Takaisin

Telia TV sovelluksen käyttöönotto

Hallitse Telia TV:tä ja tallennuksia sekä toista sisältöjä missä ja milloin vain. Tältä sivulta löydät ohjeita mm. tilin aktivointiin ja Telia TV-sovelluksen käyttöönottoon.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Tiivistetysti Telia TV sovelluksen käyttöönotto toimii näin sen jälkeen, kun olet tilannut sovelluksen ja haluamasi kanavapaketit:

  1. Tee Telia TV -tunnusten käyttöönotto. Salasana saapuu sinulle tekstiviestillä muutaman minuutin kuluessa tilaamisesta ja käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi.
  2. Lataa Telia TV sovellus puhelimelle tai tabletille tai mene tietokoneen selaimella osoitteeseen tv.telia.fi.
  3. Kirjaudu Telia TV -tunnuksilla sovellukseen tai sen selainversioon ja aloita katselu.

Telia TV sovellus on käytettävissä Android-puhelimilla ja -tableteilla, iPhonella, iPadilla ja Apple TV:llä, Chromecastilla sekä Windows- ja Mac-tietokoneiden selaimilla. Sovelluksen ohjelmia voit katsoa televisiosta Chromecastin tai Apple TV:n avulla.

Alta löydät tarkemmat ohjeet Telia TV sovelluksen käyttöönottoon ja neuvot käyttöönoton ongelmatilanteisiin.

Tunnuksen käyttöönotto

Telia TV:n tilauksen jälkeen saat salasanan tekstiviestinä puhelimeesi. Salasanan saapumiseen menee normaalisti parista minuutista 15 minuuttiin tilauksen tekemisestä. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi.

Jos et ole saanut tekstiviestiä, toimi näin:

  • Tarkista ajankohtaiset häiriötiedotteet yleisten häriötilanteiden varalta.
  • Jos sähköpostiosoitteesi on jo rekisteröity toiselle Telia TV -tilille, et saa salasanaa tekstiviestinä vaan sähköpostiisi lähetetään linkki, josta pääset luomaan tunnukset. Muista tarkistaa roskapostikansio, sillä sähköposti voi joskus päätyä sinne.
  • Jos viestiä ei löydy, niin tilin voi aktivoida kirjautumalla Minun Teliaan ja menemällä siellä Liittymäni ja palveluni -osioon, jossa Telia TV -palveluissasi pitäisi näkyä aktivoimaton tili. Valitse Aktivoi tunnus.

Aktivointi onnistuu näppärästi myös Minun Telia -sovelluksessa. Jos tilin luomisessa on ongelmia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Löydät myös ohjeet unohtuneen käyttäjätunnuksen tai salasanan palautukseen. Voit helposti tarkistaa käyttäjätunnuksesi ja tiliisi liitetyn sähköpostiosoitteesi kirjautumalla Minun Teliaan.

Sovelluksen käyttöönotto

Käyttääksesi Telia TV -palvelua älypuhelimella tai tabletilla, sinun pitää ladata Telia TV sovellus laitteesi sovelluskaupasta.

Button text
Button text

Android-laitteet

Telia TV sovellus on käytettävissä Android-puhelimilla ja -tableteilla.

  • Käyttöjärjestelmä: 5.0 tai uudempi.
  • Sovellus on toistaiseksi ladattavissa myös osalle vanhemmista Android-versioista, mutta niille sovelluksen kehitys on päättynyt ja toimivuus vaihtelee laitekohtaisesti.

iPhone ja iPad

Telia TV sovellus on käytettävissä Applen puhelimilla ja tableteilla.

  • Käyttöjärjestelmä: iOS 13.0 tai uudempi, vanha tummataustainen sovellus toimii toistaiseksi iOS 10.3 versiolla.
  • Telia TV:n videoita ei voi toistaa selaimessa Applen puhelimilla ja tableteilla, vaan on käytettävä Telia TV sovellusta. Kun olet kirjautunut sisään osoitteessa http://tv.telia.fi voit vuokrata elokuvia, mutta katsoaksesi niitä sinun on siirryttävä sovelluksen puolelle.
Kirjautuminen
  1. Avaa Telia TV sovellus puhelimellasi tai tabletillasi tai mene tietokoneellasi osoitteeseen tv.telia.fi.
  2. Valitse valikosta Kirjaudu.
  3. Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi.

Voit kirjautua Telia TV-sovelluspalveluun yhteensä viidellä eri laitteella/selaimella ja katsoa sisältöä kahdella laitteella/selaimeilla samanaikaisesti. Kirjautumiseksi lasketaan jokainen laite tai selain, joilla palvelua olet käyttänyt.

Palvelu muistaa käytössäsi olleet laitteet 24 tuntia. Tarvittaessa tunnukset voidaan nollata tekemällä häiriöilmoituksen. Asian saa hoidettua kätevästi esimerkiksi chat-asiakaspalvelun kautta, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan.

Onko salasana tai käyttäjätunnus unohtunut?

Katsominen nettiselaimella

Ajankohtaista: Edge-selain suositellaan päivittämään uusimpaan versioon (Chromium). Selaimelle voi lisäksi asettaa laitteistokiihdytyksen päälle selaimen asetuksista.

Telia TV:n käyttö onnistuu Edgellä, Internet Exlorer 11/10:llä, Google Chrome, Mozilla Firefox sekä Opera-selaimella osoitteessa tv.telia.fi

Selainta koskevat samat käyttäjärajoitukset kuin laitteillakin.

Tuetut selaimet käyttöjärjestelmittäin

 

Edge (Chromium)

Opera v.47->

IE 11

Chrome v.75->

Safari 7->

Firefox v.59->

Windows 7

X

X

Windows 8

X

X

Windows 8.1

X

Windows 10

X

Mac OS X

X

X

= Tuettu
X =  Ei saatavilla

Voinko käyttää palvelua muilla selaimilla?

Selaintukea on laajennettu marraskuun 2019 aikana myös muihin merkittäviin selaimiin ilman erikseen asennettavaa laajennusta.
Palvelu saattaa toimia myös muilla selaimilla (esim. Linuxissa), mutta virallista tukea niille ei ole. Ylläolevassa taulukosta näet tuetut järjestelmät ja selaimet.

Katsominen Chromecastin kautta

Chromecastin avulla voit katsella Telia TV sovelluksen ohjelmia televisiostasi ja mobiililaitteesi toimii kaukosäätimenä. Chromecastia voit käyttää Telia TV sovelluksen kanssa Android-älypuhelimilla ja -tableteilla, sekä Applen mobiililaitteilla.

Mitä tarvitsen?

  • Chromecast-mediasoittimen, joka liitetään television HDMI-liittimeen. Laite voi olla joko 1. tai 2. sukupolven Chromecast tai Chromecast Ultra. Tarkista valmistajan sivuilta ohjeet laitteen käyttöönottoon.
  • iOS- tai Android-laitteen, johon on asennettu Telia TV sovellus. Varmistathan, että käytössäsi on sovelluksen uusin versio.
  • Telia TV sovelluksen käyttäjätunnuksen.
  • Chromecastin ja älypuhelimen tai tabletin yhdistettynä samaan wifi-verkkoon.

Kuvan siirtäminen televisioon Chromecastilla

  1. Varmista, että laitteesi ja Chromecast on kytketty samaan wifi-verkkoon. Käynnistä sitten Telia TV sovellus tabletissasi tai älypuhelimessasi ja kirjaudu sisään.
  2. Klikkaa sovelluksen oikeassa yläkulmassa olevaa suoratoistokuvaketta. Toiston aikana kuvake löytyy ruudun oikeasta alakulmasta.
  3. Valitse laite, johon haluat siirtää sisällön. Valitse sitten sovelluksessa haluamasi ohjelma, niin se näkyy televisiossasi. Kun Chromecast on käytössä, suoratoistokuvake muuttuu liilaksi.
  4. Voit käyttää älypuhelintasi tai tablettiasi normaalisti, kun ohjelmaa toistetaan televisiossasi. Paina vasemman yläkulman kuvaketta, niin kontrollit pienenevät ruudun alareunaan ja voit selata sovelluksen sisältöjä.
  5. Toiston lopettamiseksi paina suoratoistokuvaketta ja valitse Stop Casting.

Vinkkejä

  • Aloita alusta -toiminne tulee valita ennen ohjelman peilaamista. Jos aloitit peilaamisen, katkaise peilaus, valitse Aloita alusta, ja jatka sitten peilaamista.
  • Tekstityksen ja kielen valintaa ei voi tehdä, kun ohjelman katsominen Chromecastin kautta on käynnissä. Laita ensin peilaus pois päältä, valitse tekstitys ja kieli, ja laita peilaus takaisin.
  • Peilaaminen ei toimi VPN-yhteyttä käytettäessä Telia TV sovelluksessa tai tv.telia.fi-sivustolla. Katkaisemalla VPN-yhteyden castaus onnistuu.
  • Peilaaminen ei toimi Telia TV sovelluksessa tai tv.telia.fi-sivustolla, jos VPN-yhteys on päällä.
  • Urheilulähetyksiä varten Chromecast on hyvä pakottaa 50 Hz:n tilaan laitteen asetuksista.
Katsominen Apple TV:n kautta

Telia TV netti- ja mobiilipalvelulla on oma sovellus Apple TV -laitteen 4. versiolle. Et tarvitse enää muuta mobiililaitetta videon siirtämiseen televisioosi, vaan voit käyttää Telia TV sovellusta suoraan Apple TV:ssä sen omalla kaukosäätimellä.

Mitä tarvitsen?

  • 4. sukupolven Apple TV:n, jossa on vähintään tvOS 13.0 -käyttöjärjestelmä. Päivitä käyttöjärjestelmä tarvittaessa laitteen asetuksista kohdasta Järjestelmä.
  • Telia TV sovelluksen käyttäjätunnuksen.

Käyttöönotto

  1. Varmista Apple TV:n asetuksista, että siinä on uusin käyttöjärjestelmä.
  2. Lataa Telia TV sovellus Apple TV:n App Storesta.
  3. Käynnistä sovellus ja kirjaudu syöttämällä Telia TV sovelluksen käyttäjätunnus ja salasana.
Katsominen Applen AirPlay -toiminnolla

AirPlay mahdollistaa kuvan siirtämisen iPhonesta tai iPadista televisioon Apple TV -laitteen avulla. Tämänhetkinen AirPlay-tuki on Beta-versio, joka ei tue kaikkien sisältöjen tekstityksiä.

Mitä tarvitsen?

  • Apple TV -laitteen, joka liitetään televisioon HDMI-kaapelilla.
  • iPhonen tai iPadin, johon on asennettu Telia TV sovellus. Varmistathan, että käytössäsi on sovelluksen uusin versio.
  • Telia TV sovelluksen käyttäjätunnukset.
  • Apple TV:n ja iOS-laitteen yhdistettynä samaan wifi-verkkoon.

Kuvan siirtäminen televisioon Apple TV:n kautta

  1. Varmista, että iPhonesi tai iPadisi ja Apple TV on kytketty samaan wifi-verkkoon. Käynnistä  sitten Telia TV sovellus iPhonella tai iPadilla ja kirjaudu sisään.
  2. Etsi haluamasi sisältö ja käynnistä sen katselu. Valitse ruudun oikeasta alakulmasta AirPlay-kuvake ja avautuvasta valikosta Apple TV.
  3. Videotoisto siirtyy Apple TV:n kautta televisioon. Odota, kunnes sisältö latautuu. Katselun aikana voit pysäyttää toiston, jatkaa katselua, kelata tai vaihtaa kanavia iPhoneltasi tai iPadiltasi.
  4. Kun lopetat katselun, kuva siirtyy automaattisesti takaisin laitteesi ruudulle ja voit valita uutta katsottavaa.
Laitteet, joille ei ole Telia TV -tukea
  • Android-mediatoistimet (TV-tikut, TV-laitteet)
  • TV- ja medialaitteiden sisäänrakennettu Chromecast
  • Windows RT -tabletit
  • OnePlus One
  • Rootatut tai muutoin ohjelmallisesti muunnellut laitteet
Lisää samasta aiheesta

Telia TV digiboksin käyttöönotto ja asennus

Kaapelikortin käyttöönotto ja korttilinkityksen tekeminen

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

 

Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.