Takaisin

Telia Rahoitus

Telia Rahoituksella hankit laitteet korottomasti ja kuluttomasti jopa 36 kuukauden maksuajalla.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Telia Rahoitus on maksutapa, jolla voit hankkia laitteen osamaksulla 12, 24 tai 36 kk maksuajalla. Maksutapa on koroton (0 %) ja kuluton. 

Telia Rahoituksella ostettaessa tehdään luottosopimus luottotilistä, joka on käytössäsi tarpeen mukaan. Luottosopimus luottotilistä tehdän Telia Finance Finlandin kanssa, joka on myös luoton myöntäjä.

Luottotiliin ei liity luottokorttia, vaan voit ostaa luotolla laitteita. Kun teet ostoksia Telian myyntipisteissä, varmistamme henkilöllisyytesi voimassaolevasta henkilöllisyystodistuksesta. Verkkokaupassa henkilöllisyytesi varmistetaan pankkitunnuksilla.

Luottohakemus on helppo ja nopea tehdä laitteen oston yhteydessä. Saat päätöksen luoton myöntämisestä heti ja luottotilisi on voimassa toistaiseksi.

Luottoa voidaan myöntää vähintään 18-vuotiaalle henkilölle, jolla on voimassa oleva henkilötunnus, suomalainen henkilöllisyystodistus ja rekisteröity osoite Suomessa. Luoton myöntäminen edellyttää luottotietojen tarkastamisen sekä luoton ehtojen hyväksymisen.

Voit ostaa laitteen Telia Rahoituksella verkkokaupasta, asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta ja valitsemalla maksutavaksi Telia Rahoitus. Verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta tilattu laite toimitetaan sinulle postitse. Myymälästämme ostaessa saat laitteen suoraan käyttöösi, jos haluamaasi mallia löytyy myymälän varastosta heti.

Kysymyksiin luotosta, luottosopimuksesta ja laskutuksesta vastaa asiakaspalvelumme.

Muistathan myös, että tarjoamme liittymäasiakkaillemme 3 vuoden takuun meiltä ostettuihin puhelimiin ja tabletteihin. Lue lisää 3 vuoden takuusta

Telia Rahoituksen luoton kustannukset

Luoton korko (tällä hetkellä 0 %) ja muut kulut kerrotaan sinulle laitteen oston yhteydessä. Korko määräytyy ostohetkellä voimassa olevan korkotilanteen mukaan ja kulut ostohetkellä voimassa olevan hinnaston mukaan. Lue lisää Telia Financen sivuilta.

Mistä näen luottoni tiedot ja aiemmat laskut?
  1. Kuukausittain lähetettävästä laskusta näet käytössäsi olevan luoton kokonaismäärän laskutusjakson alussa ja lopussa, sekä erittelyn kaikista tapahtumista jotka vaikuttavat luoton kokonaismäärään.
  2. Näet kaikki tiedot myös Minun Teliasta kirjautumisen takaa kohdasta "Rahoitus", josta löydät myös vanhojen laskujen arkiston ja tiliotteet.
    Kirjaudu sisään
  3. Käytössäsi on myös Telia Pay -sovellus, josta näet samat tiedot.
    LATAA TELIA PAY

Voit aina olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme tietojen tarkistamiseksi tai muuttamiseksi.

Kuinka paljon luottoa minulla voi olla ja voinko saada sitä lisää?

Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun teet luotto-ostoksia ensimmäistä kertaa ja sitä myös päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Luoton maksimimäärää ei voida korottaa järjestelmän antamaa suuremmaksi.

Kuinka paljon kuukaudessa on maksettava?

Laskultasi näet kuukausittain maksettavan vähimmäiskuukausierän ja laskun eräpäivän. Voit kuitenkin halutessasi maksaa laskulla olevaa vähimmäiskuukausierää suuremman summan, jolloin maksuaika lyhenee ja/tai viimeisen laskun kuukausierä pienenee. Voit myös maksaa luottosi kerralla milloin tahansa sopimuskauden aikana.

Miten vähimmäiskuukausierä lasketaan?

Valitset oston yhteydessä laitteelle/laitteille maksuajan, jonka perusteella vähimmäiskuukausierä määräytyy. Maksuaika voi olla korkeintaan 36 kuukautta. Uudet ostot luottotilillesi kasvattavat vähimmäiskuukausierää uuden oston yhteydessä sovitun vähimmäiskuukausierän verran.

Laskulla eritellään jokainen ostamasi laite ja sille valitsemasi vähimmäiskuukausierä. Näiden yhteenlaskettu summa on kunkin kuukauden laskulla oleva vähimmäiskuukausierä.

Laskulla on eritelty edellisen laskutusjakson kaikki tilitapahtumat, esim. uudet ostot, tehdyt lyhennykset ja mahdolliset muistutusmaksut ja viivästyskorot. Jos laskulla mukana on korkokuluja, ne lasketaan päivittäin luottosi kokonaismäärän perusteella.

Miten muutan yhteystietojani Rahoituksen tietoihin?

Voit muuttaa laskutus- tai sähköpostiosoitteesi kirjautumalla Minun Teliaan ja valitsemalla Rahoitus.

KIRJAUDU SISÄÄN

Jos nimesi tai virallinen osoitteesi muuttuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomaathan, että emme voi postittaa laskuja ulkomaille. Jos asut väliaikaisesti ulkomailla, valitse laskutustavaksi joko sähköposti- tai e-lasku.

Telia Rahoituksella ostetun tuotteen palautus

Telia Rahoituksella ostetut tuotteet voi palauttaa samoilla ehdoilla, kuin muillakin maksutavoilla ostetut tuotteet. Lue lisää tuotteiden palauttamisesta

Hyväksytty palautus maksetaan luottotilillesi hyvityksenä ja se näkyy sekä Minun Telian Rahoitus-osiossa, että seuraavalla laskullasi (mikäli laskutuksesi jatkuu esimerkiksi toisen laitteen osalta).

KIRJAUDU SISÄÄN

Telia Rahoituksella ostettujen laitteiden takuu ja huolto

Telia Rahoitus on maksutapa, kuten luottokortilla ostettu laite ja takuu- tai huoltoprosessi ei siten eroa normaalista.

Laitteen rikkoutuessa toimita laite huoltoon valmistajan ohjeiden mukaan, ole yhteydessä asiakaspalveluumme tai käy Telia Kaupassa. Huomioi kuitenkin, että:

  • laitteilla on valmistajan myöntämä takuu
  • huollon aikana Telia ei ole velvollinen hyvittämään kuukausimaksuja tai laitemaksuja
  • maksuerät on maksettava, vaikka laite katoaa tai rikkoutuu

Huom! Muistathan liittää takuukuitin mukaan toimittaessasi laitteen takuuhuoltoon.

Voinko nostaa käteistä luottotililtäni?

Luottoa on mahdollista käyttää ainoastaan laiteostoihin, ei esimerkiksi muihin liittymäpalveluihin tai käteisen nostamiseen luottotililtä. Mikäli luottotilin saldo on positiivinen liikasuorituksen tai tilille tehdyn hyvityksen vuoksi, voit nostaa positiivisen saldon asiakaspalvelun kautta.

Telia Rahoitus -luoton siirto toiselle henkilölle

Luoton siirtäminen toiselle henkilölle ei ole mahdollista. Ei myöskään ole mahdollista kuitata luottoa vastaanotetuksi jonkun toisen puolesta.

Telia Rahoitus -luottosopimuksen irtisanominen

Sinulla on oikeus irtisanoa luottosopimuksesi 14 päivän ajan sen solmimisesta. Tämän ajan jälkeen voit irtisanoa luottosopimuksesi (ja sulkea tilisi) siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Tämän voit tehdä milloin vain verkkopalvelussa tai asiakaspalvelun kautta. Irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti, ja irtisanomisaika on yksi kuukausi. Luottotilin sulkemisesta ei lähetetä erillistä vahvistusta. Luottosopimuksen purkamisesta tai luoton suunniteltua nopeammasta takaisinmaksusta ei veloiteta ylimääräisiä kuluja.

Lisää samasta aiheesta

Telia Rahoitus -laskujen usein kysytyt kysymykset

Asiakasetuna 3 vuoden takuu puhelimiin ja tabletteihin

Laitteen takuu ja huolto

Laskujen perintä

Asiakkuuden hallinta kirjautuneena

Minun Teliaan kirjautuminen

Mikä on Telia-tunnus ja mitä teen sillä?

Minun Telia -sovellus

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.