Valtuuttaminen ja valtakirjan toimittaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Kuluttaja-asiakas voi valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan liittymä- ja palveluasioitansa puolestaan.

Asiakas voi antaa valitulle henkilölle pelkät tietojen luovutusoikeudet, muutosoikeudet tai täydet oikeudet, jotka sisältävät myös liittymien irtisanomisen sekä määräaikaisuuden uusimisen. Valtuutetulta henkilöltä edellytetään aina asioinnin yhteydessä henkilötunnuksen loppuosaa tunnisteeksi.

Huom! Telia Rahoitukseen eli osamaksulla tilattuihin laitteisiin liittyvissä asioissa ei voida valtuuttaa toista henkilöä.

Valtuutustasot

Valtuutuksen tason päättää valtuuttaja itse. Valtuutustasoja on kolme ja ne määrittävät sen, miten laajat oikeudet valtuutetulle henkilölle annetaan. Uusien liittymien tai palvelujen tilaaminen ei kuitenkaan ole mahdollista millään valtuutustasolla.

Tietojen luovutusoikeus
  • Valtuutetulla on oikeus saada tietoon valtuuttajan asiakastietoja, kuten tietoja tilatuista liittymistä sekä laskutustietoja.
Muutosoikeudet
  • Valtuutetulla on oikeus saada tietoon valtuuttajan asiakastietoja, kuten tietoja tilatuista liittymistä sekä laskutustietoja.
  • Valtuutetulla on oikeus tilata maksullisia lisäpalveluita olemassa olevaan liittymään ja muokata liittymän palveluja.
Täydet oikeudet
  • Valtuutettu voi tehdä liittymälle tai muulle palvelulle kaikkia samoja muutoksia kuin valtuuttaja, mukaan lukien liittymän tai palvelun irtisanominen.
Miten valtuuttaminen tehdään?

Voit valtuuttaa toisen henkilön näillä tavoilla:

Valtuuttamisen yhteydessä tarvitaan:

  • Valtuutettavan henkilön nimi ja henkilötunnuksen loppuosa
  • Tieto halutusta valtuutustasosta
Asioiden hoitaminen valtuutettuna

Voit hoitaa toisen henkilön asioita Minun Teliaan kirjautuneena chatissa, soittamalla tai vierailemalla Telia Kaupassa. Kysymme aina asioinnin yhteydessä henkilötunnuksen loppuosan.

Huom: Jos valtuutuksen antanut henkilö on edesmennyt, valtuutus ei ole enää voimassa vaan asioita hoitavat kuolinpesä ja sen osakkaat. Lue lisää

Chatissa

Jos olet itsekin asiakkaamme, voit asioida chatissa myös toisen henkilön puolesta valtuutuksella. Kirjaudu Minun Teliaan vahvalla tunnistautumisella ja avaa sitten chat-keskustelu.

Jos et ole asiakkaamme, ota yhteyttä soittamalla tai tule piipahtamaan Telia Kaupassa.

Soittamalla

Katso asiakaspalvelun yhteystiedot

Telia Kaupassa

Voit asioida toisen henkilön puolesta kaikissa Telia Kaupoissa sekä joissain Telia Kauppa Mini -palvelupisteissä. Jos sinulla on kirjallinen valtakirja, muista ottaa se mukaan.

Huom: Valtakirjalla ei voi noutaa verkkokauppamme kautta myymälään tilattuja laitteita.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.