Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Asiakkuuden hallinta

Telia-tunnuksella kirjautumalla voit hallinnoida kaikkia asiakkuuteesi liittyviä asioita ilman turhia jonotuksia.

Jos olet aiemmin Soneran tai Tele Finlandin asiakkaana luonut käyttäjätunnuksen, se toimii nykyään Telia-tunnuksena. Kirjautumalla osoitteessa telia.fi voit hallinnoida vastaavasti omia palveluitasi kuten ennen Soneran Omilla Sivuilla ja Tele Finlandin Oma Liittymässä. Kirjautumissivulta löydät lisää ohjeistusta.

Asiakkuuteni

Valikossa näet asiakastietosi ja hallinnoit puheliittymiesi tilausoikeuksia. Voit mm. päivittää yhteyssähköpostisi ja puhelinnumerosi ja muokata kirjautumistietojasi. Lue lisää aiheesta: Mikä on Telia-tunnus?

Osiossa näet mm. asiakasnumerosi ja pääset vaihtamaan käyttäjätunnuksesi ja salasanan sekä yhteystietosi.

Tilausoikeudet -osiossa voit määritellä, minkälaisia muutoksia liittymän käyttäjä voi kirjautuneena tehdä. Lue lisää Tilausoikeuksien määrittämisestä alempaa.

Matkapuhelin

Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.

Liittymätiedot -osiossa näet tarkemmat liittymän tiedot sekä käytössä olevat lisäpalvelut. Voit myös mm. päivittää liittymääsi sekä sulkea sen tilapäisesti, tai muuttaa osoitetietoja.

Lisäpalvelut -osiossa voit tilata, muokata ja poistaa liittymän lisäpalveluita.

Käyttäjätiedot -osiossa pääset muokkaamaan liittymän käyttäjän tietoja.

Tiedot numeropalvelussa -osiossa voit valita ne tiedot, joiden haluat näkyvän numeropalveluissa.

Laajakaista

Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista liittymistäsi. Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.

Liittymätiedot -osiossa näet tarkemmat liittymän tiedot sekä käytössä olevat lisäpalvelut. Voit hallinnoida liittymän lisäpalveluita, kuten sähköpostia ja kotisivuja. Voit tehdä myös muuttoilmoituksen sekä vikailmoituksen liittymästäsi.

Lisäpalvelut -osiossa voit tilata liittymän lisäpalveluita.

Sähköposti ja Kotisivut -osiossa voit hallinnoida sähköpostilaatikoita ja kotisivutilaa.

Telia TV

Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista liittymistäsi. Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.

Telia TV -osiossa näet Telia TV -palvelun tarkemmat tiedot. Voit vaihtaa PIN -koodin ja salasanan sekä tehdä vikailmoituksen.

Kanavapaketit -osiossa näet käytössäsi olevat kanavapaketit sekä voit tilata uusia kanavapaketteja.

Viestit ja Laskut

Viestit ja Laskut -osiosta löydät tilausvahvistuksesi, asiakaspalveluviestisi, uusimmat asiakasetusi sekä 7.5.2013 jälkeen lähetetyt laskusi. Voit koska tahansa lähettää meille tuki- tai soittopyynnön. Tarvittaessa voit myös tallentaa tai tulostaa Viestintäkeskuksessa olevia materiaaleja.

Alkuvaiheessa näet viestintäkeskuksessa ainoastaan puheliittymien sähköiset tilausvahvistukset, mutta asiakkuutesi kehittyessä lähikuukausien aikana tulet löytämään täältä kaiken asiakasviestintäsi. Tilausvahvistukset säilyvät Viestintäkeskuksessa koko asiakkuutesi ajan.

Jos asiakkuutesi päättyy, säilyvät materiaalit kyseisen vuoden loppuun sekä kolme seuraavaa vuotta. Jos palaat takaisin asiakkaaksemme saman numeron kanssa, näet liittymään liittyvät aiemmat materiaalit.

Laskutustiedot -osiossa voit mm. muokata laskutustietoja, kytkeä maksuttoman sähköpostilaskun sekä siirtää liittymiä haluamallesi laskuryhmälle.

Laskuarkisto -osiossa näet kaikkien matkapuhelin- ja laajakaistaliittymiesi laskut.

Saldoerittely -osiossa näet valitun liittymän saldon sekä puhe- viesti- ja nettipakettien käytön.

Liittymän päivittäminen

Matkapuhelin

  1. Kirjaudu Teliaan mobiilivarmenteella, verkkopankkitunnuksilla tai rekisteröimälläsi Telia-tunnuksella ja salasanalla. Lue lisää aiheesta: Kirjautuminen
    Kirjaudu
  2. Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista liittymistäsi. Valitse se liittymä, jonka haluat päivittää.
  3. Klikkaa kohtaa Päivitä liittymä.
  4. Valitse haluamasi paketti. Klikkaa Jatka.
  5. Avautuvalla sivulla näet yhteenvedon päivitetystä liittymästä. Vahvista muutos painamalla Tallenna.

Laajakaista

  1. Kirjaudu Teliaan mobiilivarmenteella, verkkopankkitunnuksilla tai rekisteröimälläsi Telia-tunnuksella ja salasanalla. Lue lisää aiheesta: Kirjautuminen.
    Kirjaudu
  2. Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista liittymistäsi. Valitse se liittymä, jonka haluat päivittää.
  3. Mikäli sinun on mahdollista päivittää liittymäsi, klikkaa kohtaa Päivitä liittymä.
  4. Valitse haluamasi liittymätyyppi ja klikkaa Tilaa.
  5. Valitse haluamasi lisäpalvelut ja klikkaa Seuraava.
  6. Mikäli olet tilaamassa Telia TV -palvelun, valitse Telia TV -palvelun lisävalinnat sekä haluamasi kanavapaketit ja klikkaa Seuraava.
  7. Näet yhteenvedon tilauksesta. Hyväksy yleiset toimitusehdot ja vahvista tilaus painamalla Vahvista. Voit myös lähettää sähköpostiisi yhteenvedon tilauksesta.

Tilausoikeuksien määrittäminen

Liittymän omistaja voi määritellä, minkälaisia muutoksia matkapuhelinliittymän käyttäjä voi kirjautuneena tehdä.

Oletuksena käyttäjä voi muokata liittymänsä palveluja samalla tavalla kuin omistaja ja esimerkiksi tilata maksullisia lisäpalveluja sekä poistaa käytössään olevan liittymän estoja. Alla opastetaan, kuinka muutat tilausoikeuksia. Rajoitukset toimivat niin netti- kuin tekstiviestiasioinnissa Telian kanssa.

  1. Kirjaudu Teliaan mobiilivarmenteella, verkkopankkitunnuksilla tai rekisteröimälläsi Telia-tunnuksella ja salasanalla. Lue lisää aiheesta: Kirjautuminen.
    Kirjaudu
  2. Valitse Asiakkuuteni > Tilausoikeudet. Avautuvalla sivulla näet kaikki nimissäsi olevat Telian matkapuhelinliittymät ja niitä koskevat tämänhetkiset tilausoikeudet.
  3. Käyttäjien tilausoikeuksia pääset muuttamaan klikkaamalla haluamaasi käyttäjää.
  4. Valitse haluamasi vaihtoehto ja vahvista muutos painamalla Tallenna.

Telia Laitesopimuksen tarkistaminen

Tässä ohjeessa kerrotaan, kuinka tarkistat laitesopimuksen keston.

  1. Kirjaudu Teliaan mobiilivarmenteella, verkkopankkitunnuksilla tai rekisteröimälläsi Telia-tunnuksella ja salasanalla. Lue lisää aiheesta: Kirjautuminen.
    Kirjaudu
  2. Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista nimissäsi olevista liittymistä. Valitse se liittymä, jonka laitesopimuksen keston haluat tarkistaa.
  3. Laitesopimuksen keston näet kohdassa Liittymän tiedot > Sopimus päättyy.