Takaisin

Peruminen

Perumisella tarkoitetaan tilauksien, kuten liittymien sekä palveluiden perumista.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Perumisella tarkoitetaan tilauksien, kuten liittymien sekä palveluiden perumista.
Verkkokaupan ja itsepalvelukanavien kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruutusoikeus, ellei toisin mainita. Asiakkaalla on myös oikeus irtisanoa tai kytkeä palvelu pois milloin tahansa, jos kyseessä ei ole määräaikaan sidottu palvelu.

Tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi perumislomakkeella.

Palveluiden ja laitteiden perumisoikeus

Sinulla on oikeus perua sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Perumisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä ja tavaran osalta siitä, kun tavara on vastaanotettu.
 
Perumisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestä perua sopimus yksiselitteisellä tavalla, esimerkiksi kirjeellä tai puhelimitse. Perumispäätöksen lisäksi sinun on ilmoitettava seuraavat tiedot:

  • tuotetta tai palvelua koskeva sopimus, joka halutaan perua
  • nimi
  • henkilötunnus
  • osoite
  • puhelinnumero
  • sähköpostiosoite, mikäli se on saatavilla.

Voit käyttää tilauksen liitteenä saamaasi perumislomaketta tai tehdä perumisilmoituksen nettilomakkeella. Jos käytät nettilomaketta, ilmoitamme sinulle perumisilmoituksen saapumisesta mahdollisimman pian esim. sähköpostitse. 

Perumisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen perumisoikeuden käytöstä ennen peruutusajan päättymistä.

Palvelun perumisen vaikutukset

Jos palvelu on pyynnöstäsi otettu käyttöön ennen perumisajan päättymistä, peritään käytetystä palvelusta kohtuullinen korvaus.

Laitteen perumisen vaikutukset

Jos peruutat sopimuksen, palautamme sinulle kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannukset, jos olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viipymättä, viimeistään kuitenkin 14 päivän kuluttua perumisilmoituksen saatuamme.

Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä maksutapahtumassa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Joka tapauksessa palautamme maksusuorituksen niin, että sinulle ei asiakkaanamme aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Maksujen palautus saattaa viivästyä, kunnes laite on palautettu.

Tavarat on lähetettävä takaisin tai luovutettava ne meille viipymättä, tai viimeistään 14 päivän kuluttua perumisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos tavarat on lähetetty takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Vastaamme tavaroiden palauttamiskustannuksista. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
 
Jos lähetät peruuttamislomakkeen postitse, toimita se osoitteeseen:

Telia Finland Oyj
 PL 0400
 65101 Vaasa

Lisää samasta aiheesta

Tilauksen seuranta ja toimitus

Tilauksen palauttaminen

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.