Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Peruminen

Perumisella tarkoitetaan tilauksien, kuten liittymien sekä palveluiden perumista.

Verkkokaupan ja itsepalveluiden kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruutusoikeus, jollei toisin mainita. Asiakkaalla on myös oikeus irtisanoa tai kytkeä palvelu pois milloin tahansa, jos kyseessä ei ole määräaikaan sidottu palvelu.

Tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi perumislomakkeella.

Perumisoikeus palveluita ja laitteita koskien

Sinulla on oikeus perua sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Perumisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä ja tavaran osalta siitä, kun tavara on vastaanotettu.

Perumisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestä perua sopimus yksiselitteisellä tavalla, esimerkiksi kirjeellä tai puhelimitse. Perumispäätöksen lisäksi sinun on ilmoitettava seuraavat tiedot:

  • tuotetta tai palvelua koskeva sopimus, joka halutaan perua
  • nimi
  • henkilötunnus
  • osoite
  • puhelinnumero
  • sähköpostiosoite, mikäli se on saatavilla.

Voit käyttää joko tilauksen liitteenä saamaasi perumislomaketta tai tehdä perumisilmoituksen nettilomakkeella. Mikäli käytät tätä vaihtoehtoa, ilmoitamme viipymättä pysyvällä tavalla (esimerkiksi sähköpostitse) perumisilmoituksen saapumisesta.

Perumisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen perumisoikeuden käytöstä ennen peruutusajan päättymistä.

Perumisen vaikutukset palveluita koskien

Jos palvelu on pyynnöstäsi otettu käyttöön ennen perumisajan päättymistä, peritään käytetystä palvelusta kohtuullinen korvaus.

Perumisen vaikutukset laitteita koskien

Jos peruutat sopimuksen, palautamme sinulle kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua perumisilmoituksen saatuamme.

Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Joka tapauksessa palautamme maksusuorituksen siten, että asiakkaalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Maksujen palautus saattaa viivästyä, kunnes laite on palautettu.

Tavarat on lähetettävä takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua perumisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos tavarat on lähetetty takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Vastaamme tavaroiden palauttamiskustannuksista. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Telia Finland Oyj
PL 0400
65101 Vaasa