Asiakkuuden hallinta kirjautuneena

Verkkosivuillemme kirjautumalla voit hallinnoida kaikkia asiakkuuteesi liittyviä asioita ilman turhia jonotuksia.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Voit hallinnoida kaikkia asiakkuuteesi liittyviä asioita, kun kirjaudut Minun Teliaan verkkopankkitunnuksilla, Mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla. Löydät päävalikot kirjautumisen jälkeen klikkaamalla nimeäsi.

Kirjaudu Minun Teliaan

Laskut ja viestit

Laskut ja viestit -osiosta löydät kaikki laskusi, tilausvahvistuksesi ja asiakaspalveluviestisi. Tarvittaessa voit myös tallentaa tai tulostaa saamasi laskut ja muut materiaalit.

  • Laskut-osiosta löydät kaikki puhelin- ja laajakaistaliittymiesi laskut.
  • Tuki-osiosta löydät kaikki asiakaspalveluviestisi.
  • Tuotteet ja palvelut -osiosta löydät kaikki tilaus- ja toimitusvahvistuksesi.

Tilausvahvistukset säilyvät tallessa koko asiakkuutesi ajan. Jos asiakkuutesi päättyy, materiaalit säilyvät kyseisen vuoden loppuun sekä kolme seuraavaa vuotta. Jos palaat takaisin asiakkaaksemme saman liittymänumeron kanssa, näet myös liittymään liittyvät aiemmat materiaalit.

Liittymäni ja palveluni

Liittymäni ja palveluni -valikosta löydät kaikki käytössäsi olevat liittymät ja palvelut.

Mobiililiittymät

Voit tarkastella liittymiesi tietoja ja tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.

  • Liittymäsi-osiosta löydät liittymän tiedot, saldon ja PUK-koodin. Voit myös tehdä vikailmoituksen, aktivoida uuden SIM-kortin, sulkea liittymän tilapäisesti tai päivittää liittymäsi.
  • Lisäpalvelut-osiossa voit tilata, muokata ja poistaa liittymän lisäpalveluita.
  • Omat tietosi -osiossa voit muokata liittymän käyttäjän tietoja sekä määrittää numeropalveluissa näkyvät asiakas- ja käyttäjätiedot.
Laajakaistat

Voit tarkastella liittymiesi tietoja ja tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.

  • Liittymätiedot-osiosta löydät mm. liittymäsi tiedot, käyttäjätunnuksen sekä sopimuksen kuukausihinnan ja päättymispäivän. Voit myös tehdä muuttoilmoituksen tai vikailmoituksen. Jos liittymällä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, voit myös päivittää liittymäsi.
  • Lisäpalvelut-osiossa voit tilata liittymän lisäpalveluita.
  • Laitetiedot-osiossa näet käytössäsi olevat laitteet.
Telia TV

Voit tarkastella palvelukohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi palvelun luettelosta. Näkymä voi hieman vaihdella riippuen siitä, onko käytössäsi Telia Play -sovellus vai Telia Play -boksi.

  • Liittymätiedot-osiosta löydät Telia Play -palvelusi tarkemmat tiedot. Voit myös mm. vaihtaa salasanan sekä tehdä vikailmoituksen.
  • Laitetiedot-osiossa näet käytössäsi olevat laitteet.
  • Tallennuspalvelu-osiossa voit tilata tai poistaa Tallennuspalvelun.
  • Kanavapaketit-osiossa voit tilata uusia kanavapaketteja ja muokata nykyisiä tilauksiasi.
Palvelut

Palvelut-osiosta löydät kaikki lisäpalvelusi kuten tietoturvapalvelut ja Telia Rahoitus -laitteesi. Voit tarkastella palvelukohtaisia tietoja ja tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi palvelun luettelosta.

Omat tiedot ja asetukset
  • Asiakastiedot-osiossa voit päivittää yhteystietoihisi sähköpostisi ja puhelinnumerosi sekä muokata markkinointilupiasi. Löydät sieltä myös asiakasnumerosi.
  • Laskutustiedot-osiossa voit mm. muokata laskutustietojasi sekä kytkeä yhteislaskun.
  • Tilausoikeudet-osiossa voit määritellä, millaisia muutoksia liittymän käyttäjä voi liittymäänsä tehdä. Lue lisää tilausoikeuksista
  • Salasanan vaihto -osiossa voit vaihtaa Telia-tunnuksesi salasanan.
  • Häiriötiedoteasetukset-osion kautta voit tilata ilmoittamiasi osoitteita koskevat matkapuhelinverkon häiriötiedotteet sähköpostiisi tai tekstiviestitse.
Omat edut ja tarjoukset

Asiakkaanamme saat etua yhteyksistä, laitteista ja viihteestä. Omat edut ja tarjoukset -osiosta löydät kaikki asiakasetusi.

Liittymän päivittäminen
Matkapuhelinliittymän päivittäminen
  1. Kirjaudu Minun Teliaan liittymän omistajana. Lue lisää kirjautumisesta.
    Kirjaudu
  2. Löydät Liittymäni ja palveluni -valikosta kaikki käytössäsi olevat liittymät ja palvelut. Valitse se liittymä, jonka haluat päivittää.
  3. Klikkaa Päivitä liittymä -kohdasta.
  4. Valitse haluamasi paketti ja klikkaa sitten Jatka.
  5. Avautuvalla sivulla näet yhteenvedon päivitetystä liittymästä. Hyväksy yleiset toimitusehdot ja vahvista muutos painamalla Lähetä tilaus.
Laajakaistan päivittäminen
  1. Kirjaudu Minun Teliaan liittymän omistajana. Lue lisää kirjautumisesta.
    Kirjaudu 
  2. Löydät Liittymäni ja palveluni -valikosta kaikki käytössäsi olevat liittymät ja palvelut. Valitse se liittymä, jonka haluat päivittää.
  3. Jos liittymä on mahdollista päivittää, klikkaa kohtaa Päivitä liittymä.
  4. Valitse haluamasi liittymätyyppi ja klikkaa Valitse.
  5. Valitse haluamasi lisäpalvelut ja klikkaa Seuraava.
  6. Näet yhteenvedon tilauksesta. Hyväksy yleiset toimitusehdot ja vahvista tilaus painamalla Lähetä tilaus.
Tilausoikeuksien määrittäminen

Liittymän omistajana voit määritellä, kuinka laajat oikeudet liittymän käyttäjällä on tilata meiltä liittymälleen lisäpalveluja. Rajoitukset toimivat niin netti- kuin tekstiviestiasioinnissa kanssamme. Näin voit muuttaa tilausoikeuksia:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan liittymän omistajana. Lue lisää kirjautumisesta
    Kirjaudu
  2. Valitse Omat tiedot ja asetukset ja sitten Tilausoikeudet.
  3. Avautuvalla sivulla näet kaikki nimissäsi olevat matkapuhelinliittymät ja niiden tämänhetkiset tilausoikeudet.
  4. Liittymän käyttäjän tilausoikeuksia pääset muuttamaan klikkaamalla haluamaasi käyttäjää. Sinistä infomerkkiä klikkaamalla löydät lisätietoja vaihtoehdoista.
  5. Valitse haluamasi vaihtoehto ja vahvista muutos painamalla Tallenna.

Muistathan tarvittaessa myös määrittää liittymälle estoja, joilla voit rajoittaa esimerkiksi maksullisten palvelu- ja viihdenumeroiden käyttöä.

Telia Rahoitus -luoton ja -laskujen tarkastelu

Voit hankkia puhelimen tai laitteen Telia Rahoituksella 12 , 24 tai 36 kk korottomalla ja kuluttomalla maksusopimuksella. Telia Financen asiakasportaalista löydät mm. Telia Rahoitus -laskusi ja jäljellä olevan luoton määrän. Portaaliin kirjaudutaan pankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella.

Kirjaudu portaaliin

Lue lisää Telia Rahoituksesta

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.