Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Käyttöönotto

Hallitse Telia TV:tä ja tallennuksia sekä toista sisältöjä missä ja milloin vain. Tältä sivulta löydät ohjeita mm. tilin aktivointiin ja Telia TV-sovelluksen käyttöönottoon.

Tunnuksen käyttöönotto

Telia TV:n tilauksen jälkeen saat salasanan tekstiviestinä puhelimeesi. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi. Salasanan saapumiseen menee normaalisti parista minuutista 15 minuuttiin tilauksen tekemisestä.

Mikäli et ole saanut tekstiviestiä niin tarkista seuraavat kohdat

  • Avoimet häiriötiedotteet yleisten häriötilanteiden varalta.
  • Jos sähköpostiosoitteesi on rekisteröity toiselle Telia TV -tilille, niin et saa salasanaa tekstiviestinä. Tällöin sähköpostiisi lähetetään linkki, josta pääset luomaan tunnukset.
  • Tarkista roskaposti-kansio, viesti voi joissakin tapauksissa päätyä roskapostiksi.
  • Jos viestiä ei löydy, niin tilin aktivoinnin voi tehdä kirjautumalla Telia.fi:lle-> Liittymäni ja palveluni-> Telia TV-palveluissasi näkyvä aktivoimaton tili-> Aktivoi tunnus.
  • Aktivointi onnistuu näppärästi myös Minun Telia-sovelluksen kautta.

Unohtuneen käyttäjätunnuksen tai salasanan palautukseen löydät ohjeen täältä. Voit helposti tarkistaa käyttäjätunnuksesi ja tiliisi liitetyn sähköpostiosoitteesi kirjautumalla Telia.fi:lle.

Jos tilin luonti ei onnistu sähköpostin linkin tai telia.fi:n kautta niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Sovelluksen käyttöönotto

Käyttääksesi Telia TV:tä älypuhelimella tai tabletilla tulee sinun ladata Telia TV- sovellus laitteesi sovelluskaupasta.

LATAA SOVELLUS
 

Tietokoneella voit katsoa sisältöjä nettiselaimessa osoitteessa tv.telia.fi.

  • iOS-laitteille (iPhone, iPad) App Storesta
  • Apple TV:n versio 4:lle App Storesta
  • Android-laitteille Google Play -kaupasta
  • PC- ja Mac-tietokoneissa palvelua voi käyttää osalla selaimista

Lisätietoa selainyhteensopivuuksista

Jos tarvitset apua sovelluksen käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helpin palvelunumeroon  0600 10 100 (2,25€/min+mpm/pvm). Sinua palvellaan arkisin klo 8-20 ja arkilauantaisin klo 9-16:30.

Voit myös varata henkilökohtaisen asennusajan haluamallesi ajankohdalle.

Tilaa asennus 
 

Mikäli asiasi koskee tilaamista tai laskutusta, palvelemme sinua numerossa 020 690 400 (mpm/pvm) arkisin klo 8–20 ja lauantaisin klo 9–16.30.

Kirjautuminen

  1. Avaa Telia TV-sovellus puhelimellasi tai tabletillasi tai mene tietokoneellasi osoitteeseen tv.telia.fi
  2. Valitse valikosta Kirjaudu
  3. Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi.

Unohtuneen käyttäjätunnuksen tai salasanan palautukseen löydät ohjeen täältä.

asennusohjeita eri laitealustoille

Apple TV

Telia TV netti- ja mobiilipalvelulla on oma sovellus Apple TV -laitteen 4. versiolle. Et tarvitse enää muuta mobiililaitetta videon siirtämiseen televisioosi, vaan voit käyttää Telia TV -sovellusta suoraan Apple TV:ssä sen omalla kaukosäätimellä.

Mitä tarvitsen?

  • 4. sukupolven Apple TV:n, jossa on vähintään tvOS 11.0 -käyttöjärjestelmä. Käyttöjärjestelmän voit päivittää tarvittaessa laitteen asetuksista kohdasta Järjestelmä.
  • Telia TV-sovelluksen käyttäjätunnuksen.

Käyttöönotto

  • Varmista Apple TV:n asetuksista, että siinä on uusin käyttöjärjestelmä (vähintään tvOS 11.0 tai uudempi).
  • Lataa Telia TV-sovellus Apple TV:n App Storesta.
  • Käynnistä sovellus.
  • Kirjaudu sovellukseen syöttämällä Telia TV-sovelluksen käyttäjätunnus ja salasana ohjeiden mukaan.

Chromecast

Google Chromecast  mediasoittimella voit siirtää Telia TV-sovelluksen sisällön näkymään televisiostasi.

Mitä tarvitsen?

  • Chromecast-mediasoittimen, joka liitetään television HDMI-liittimeen. Mediasoittimen käyttöönottamiseksi tarkista ohjeet laitevalmistajan sivuilta.
  • iOS- tai Android-laitteen, johon olet asentanut uusimman Telia TV-sovelluksen. Varmista sovelluskaupasta, onko päivityksiä saatavilla ja päivitä tarvittaessa uusimpaan versioon.
  • Telia TV-sovelluksen käyttäjätunnuksen.
  • Chromecastin ja älypuhelimen tai tabletin yhdistettynä samaan WiFi-verkkoon.

kuvan siirtäminen televisioon Chromecastilla

  1. Varmista, että laitteesi ja Chromecast on kytketty samaan WiFi-verkkoon.
  2. Käynnistä Telia TV-sovellus tabletissasi tai älypuhelimessasi ja kirjaudu sisään.
  3. Klikkaa palvelun oikeassa yläkulmassa olevasta suoratoistokuvakkeesta.
  4. Toiston aikana kuvake löytyy ruudun oikeasta alakulmasta.
  5. Valitse laite, johon haluat siirtää sisällön.
  6. Kun Chromecast on käytössä, suoratoistokuvake muuttuu liilaksi.
  7. Valitse haluamasi ohjelma, niin se näkyy televisiossasi.
  8. Voit käyttää älypuhelintasi tai tablettiasi normaalisti, kun ohjelmaa toistetaan televisiossasi. Paina vasemman yläkulman kuvakkeesta, niin kontrollit pienennetään ruudun alareunaan ja voit selata palvelun muita sisältöjä.
  9. Toiston lopettamiseksi paina suoratoistokuvakkeesta ja valitse Stop Casting.

AirPlay

AirPlay mahdollistaa kuvan siirtämisen iPhonesta tai iPadista televisioon Apple TV -laitteen avulla. Tämänhetkinen AirPlay-tuki on Beta-versio, joka ei tue kaikkien sisältöjen tekstityksiä.

Mitä tarvitsen?

  • Apple TV -laitteen, joka liitetään televisioon HDMI-kaapelilla.
  • iPhonen tai iPadin, johon olet asentanut Telia TV-sovelluksen. Varmistathan, että käytössäsi on sovelluksen uusin versio.
  • Telia TV-sovelluksen käyttäjätunnukset.
  • Apple TV:n ja iOS-laitteen yhdistettynä samaan WiFi-verkkoon.

Kuvan siirtäminen televisioon Apple TV:n kautta

  1. Varmista, että iPhonesi tai iPadisi ja Apple TV on kytketty samaan WiFi-verkkoon.
  2. Käynnistä Telia TV-sovellus iPhonella tai iPadilla ja kirjaudu sisään.
  3. Etsi haluamasi sisältö ja käynnistä sen katselu.
  4. Valitse ruudun oikeasta alakulmasta AirPlay-kuvake.
  5. Valitse listalta Apple TV (rullaa valikkoa alas).
  6. Videotoisto siirtyy Apple TV:n kautta televisioon. Odota, kunnes sisältö latautuu.
  7. Katselun aikana voit pysäyttää toiston, jatkaa katselua, kelata tai vaihtaa kanavia iPhoneltasi tai iPadiltasi.
  8. Kun lopetat katselun, kuva siirtyy automaattisesti takaisin laitteesi ruudulle ja voit valita uutta katsottavaa.

Selaimet

Telia TV:n käyttö onnistuu Edgellä, Internet Exlorer 11/10:llä, Google Chrome, Mozilla Firefox- sekä Opera -selaimella osoitteessa tv.telia.fi

Selainta koskevat samat käyttäjärajoitukset kuin laitteillakin.

Voit kirjautua Telia TV-sovelluspalveluun yhteensä viidellä eri laitteella/selaimella ja katsoa sisältöä kahdella laitteella/selaimeilla samanaikaisesti. Kirjautumiseksi lasketaan jokainen laite tai selain, joilla palvelua olet käyttänyt.

Palvelu muistaa käytössäsi olleet laitteet vuorokauden ajan (24h). Tarvittaessa tunnukset voidaan nollata Häiriöilmoituksissa esim. Chat-palvelun kautta kirjautumalla Omille Sivuille .

Lisätietoa selainyhteensopivuuksista