Yhteys Multi -rinnakkaisliittymät

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Yhteys Multi -palvelulla voit käyttää puhelinliittymäsi yhteyttä ja numeroa muissa laitteissa, kuten älykellossa, kakkospuhelimessa tai tabletissa. Palvelu hyödyntää pääliittymän puhe-, viestiominaisuuksia sekä netin käyttömäärää. Yhteys Multi toimii 4G-verkossa eli se on yhteensopiva 4G-puheluiden (VoLTE) ja wifi-puheluiden kanssa.

Palvelusta on kolme versiota, jotka eroavat toisistaan netin nopeuden ja käyttötarkoitusten osalta:

Yhteys Multi

  • Netin nopeus: 10 Mbit/s
  • Käyttökohteet: älykellot ja muut pienen nopeuden laitteet

Yhteys Multi+

  • Netin nopeus: sama kuin pääliittymässä, mutta enintään 300 Mbit/s
  • Käyttökohteet: kakkospuhelimet sekä tabletit, joissa on puheominaisuus

Yhteys Multi+ 5G 

  • Netin nopeus: 5G-verkossa sama kuin pääliittymässä, mutta enintään 300 Mbit/s
  • Käyttökohteet: 5G-kykyiset tabletit ja 5G-kykyiset kakkospuhelimet
  • Palvelu on saatavilla vain, jos pääliittymä on 5G-liittymä.

Tutustu ja tilaa

Lisätietoa Yhteys Multi -palvelusta
Mitä palveluun sisältyy?

Yhteys Multi -palvelun kuukausimaksuun sisältyy pääliittymäsi pakettien käyttö kotimaassa. Jos esimerkiksi puhepaketti loppuu tai käytät lisämaksullisia palvelunumeroita, on hinnoittelu sama kuin pääliittymällä.

Pää- sekä rinnakkaisliittymällä voi soittaa ja vastaanottaa puheluita, lähettää ja vastaanottaa teksti- ja multimediaviestejä sekä käyttää nettiä. Muistathan pitää pääliittymän päällä, jotta viestit kulkeutuvat siitä myös rinnakkaisliittymään. Rinnakkaisliittymästä ei voi soittaa pääliittymään, eikä päinvastoin.

Teksti- ja multimediaviestit vastaanotetaan oletuksena kaikkiin rinnakkaisliittymiin. Asetusta voi muuttaa Minun Teliassa tai Minun Telia -sovelluksessa.

Yhtä pääliittymää kohden voi olla kolme rinnakkaisliittymää, joista Apple ja Samsung Watch -kellojen liittymiä voi olla enintään kaksi.

Millainen pääliittymän kuuluu olla?

Yhteys Multi -palvelu on kytkettävissä kaikkiin liittymiin, jotka tukevat Telia 4G-puhetta. Yhteys Multi+ 5G on yhteensopiva vain 5G-liittymien kanssa.

Yhteensopivuus eri laitteiden kanssa

Laitteessa on oltava paikka SIM-kortille tai tuki eSIMille.

Älykellon toiminta ulkomailla riippuu valmistajasta:

  • Samsung Watch toimii mobiiliyhteydellä myös ulkomailla. Ulkomaankäytön hinnoittelu on pääliittymän mukainen.
  • Apple Watchin mobiiliyhteys toimii ulkomailla, kun käytössä on Apple Watch Series 5 tai uudempi kellomalli, sekä iPhone 6s tai uudempi puhelinmalli. Puhelimessa tulee olla iOS 16.0 ja kellossa Watch 9.1 tai uudempi ohjelmistoversio. Ulkomailla käytettävän 4G-verkon tulee tukea myös VoLTE:a. Voit varmistaa asiakaspalvelustamme, mitkä kohdemaan operaattorit tukevat VoLTE:a. Ulkomaankäytön hinnoittelu on pääliittymän mukainen. Muissa tapauksissa Apple Watch toimii ulkomailla Bluetooth-yhteydellä.
Yhteys Multi -palvelun tilaaminen
Apple Watch ja Galaxy Watch -älykellot
  • iPhone & Apple Watch tai Samsung-puhelin & Samsung Watch -laiteparille voit tilata palvelun puhelimen sovelluksella (iPhonen Watch ja Samsungin Galaxy Wearable)
  • Muilla laitepareilla tilaaminen onnistuu asiakaspalvelussa.

Ohjeet Yhteys Multi -palvelun käyttöönottoon älykellolla

Muut laitteet

Palvelun tilaaminen nykyiseen liittymään

Nykyiseen liittymään palvelun tilaaminen onnistuu kätevästi Minun Teliassa:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Etsi liittymä, jolle haluat kytkeä Yhteys Multi -palvelun ja paina sen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Valitse Liittymäni-välilehdellä Tilaa Yhteys Multi -rinnakkaisliittymä.
  4. Valitse vaihtoehdoista haluamasi Yhteys Multi -palvelu ja seuraa ohjeita.

Voit tilata palvelun myös Telia Kaupassa tai asiakaspalvelumme kautta.

Palvelun tilaaminen uuteen liittymään

Uutta liittymää verkkokaupasta tilatessasi voit valita liittymälle lisäpalveluksi Yhteys Multin Lisäpalvelut-valikosta.

Yhteys Multi -palvelun päivittäminen

Yhteys Multin päivitys onnistuu ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Yhteys Multi -palvelun irtisanominen

Apple Watchille tai Samsung Galaxy Watchille tilatun Yhteys Multi -palvelun irtisanominen onnistuu alla olevilla ohjeilla. Muiden laitteiden kohdalla palvelun irtisanominen onnistuu Minun Teliasta.

Apple Watch

Älykellon mobiililiittymän voit irtisanoa tai ottaa pois käytöstä iPhonen Watch -sovelluksella. Jos haluat irtisanoa liittymän, tee näin:

  1. Avaa Watch-sovellus ja sieltä Oma Apple Watch -välilehti ja valitse Mobiiliverkko.
  2. Paina valikon ylälaidassa Mobiilipalvelu - Telia FI vierestä.
  3. Valitse Hallitse tiliä Telia FI, jolloin pääset kirjautumaan liittymän hallintasivulle. Kirjaudu sisään Minun Telia -tunnuksellasi, pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.
  4. Valitse se multiliittymä jonka haluat irtisanoa ja valitse Irtisano liittymä. Irtisanominen on valmis.
  5. Voit tarkistaa liittymän irtisanoutumisen Watch-sovelluksen Mobiiliverkko-näkymässä. Irtisanominen on onnistunut, kun näkymässä kerrotaan, ettei Telia FI mobiilipalvelu ole käytössä.

Huomioithan, että parituksen poisto tai liittymän poistaminen Watch-sovelluksessa ei irtisano liittymää, vaan ainoastaan ottaa sen pois käytöstä. Liittymän irtisanominen onnistuu vain liittymän hallintasivulla (kohta 3.). Jos irtisanomisen aikana ilmenee ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Samsung Galaxy Watch

Älykellon mobiililiittymän voit irtisanoa tai ottaa pois käytöstä Galaxy Wearable -sovelluksella. Jos haluat irtisanoa liittymän, tee näin:

  1. Avaa Galaxy Wearable -sovellus ja sen alkuvalikosta Liittymätilaukset (Mobile networks).
  2. Valitse avautuvasta valikosta Hallinnoi tilauksia (Manage subscriptions).
  3. Kirjaudu avautuvalla ikkunalla sisään. Voit kirjautua kuluttaja-asiakkaana Telia-tunnuksella, pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella. Työsuhdeliittymän käyttäjä voi kirjautua puhelinnumerolla. Käyttäessäsi puhelinnumeroa, valitse Telia-tunnuksella -vaihtoehto. Puhelinnumeron salasanan saat lähettämällä tekstiviestin "SALASANA" numeroon 15400.
  4. Valitse se multiliittymä jonka haluat irtisanoa ja valitse Irtisano liittymä.  Irtisanominen on valmis.
  5. Voit tarkistaa liittymän irtisanoutumisen Galaxy Wearable -sovelluksen Liittymätilaukset-näkymässä. Irtisanominen on onnistunut, kun näkymässä kerrotaan, ettei Telia FI mobiilipalvelu ole käytössä

Huomioithan, että parituksen poisto tai liittymän poistaminen Galaxy Wearable -sovelluksessa ei irtisano liittymää, vaan ottaa sen vain pois käytöstä. Liittymän irtisanominen onnistuu vain liittymän hallintasivulla (kohta 3.). Jos irtisanomisen aikana ilmenee ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Puhelinliittymän tai mobiilinettiliittymän irtisanominen

Puhelimen käyttö ja ongelmatilanteet

4G-puhelut (VoLTE) ja wifi-puhelut

Mikä on PIN-koodi ja miten vaihdan sen?

Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

Uuden SIM-kortin tilaaminen

Saldopalvelut

eSIM – laitteeseen sisäänrakennettu sähköinen SIM-kortti

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.