Luurinmetsästyspäivät ovat täällä – saalista syksyn huipputarjoukset nyt! PostNord-toimitukset -50 %. Tarjoukset

Valokuidun tilaus ja toimitus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Valokuitu mahdollistaa parhaimmillaan 1000 Mbit/s nopeuden, josta riittää suureenkin käyttöön kaikille kodin laitteille.

Kuuluuko asuntosi jo valokuituverkkoon?

Näin tilaat laajakaistan

Eikö asunto ole vielä valokuituverkossa?

Valokuitu pientaloon
Valokuitu taloyhtiöön

Kun kiinteistösi on liitetty valokuituverkkoon, voit tilata siihen laajakaistaliittymän, joka toimii valokuidun kautta.

Huom: Jos sinulla on valokuitu GlobalConnectilta, katso ohje tilaamiseen tämän numeroidun ohjeen alta.

  1. Tee verkkosivuillamme saatavuushaku, josta näet osoitteeseesi tarjolla olevat vaihtoehdot. Asiakaspalvelumme auttaa sinua tarvittaessa.
    Tarkista saatavuus
  2. Saat tilausvahvistuksen sovitulla tavalla ja arvioidun toimitusajankohdan tekstiviestillä. Tilauksesi siirtyy nyt käsiteltäväksi.
  3. Jos tilaukseesi kuuluu laitteita kuten reititin, lähetämme ne postitse heti kun tilauksesi on vastaanotettu. Toimitamme sinulle Postin lähetystunnuksen, jolla voit seurata toimituksen etenemistä.
  4. Ilmoitamme sinulle puhelimitse tai tekstiviestillä, mikäli laajakaistaliittymän toimitus vaatii asentajan tekemiä kytkentätöitä. Kerromme, koska tilaamasi yhteys on käytettävissä.
  5. Tilaus siirtyy asentajalle mahdollisia kytkentätöitä varten. Reititin kannattaa laittaa käyttövalmiiksi jo etukäteen ja pitää siinä virrat päällä asennustyön helpottamiseksi.
    Katso mallikohtaiset laiteohjeet

GlobalConnectin valokuitu

Jos sinulla on GlobalConnectin valokuitu, voit tilata siihen Telian laajakaistan GlobalConnectin kautta ottamalla yhteyttä GlobalConnectin asiakaspalveluun.

Toimimme nykyään palveluntarjoajana GlobalConnectin avoimessa kuituverkossa. Yhteistyön alussa vuoden 2025 loppuun asti GlobalConnect hoitaa kaikki laajakaistaliittymääsi koskevat asiat tilauksesta laskutukseen asti.

Jos kiinteistösi ei ole vielä liitetty valokuituverkkoon, ota selvää valokuidun saatavuudesta valokuitua rakentavilta yrityksiltä, kuten esimerkiksi:

Kun valokuitu on asennettu ja asunnosta löytyy toimiva kuitumuunnin, voit ottaa käyttöön valokuidun kautta toimivan laajakaistan.

Laajakaista valokuitukohteeseen

Taloyhtiösopimuksella varmistetaan toimintavarmat yhteydet sekä monipuoliset netti- ja tv-palvelut edullisin sopimushinnoin niin taloyhtiölle kuin kaikille asukkaille. Taloyhtiöpalvelumme tarjoaa kiinteistön edustajille asiantuntevan ja vaivattoman asiointikanavan.

Lue lisää taloyhtiöpalvelusta

Jos olet taloyhtiön edustaja, otathan yhteyttä taloyhtiöpalveluumme, niin katsotaan yhdessä teidän tarpeisiinne sopiva ratkaisu.

Tutustu ja jätä tarjouspyyntö

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.