Peruminen

Perumisella tarkoitetaan tilauksien, kuten liittymien sekä palveluiden perumista.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Verkkokaupan ja itsepalvelukanavien kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruutusoikeus, ellei toisin mainita. Asiakkaalla on myös oikeus irtisanoa tai kytkeä palvelu pois milloin tahansa, jos sopimus ei ole määräaikainen.

Tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi täyttämällä sähköisen perumislomakkeen.

Palveluiden ja laitteiden perumisoikeus

Sinulla on oikeus perua sopimus syytä ilmoittamatta 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta tai palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen perumisoikeuden käytöstä ennen peruutusajan päättymistä.

Perumispäätöksen lisäksi sinun on ilmoitettava seuraavat tiedot:

  • tuotetta tai palvelua koskeva sopimus, joka halutaan perua
  • nimi
  • henkilötunnus
  • osoite
  • puhelinnumero
  • sähköpostiosoite, mikäli se on saatavilla.

Sopimuksen perumisesta on ilmoitettava meille yksiselitteisellä tavalla, kuten kirjeellä tai puhelimitse. Voit käyttää tilauksen liitteenä saamaasi perumislomaketta tai tehdä perumisilmoituksen nettilomakkeella. Jos käytät nettilomaketta, ilmoitamme sinulle perumisilmoituksen saapumisesta mahdollisimman pian esim. sähköpostitse.

Palvelun perumisen vaikutukset

Jos palvelu on pyynnöstäsi otettu käyttöön ennen perumisajan päättymistä, peritään käytetystä palvelusta kohtuullinen korvaus.

Laitteen perumisen vaikutukset

Jos peruutat laiteostoksen, palautamme sinulle kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannukset, jos olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viipymättä tai viimeistään 14 päivän kuluttua perumisilmoituksen saatuamme.

Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä maksutapahtumassa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Joka tapauksessa palautamme maksusuorituksen niin, että sinulle ei asiakkaanamme aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Maksujen palautus saattaa viivästyä, kunnes laite on palautettu.

Tavarat on lähetettävä takaisin tai luovutettava meille viipymättä, tai viimeistään 14 päivän kuluttua perumisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos tavarat on lähetetty takaisin ennen 14 päivän määräajan päättymistä. Vastaamme tavaroiden palauttamiskustannuksista. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
 
Jos lähetät peruuttamislomakkeen postitse, toimita se osoitteeseen:

Telia Finland Oyj
 PL 0400
 65101 Vaasa

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.