SIM-kortin aktivointi ja käyttöönotto

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Löydät alta ohjeet erilaisiin tapoihin aktivoida uusi SIM-kortti yrityksen liittymälle. Aktivoinnin voi tehdä joko yrityksen pääkäyttäjänä tai työsuhdeliittymän käyttäjänä.

Jos tilasit eSIMin, eli sähköisen SIM-kortin, katso eSIMin ohje. Jos liittymääsi oli ennestään Telian SIM-kortti, vanha kortti lakkaa toimimasta.

Jatka SIM-kortin aktivoinnin jälkeen SIM-kortin käyttöönottoon. Vanha SIM-korttisi lakkaa toimimasta, kun otat uuden käyttöön.

Yrityksen pääkäyttäjänä voit aktivoida SIM-kortin Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana
  2. Valitse ylävalikosta Liittymät ja laitteet ja sieltä Matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse Vaihda SIM-kortti. 
  5. Jos sinulla on uusi kortti valmiina, syötä SIM-kortin sarjanumero ja vaihda kortti heti. Vaihtoehtoisesti voit valita SIM-kortin toimituksen postitse.

Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit tarkastella liittymätietoja Minun Teliassa. 
Lue lisää työsuhdeliittymällä kirjautumisesta Minun Teliaan

Huom! Sinulla on oltava uuden SIM-kortin sarjanumero aktivoidaksesi se liittymälle.

  1. Kirjaudu Minun Teliaan liittymän käyttäjänä
  2. Valitse etusivulta liittymä, johon olet tilannut uuden sim-kortin
  3. Valitse Aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita

Kun haluat ottaa uuden SIM-kortin käyttöön, lähetä tekstiviesti AKTIVOI ja puhelinnumerosi numeroon 18100 (esim. AKTIVOI 0401234567). Viesti on maksuton. Voit lähettää viestin millä tahansa liittymällä, myös vanhalla SIM-kortillasi. Uusi SIM-kortti on käytettävissä kuittausviestin saatuasi.

Huom! Voit käyttää tekstiviestiaktivointia, kun olet saanut postitse yllä olevan ohjeen.

Voit aktivoida kortin käyttöösi myös soittamalla asiakaspalvelunumeroomme. Asiakasneuvojamme kysyy sinulta uuden SIM-korttisi 12-numeroisen sarjanumeron, joka löytyy SIM-kortin kääntöpuolelta. Aktivoinnista peritään hinnaston mukainen palvelumaksu.

Kun SIM-kortti on aktivoitu liittymälle, sen voi ottaa käyttöön laitteeseen. eSIMin käyttöönoton ohjeet löydät täältä.

  1. Saat SIM-kortin joko yrityksesi yhteyshenkilöltä tai omaan osoitteeseesi riippuen siitä, minne liittymän avaaja on tilannut sen.
  2. Katso laitteesi käyttöoppaasta tarvittavan SIM-kortin koko. Kaikki SIM-kortit toimitetaan trio -kortteina, josta voit näppärästi irrottaa oikeankokoisen SIM-kortin ja laittaa sen laitteeseesi.
  3. Syötä uuden SIM-kortin PIN-koodi 0000. Turvallisuussyistä se kannattaa vaihtaa mahdollisimman pian. Ohjeet PIN-koodin vaihtoon löydät laitteesi käyttöohjeista.

Voit myös ottaa yhteyttä chatissa tai soittaa yritysasiakaspalveluun. Huomaathan, että veloitamme asiakaspalveluun tulevista tiedusteluista yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika

Jätä yhteydenottopyyntö


Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste