Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Mikä on Telia-tunnus ja mitä teen sillä?

Telia-tunnuksella hoidat asiasi nopeammin ja edullisemmin verkossa kuin puhelimella tai myymälässä.

Jos olet aiemmin Soneran tai Tele Finlandin asiakkaana luonut käyttäjätunnuksen, se toimii nykyään Telia-tunnuksena.

Kirjautumalla Teliaan voit asioida turvallisesti ilman pelkoa, että tietoihisi päästäisiin käsiksi. Tämän vuoksi sinun pitää kirjautua sisään ennen kuin pääset sisään sekä kaikkien liittymien näyttäminen vaatii Telia-tunnuksen rekisteröinnin verkkopankkitunnuksilla.

  • Kaikki yhdessä paikassa yhtenä selkeänä kokonaisuutena
  • Toimii sujuvasti myös älypuhelimilla ja tableteilla
  • Ongelmatilanteissa voit kysyä apua chatista (avoinna 24/7)
  • Viestintäkeskukseen saat tilausvahvistukset, markkinointiviestit sekä tiedotteet

kirjautuminen Telia-tunnuksilla

Telia-tunnuksella kirjautuessasi näet kaikki omistuksessasi olevat Telian matkapuhelin- ja laajakaistaliittymät sekä Telia TV -palvelut yhdessä näkymässä. Jos olet aiemmin luonut tunnukset verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella, sinulla on jo Telia-tunnukset.

Voit yhdistää yhden matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän Telia-tunnukseesi. Tämän jälkeen voit kirjautumalla käyttää sähköpostia, ajastaa Telia TV:n etätallennuksen sekä lukea saapuneen MMS-viestin. Aiemmin nämä palvelut ovat vaatineet kirjautumista matkapuhelin- tai internet -tunnuksella.

Käyttäjätunnus

Käyttäjätunnus luodaan ensimmäisellä kerralla verkkopankkitunnuksilla.

Katso ohjeet Telia-tunnuksen luomiseen

Salasana

Salasana valitaan Telia-tunnuksen luonnin yhteydessä. Unohtuneen salasanan uusiminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla.

Katso ohjeet Telia-tunnuksen salasanan uusimiseen

kirjautuminen puhelinnumerolla

Kirjautumalla matkapuhelinnumerollasi pääset hallinnoimaan kyseisen liittymän palveluita.

Käyttäjätunnus

Käyttäjätunnuksesi on liittymänumerosi (esim. 0401234567).

Salasana

Saat uuden salasanan lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €). Voit myös halutessasi saman tien määritellä uuden salasanan. Lähetä esim. viesti SALASANA Hiirenkolo123 numeroon 15400. Tällöin Hiirenkolo123 toimii hetken kuluttua salasananasi. Voit vaihtaa salasanasi myös kirjautuneena.

Huom!

  • Liikkuva laajakaista -asiakas: Mikäli salasanan tilaaminen ei onnistu Liikkuvan laajakaistan yhteysohjelman kautta, siirrä SIM-kortti puhelimeesi ja tilaa salasana sitä kautta.
  • Multi-SIM-palvelun rinnakkaiskortilla ei voi tilata salasanaa.

kirjautuminen Telia internet-tunnuksella

Kirjautumalla laajakaistaliittymääsi liitetyillä Telia internet -tunnuksilla pääset hallinnoimaan kyseistä laajakaistaliittymää ja siihen mahdollisesti liitettyjä Telia TV -palveluita.

Huom! Oletko Kaapeli-TV-asiakas? Voit muokata Mix-kanavapakettiasi tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla tai luomalla Telia-tunnuksen.

Käyttäjätunnus

Käyttäjätunnuksesi on Telia internet -käyttäjätunnuksesi (esim. asiakas-1) tai sähköpostiosoitteesi (esim. maija.meikalainen@pp.inet.fi). Käyttäjätunnuksen ja salasanan olet saanut postitse tunnusvahvistus-kirjeessä, tekstiviestitse tai sähköpostitse.

Salasana

Tallenna matkapuhelinnumerosi asiakkuustietoihisi kirjautuneena. Valitse Laajakaistaliittymä > Salasana matkapuhelimeesi. Sen jälkeen voit tilata uuden salasanan maksutta sisäänkirjautumissivun linkistä "Tilaa uusi salasana" antamalla sen internet-tunnuksen, jonka salasanan olet unohtanut. Salasanan vaihdosta asiakaspalvelussa peritään hinnaston mukainen veloitus.

Huom! Sähköpostisi ja Telia internet-tunnuksen salasana on sama. Kun vaihdat tai tilaat uuden salasanan, myös sähköpostisi salasana vaihtuu.

Sähköpostin hallinnointi

Mikäli olet kirjautunut Telia-tunnuksilla, et voi hallinnoida sähköpostiasi, jos et ole liittänyt Internet -tunnusta Telia-tunnukseen, koska sähköposti on liittymäkohtainen palvelu. Pääset hallinnoimaan sähköpostiasi, kun kirjaudut internet-tunnuksellasi, liittymänumerollasi tai sähköpostiosoitteellasi.

Laajakaista-asiakas

Voit lukea ja hallinnoida liittymääsi kuuluvia sähköpostilaatikkoja ja käyttäjätunnuksia kirjautumalla Teliaan. Huom! Katso edellinen kohta "Sähköpostin hallinnointi".

Hallinnoi sähköpostia

Lue lisää aiheesta ohjeessa Sähköpostilaatikoiden hallinta