Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Häiriöilmoituksen tekeminen

Oletko yritysasiakas?

Ohjeet yritysasiakkaiden vikailmoituksen tekemiseen

Yksityisasiakkaiden vika- ja häiriöilmoitus  

Kohtasitko pulman? Ei hätää, apu on lähellä! Tässä muutama vinkki, joista on apua useimpien ongelmien ratkaisussa:

  1. Käynnistä laitteesi uudestaan. Monet vikatilanteet ratkeavat laitteen (modeemi, digiboksi, puhelin jne.) uudelleenkäynnistyksellä.
  2. Tarkista häiriötiedotteet ja häiriökartat.
  3. Asiakastukemme ohjeista voit löytää vastauksia moniin esimerkiksi liittymiin, laitteisiin sekä TV- ja viihdepalveluihin liittyviin kysymyksiin.

Jos yllä olevista neuvoista ei ollut apua, voit tehdä vikailmoituksen kirjauduttuasi telia.fi:hin. Kirjautumisen voit tehdä Mobiilivarmenteella, Telia-tunnuksilla tai pankkitunnuksilla. Valitse kirjautumisen jälkeen käyttämistäsi palveluista se, jota häiriöilmoituksesi koskee. Valitse sitten ”Hallinnoi liittymääsi”-kohdan alta ”Tee vikailmoitus / jätä yhteydenottopyyntö”.

Kun teet vikailmoituksen kirjautuneena, asiasi hoitaminen sujuu nopeammin. Ilman kirjautumista tehdyissä viankorjauspyynnöissä meidän tarvitsee ensin erikseen soittaa sinulle ja varmistaa, että pyynnön olet varmasti tehnyt sinä. Monimutkaisemmissa tai mahdollisesti lisäkuluja aiheuttavissa tapauksissa otamme aina erikseen yhteyttä. 

Vaihtoehtoisesti voit ilmoittaa meille viasta ilman kirjautumista jättämällä yhteydenottopyynnön. Vikatilanteita selvittäessä soitamme sinulle 24 tunnin sisällä ennen muutosten tekemistä ma–pe klo 8–20 välisenä aikana numerosta 020 344 266.

Palvelemme sinua mielellämme myös chatissa, puhelimitse tai ajanvarauksella:

  • Chat auttaa sinua kellon ympäri Minun Telia -sovelluksessa tai kirjauduttuasi telia.fi:hin
  • Voit soittaa asiakaspalveluumme 020 690 400 (mpm/pvm) ma–pe 8–18, la 9–16.30
  • Ajanvarauksesta voit varata takaisinsoittoajan

Muista myös kätevä Telia Helppi, joka hoitaa puolestasi esimerkiksi laitteiden käyttöönoton ja virusturvan asennuksen. Helppi palvelee sinua numerossa 0600 10 100 (2,25 €/min + mpm/pvm) ma–pe klo 8–20 ja la klo 9–16.30.

Neuvoja ja vinkkejä erilaisiin tilanteisiin löydät myös Telia Yhteisöstä, jossa keskusteluissa mukana ovat Telian asiakkaat ja muut digistä kiinnostuneet.