymänsiirrosta on käyttäjällä ja ellei sitä tehdä ennen irtisanomispäivää, liittymä irtisanotaan.

Joissakin harvinaisissa tapauksissa siirtokoodia ei voida luoda, koska liittymä sisältää liittymän automaattisen avauksen estäviä palveluita, tällöin käyttäjä saa ohjeet ottaa yhteyttä asiakaspalveluun tehdäkseen liittymän siirron itselleen.

Jos tiedät, että luovuttaessasi liittymää käyttäjälle, hänen uusi työnantaja on myös Telian liittymäasiakas, voit ohjeistaa käyttäjää antamaan siirtokoodin suoraan uudelle työnantajalle, jolloin käyttäjän ei tarvitse ensin ottaa liittymää omiin nimiinsä, vaan siirto tapahtuu yritykseltä yritykselle siirtokoodin avulla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan