Perumisella tarkoitetaan tilauksien, kuten liittymien sekä palveluiden perumista.
Verkkokaupan ja itsepalvelukanavien kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruutusoikeus, ellei toisin mainita. Asiakkaalla on myös oikeus irtisanoa tai kytkeä palvelu pois milloin tahansa, jos kyseessä ei ole määräaikaan sidottu palvelu.
Tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi perumislomakkeella.
Peruminen
Sinulla on oikeus perua sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Perumisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä ja tavaran osalta siitä, kun tavara on vastaanotettu.
Perumisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestä perua sopimus yksiselitteisellä tavalla, esimerkiksi kirjeellä tai puhelimitse. Perumispäätöksen lisäksi sinun on ilmoitettava seuraavat tiedot:
- tuotetta tai palvelua koskeva sopimus, joka halutaan perua
- nimi
- henkilötunnus
- osoite
- puhelinnumero
- sähköpostiosoite, mikäli se on saatavilla.
Voit käyttää tilauksen liitteenä saamaasi perumislomaketta tai tehdä perumisilmoituksen nettilomakkeella. Jos käytät nettilomaketta, ilmoitamme sinulle perumisilmoituksen saapumisesta mahdollisimman pian esim. sähköpostitse.
Perumisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen perumisoikeuden käytöstä ennen peruutusajan päättymistä.
Jos palvelu on pyynnöstäsi otettu käyttöön ennen perumisajan päättymistä, peritään käytetystä palvelusta kohtuullinen korvaus.
Jos peruutat sopimuksen, palautamme sinulle kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannukset, jos olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viipymättä, viimeistään kuitenkin 14 päivän kuluttua perumisilmoituksen saatuamme.
Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä maksutapahtumassa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Joka tapauksessa palautamme maksusuorituksen niin, että sinulle ei asiakkaanamme aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Maksujen palautus saattaa viivästyä, kunnes laite on palautettu.
Tavarat on lähetettävä takaisin tai luovutettava ne meille viipymättä, tai viimeistään 14 päivän kuluttua perumisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos tavarat on lähetetty takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Vastaamme tavaroiden palauttamiskustannuksista. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Jos lähetät peruuttamislomakkeen postitse, toimita se osoitteeseen:
Telia Finland Oyj
PL 0400
65101 Vaasa
Ota yhteyttä
Telia Helppi
0600 10 100
2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.
Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Lue lisää Helpistä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.
Yhteisöön