Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Häiriöilmoituksen tekeminen

Häiriö tai vikatilanne yhteyksissä tai palveluissa. Tässä ohjeessa käydään läpi, kuinka häiriötä voi rajata ja kuinka voit tehdä meille häiriöilmoituksen.

Oletko yritysasiakas?

Ohjeet yritysasiakkaiden vikailmoituksen tekemiseen

Yksityisasiakkaiden vika- ja häiriöilmoitus  

Kohtasitko pulman? Ei hätää, apu on lähellä! Tässä muutama vinkki, joista on apua useimpien ongelmien ratkaisussa:

  1. Käynnistä laitteesi uudestaan. Monet vikatilanteet ratkeavat laitteen (modeemi, digiboksi, puhelin jne.) uudelleenkäynnistyksellä.
  2. Tarkista häiriötiedotteet ja häiriökartat.
  3. Asiakastukemme ohjeista voit löytää vastauksia moniin esimerkiksi liittymiin, laitteisiin sekä TV- ja viihdepalveluihin liittyviin kysymyksiin.

Testattua ja varmistettuasi, ettei häiriö johdu kytkennöistä, omista laitteista tai johdoista, tee meille häiriöilmoitus. Olemme yhteydessä sinuun, jos liittymälle tai palvelulle on tarpeen tehdä muutoksia tai tarvitsemme lisätietoa.

  • Kirjaudu telia.fi sivuille
  • Avaa liittymän tiedot, jota häiriö koskee
  • Valitse "Hallinnoi liittymääsi” otsikon alta ”Tee vikailmoitus / jätä yhteydenottopyyntö"

Kirjaudu sisään

Kun teet vikailmoituksen kirjautuneena, asiasi hoitaminen sujuu nopeammin. Ilman kirjautumista tehdyissä viankorjauspyynnöissä meidän tarvitsee ensin erikseen soittaa sinulle ja varmistaa, että pyynnön olet varmasti tehnyt sinä. Monimutkaisemmissa tai mahdollisesti lisäkuluja aiheuttavissa tapauksissa otamme aina erikseen yhteyttä. 

Vaihtoehtoisesti voit ilmoittaa meille viasta ilman kirjautumista jättämällä yhteydenottopyynnön. Vikatilanteita selvittäessä soitamme sinulle 24 tunnin sisällä ennen muutosten tekemistä ma–pe klo 8–20 välisenä aikana numerosta 020 344 266.

Jätä yhteydenottopyyntö

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Muista myös kätevä Telia Helppi, joka hoitaa puolestasi esimerkiksi laitteiden käyttöönoton ja virusturvan asennuksen. Helpin yhteystiedot

Neuvoja ja vinkkejä erilaisiin tilanteisiin löydät myös Telia Yhteisöstä, jossa keskusteluissa mukana ovat Telian asiakkaat ja muut digistä kiinnostuneet.