Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Peruuttaminen

Peruuttamisella tarkoitetaan tilauksien, kuten liittymien sekä palveluiden peruuttamista

Verkkokaupan ja itsepalveluiden kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruuttamisoikeus, jollei toisin mainita. Asiakkaalla on myös oikeus irtisanoa tai kytkeä palvelu pois milloin tahansa, jos kyseessä ei ole määräaikaan sidottu palvelu.

Tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi peruuttamislomakkeella.

Peruuttamisoikeus palveluita ja laitteita koskien

Sinulla on oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä ja tavaran osalta siitä, kun tavara on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestä peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla, esimerkiksi kirjeellä tai puhelimitse. Peruuttamispäätöksen lisäksi sinun on ilmoitettava seuraavat tiedot:

  • tuotetta tai palvelua koskeva sopimus, joka halutaan peruutta
  • nimi
  • henkilötunnus
  • osoite
  • puhelinnumero
  • sähköpostiosoite, mikäli se on saatavilla.

Voit käyttää joko tilauksen liitteenä saamaasi peruuttamislomaketta tai tehdä peruuttamisilmoituksen nettilomakkeella. Mikäli käytät tätä vaihtoehtoa, ilmoitamme viipymättä pysyvällä tavalla (esimerkiksi sähköpostitse) peruuttamisilmoituksen saapumisesta.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruttamisoikeuden päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset palveluita koskien

Jos palvelu on pyynnöstäsi otettu käyttöön ennen peruuttamisajan päättymistä, peritään käytetystä palvelusta kohtuullinen korvaus.

Peruuttamisen vaikutukset laitteita koskien

Jos peruutat sopimuksen, palautamme sinulle kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamissopimuksen saatuamme.

Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Joka tapauksessa palautamme maksusuorituksen siten, että asiakkaalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Maksujen palautus saattaa viivästyä, kunnes laite on palautettu.

Tavarat on lähetettävä takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos tavarat on lähetetty takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Vastaamme tavaroiden palauttamiskustannuksista. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Telia Finland Oyj
PL 0400
65101 Vaasa