eSIMin tilaus ja vaihto

Näin tilaat eSIMin liittymään tai vaihdat eSIMin laitteesta toiseen tai perinteiseen SIM-korttiin.
Tämä ohje on yritysasiakkaille

Tästä ohjeesta löydät eSIMin eli sähköisen SIM-kortin esittelyn sekä neuvot, miten yrityksen pääkäyttäjänä tai vastuuhenkilönä

  • tilaat uuden liittymän eSIMillä
  • tilaat olemassa olevaan liittymään eSIMin
  •  vaihdat eSIMin laitteesta toiseen
  • vaihdat eSIMin perinteiseen SIM-korttiin

Mikäli olet yritysliittymän käyttäjä ja tarvitset uuden eSIMin, käännythän yrityksesi liittymäasioita hoitavan henkilön puoleen. Tilatessasi eSIMin, sen tiedot ja käyttöönoton ohje lähetetään  antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Useissa uusissa laitteissa on sisäänrakennettu SIM-kortin toiminnallisuus eli eSIM. eSIMin omaavaan laitteeseen ei tarvitse laittaa perinteistä fyysistä SIM-korttia, vaan eSIMin voi asentaa eli ladata suoraan laitteeseen.

eSIM on yhteensopiva kaikkien myynnissä olevien liittymiemme kanssa. Varmista vain, että laitteestasi löytyy tuki eSIMille. Myös mobiilivarmenne toimii eSIMin kanssa.

Myös Yhteys Multi -rinnakkaisliittymät ovat saatavilla perinteisen SIM-kortin lisäksi eSIMille. Lue lisää eSIMistä ja rinnakkaisliittymästä.

Kun avaat liittymän, voit valita liittymään eSIMin. Tilatessasi eSIMin, sen tiedot ja käyttöönoton ohje lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Yrityksen pääkäyttäjänä voit tilata valitsemaasi liittymään eSIMin kirjautumalla sisään Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana
  2. Valitse Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun etusivun ylävalikosta Liittymät ja laitteet ja valitsen sen jälkeen Matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä
  4. Valitse Vaihda SIM-kortti
  5. Valitse Haluan vaihtaa eSIMiin, täytä tiedot ja vahvista

Tilauksen jälkeen toimitamme sähköpostilla ohjeet ja QR-koodin eSIMin asentamista varten joko pääkäyttäjälle tai annettuun valinnaiseen sähköpostiosoitteeseen. Lähetä ohjeet ja QR-koodi tarvittaessa työsuhdeliittymän käyttäjälle. Käyttäjä voi ladata eSIMin laitteeseensa QR-koodin avulla.

  • Jotta eSIMin lataus laitteeseen onnistuu, varmistathan, että laite on yhteydessä nettiin esimerkiksi WiFi-yhteydellä. 
  • Jos liittymällä on ollut Mobiilivarmenne, se täytyy rekisteröidä eSIMin käyttöönoton jälkeen uudelleen. 

Huom! Samaan laitteeseen voi ladata useamman eSIMin, mutta vain yksi eSIM-liittymä kerrallaan voi olla aktiivinen.

Huom! Mikäli haluat eSIMin älykelloosi, katso Yhteys Multi -liittymä älykelloon -ohjeemme.

eSIM on aina laitekohtainen, eikä sitä voi suoraan siirtää laitteesta toiseen. Uutta laitetta varten liittymälle tulee asentaa uusi eSIM kortinvaihdon avulla ja laitteeseen ladata uusi eSIM.

Yrityksen liittymistä vastaavana henkilö voi tilata kortinvaihdon ja eSIMin lataamiseen tarvittavan QR-koodin Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai asiakaspalvelun kautta. Työsuhdeliittymän käyttäjänä pyydä yrityksen liittymistä vastaavaa henkilöä tekemään tämä puolestasi.

Huom! Jos käytössäsi on ollut mobiilivarmenne, se tulee rekisteröidä uudelleen eSIM-käyttöönoton jälkeen.

Mistä QR-koodi löytyy?

Toimitamme sähköpostilla ohjeet ja QR-koodin eSIMin asennusta varten joko pääkäyttäjälle tai tilatessa annettuun valinnaiseen sähköpostiosoitteeseen. Lähetä ohjeet ja QR-koodi tarvittaessa työsuhdeliittymän käyttäjälle. Käyttäjä lataa QR-koodin avulla eSIMin laitteeseensa.

eSIM laitteenvaihto (iPhonesta uuteen iPhoneen)

Löydät Applen sivuilta ohjeet eSIM käyttämisestä. Etsi ohje otsikolla "eSIMin pikasiirron käyttäminen iPhonessa"  ja sieltä kohta "Vanhan iPhonen fyysisen SIM-kortin tai eSIMin siirtäminen uuden iPhonen eSIMiin käyttöönoton jälkeen". Toimi ohjeen mukaisesti.

Prosessin aikana sinun tulee tunnistautua Minun Telia -palvelun käyttäjätunnuksella (puhelinnumero ja salasana). Varmistathan ensin, että tunnuksesi Minun Telia -palveluun ovat voimassa ja yritys on sallinut työsuhdeliittymän käyttäjien tilata maksullisia lisäpalveluita.
Kirjaudu asiointipalveluun työsuhdeliittymän käyttäjänä.

Jos et ole aikaisemmin käyttänyt Minun Teliaa -palvelua, lue Ohje kirjautumiseen työsuhdeliittymällä.

Huom! Vaikka olisit oman yrityksesi liittymän käyttäjä, sinun tulee 
käydä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä antamassa lupa tilata lisäpalveluita Minun Telia -palvelussa. Lue lisää, miten pääkäyttäjä voi määritellä henkilöstön tilausoikeudet.

eSIM laitteenvaihto (muut puhelimet)

Vaihtaessasi eSIMiä tukevan puhelimesi uuteen, tulee sinun ladata uuteen laitteeseen uusi eSIM QR-koodin avulla. Lisäksi liittymälle tulee tehdä eSIMin kortinvaihto. Minun Telia Yrityksille-asiointipalvelun pääkäyttäjänä voit tilata kortinvaihdon ja eSIM:n lataamiseen tarvittavan QR-koodin Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Jos sinulla ei ole oikeutta itse tilata palveluita, pyydä yrityksen puhelinasioita hoitavaa henkilöä tekemään tämä puolestasi.

Jos haluat vaihtaa eSIMin perinteiseen fyysiseen SIM-korttiin, se onnistuu Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta. Liittymän numero säilyy samana.

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun
  2. Valitse Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun etusivun valikosta Liittymät ja laitteet ja sieltä Matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse Vaihda SIM-kortti
  5. Jos sinulla on uusi kortti valmiina, syötä SIM-kortin sarjanumero ja vaihda kortti heti. Vaihtoehtoisesti voit valita SIM-kortin toimituksen postitse.

Yhteys Multi -palvelu on saatavilla perinteisen SIM-kortin lisäksi eSIMille. Yhteys Multilla voit käyttää puhelinliittymäsi numeroa rinnakkaisliittymänä kakkospuhelimessa, tabletissa tai älykellossa, jossa on paikka SIM-kortille tai tuki eSIMille. Yhdellä pääliittymällä voi olla jopa viisi rinnakkaisliittymää.

Tutustu Yhteys Multi -palvelun ohjeisiin ja Yhteys Multi -liittymä älykelloon -ohjeeseen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä