Telia Rahoituksen ohjeet

Telia Rahoituksella hankit laitteet korottomasti ja kuluttomasti jopa 36 kuukauden maksuajalla.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Rahoitus on maksutapa, jolla voit hankkia laitteen osamaksulla 12, 24 tai 36 kk maksuajalla. Maksutapa on koroton (0 %) ja kuluton. 

Kun ostat laitteen Telia Rahoituksella, teet luottosopimuksen luottotilistä, joka on käytössäsi tarpeen mukaan. Sopimus tehdään Telia Finance Finlandin kanssa, joka on myös luoton myöntäjä.

Luottotiliin ei liity luottokorttia, vaan voit ostaa luotolla laitteita meiltä. Kun teet ostoksia, varmistamme henkilöllisyytesi verkkokaupassa pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Myymälässä henkilöllisyys varmistetaan voimassa olevasta henkilöllisyystodistuksesta tai puhelimeen lähetettävän linkin kautta mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.

Kysymyksiin luotosta, luottosopimuksesta ja laskutuksesta vastaa asiakaspalvelumme.

Muistathan myös, että tarjoamme liittymäasiakkaillemme 3 vuoden takuun meiltä ostettuihin puhelimiin ja tabletteihin.

Lue lisää 3 vuoden takuusta

Telia Rahoitus -luoton kustannukset

Telia Rahoitus -luotto on kuluton ja koroton, eli luoton korko on 0 % eikä palveluun kuulu esimerkiksi lainanhoitokuluja.

Lisäkuluja voi muodostua ainoastaan silloin, jos olet valinnut laskutustavaksi paperilaskun tai jos jätät lyhentämättä lainaasi, jolloin joudumme perimään viivästyskorkoja ja -kuluja.

Lue lisää Telia Financen sivuilta

Laitteen ostaminen Telia Rahoituksella

Luottohakemus on helppo ja nopea tehdä laitteen oston yhteydessä. Saat päätöksen luoton myöntämisestä heti ja luottotilisi on voimassa toistaiseksi.

Voit ostaa laitteen Telia Rahoituksella verkkokaupastamme, asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta valitsemalla maksutavaksi Telia Rahoituksen. Verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta tilattu laite toimitetaan sinulle postitse. Myymälästä ostaessa saat laitteen heti mukaan, jos tuotetta löytyy myymälän varastosta.

Luottoa voidaan myöntää vähintään 18-vuotiaalle henkilölle, jolla on voimassa oleva henkilötunnus, suomalainen henkilöllisyystodistus ja rekisteröity osoite Suomessa. Luoton myöntäminen edellyttää luottotietojen tarkastamisen sekä luoton ehtojen hyväksymisen.

Telia Rahoitus -luoton lyhentäminen

Näet kuukausittain saapuvalta laskulta maksettavan vähimmäiskuukausierän ja laskun eräpäivän. Laskun lähettäjänä on Telia Finance Finland.

Voit halutessasi maksaa vähimmäiskuukausierää suuremman summan, jolloin maksuaika lyhenee ja/tai viimeisen laskun kuukausierä pienenee. Voit myös milloin vain sopimuskauden aikana maksaa luottosi kerralla pois.

Vähimmäiskuukausierä määräytyy tuotteelle tai tuotteille valitsemasi maksuajan mukaan. Maksuaika voi olla korkeintaan 36 kuukautta. Aina kun teet uuden ostoksen, luottotilisi vähimmäiskuukausierä kasvaa uudelle ostokselle sovitun vähimmäiskuukausierän verran.

Laskuerittelystä löydät jokaisen ostamasi laitteen ja sille valitsemasi vähimmäiskuukausierän. Näiden yhteenlaskettu summa muodostaa kunkin kuukauden laskulla olevan vähimmäiskuukausierän.

Laskulla on eritelty myös edellisen laskutusjakson kaikki tilitapahtumat, esim. uudet ostot, tehdyt lyhennykset ja mahdolliset muistutusmaksut ja viivästyskorot. Jos laskulla mukana on korkokuluja, ne lasketaan päivittäin luottosi kokonaismäärän perusteella.

Kaipaatko lisätietoa laskutuksesta?

Telia Rahoituksen laskujen usein kysytyt kysymykset
Telia Rahoitus -laskun tulkinta

Laskujen ja luoton tietojen tarkastelu

Kuukausittain saapuvasta laskusta näet käytössäsi olevan luoton kokonaismäärän laskutusjakson alussa ja lopussa, sekä erittelyn kaikista tapahtumista jotka vaikuttavat luoton kokonaismäärään.

Näet kaikki tiedot myös kirjautumalla Telia Financen asiakasportaaliin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kirjaudu sisään

Voit aina olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme tietojen tarkistamiseksi tai muuttamiseksi.

Asiakas- tai yhteystietojen muuttaminen

Voit muuttaa laskutus- tai sähköpostiosoitteesi kirjautumalla Telia Financen asiakasportaaliin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kirjaudu sisään

Jos nimesi tai osoitteesi muuttuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomaathan, että emme voi postittaa laskuja ulkomaille. Jos asut väliaikaisesti ulkomailla, valitse laskutustavaksi sähköposti- tai e-lasku.

Telia Rahoituksella ostetun laitteen palautus

Telia Rahoituksella ostetut tuotteet voi palauttaa samoilla ehdoilla, kuin muillakin maksutavoilla ostetut tuotteet.

Lue lisää tuotteiden palauttamisesta

Hyväksytty palautus maksetaan luottotilillesi hyvityksenä ja se näkyy sekä Telia Financen asiakasportaalissa että seuraavalla laskullasi, jos laskutuksesi jatkuu esimerkiksi toisen laitteen osalta.

Kirjaudu sisään

Telia Rahoituksella ostetun laitteen takuu ja huolto

Ilmenikö ostamassasi laitteessa takuuaikana vika tai onko muuten tarvetta laitteen huollolle? Laitteen takuu ja huolto toimivat samalla tavalla riippumatta siitä, onko laite maksettu kerralla vai Telia Rahoituksella.

Tutustu takuun ja huollon ohjeisiin

Usein kysyttyä Telia Rahoituksesta
Paljonko luottoa minulla voi olla ja voinko saada sitä lisää?

Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun teet ostoksia luotolla ensimmäistä kertaa ja arviota päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Luoton maksimimäärää ei voida korottaa järjestelmän antamaa suuremmaksi.

Voinko nostaa käteistä luottotililtäni? 

Voit käyttää Telia Rahoitus -luottoa ainoastaan, kun teet laiteostoksia meillä. Luottoa ei voi esimerkiksi käyttää liittymäpalveluihin eikä luottotililtä voi nostaa käteistä. Jos luottotilin saldo on positiivinen liikasuorituksen tai tilille tehdyn hyvityksen vuoksi, voit nostaa positiivisen saldonitsellesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko siirtää luottoni toiselle henkilölle?

Telia Rahoitus -luotto on henkilökohtainen, eikä tehtyä luottosopimusta voi siirtää henkilöltä toiselle.

Telia Rahoitus -sopimuksen irtisanominen

Sinulla on oikeus irtisanoa luottosopimuksesi 14 päivän ajan sen solmimisesta. Tämän ajan jälkeen voit irtisanoa luottosopimuksesi (ja sulkea tilisi) siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Tämän voit tehdä milloin vain verkkopalvelussa tai asiakaspalvelun kautta. Irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti, ja irtisanomisaika on yksi kuukausi. Luottotilin sulkemisesta ei lähetetä erillistä vahvistusta. Luottosopimuksen purkamisesta tai luoton suunniteltua nopeammasta takaisinmaksusta ei veloiteta ylimääräisiä kuluja.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.