Telia Playn PIN-koodi ja lapsilukko

Turvallisempaa ostamista varten Telia Playssa on käytössä PIN-koodi. Lisäksi voit luoda tarvittaessa erikseen lasten profiilin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Playn PIN-koodia vaaditaan, kun teet lisämaksullisia vuokrauksia Telia Playssa. Sen avulla vältyt yllätyslaskuilta. Voit määrittää PIN-koodin etukäteen tai viimeistään ensimmäisen vuokrauksen yhteydessä. Telia Playn PIN-koodi ja Telia Play -käyttäjätunnuksen salasana ovat kaksi eri asiaa.

Oletko unohtanut ostojen PIN-koodin?
Katso ohje PIN-koodin vaihtoon

Perheen pienimmille kannattaa lisäksi luoda oma lasten profiili, joka suodattaa sisältöjä ja estää lisätilaukset. Voit asettaa lasten profiiliin myös lapsilukon, joka estää vaihtamasta profiilista toiseen ilman PIN-koodia. Samat profiilit toimivat niin Telia Play -sovelluksessa, selaimella osoitteessa teliaplay.fi kuin digiboksilla (pl. Telia Play -boksi laajakaistalla -palvelu ja Arris-merkkiset digiboksit).

PIN-koodi ostoille

Voit määrittää PIN-koodin näin:

  1. Kirjaudu nettiselaimella osoitteeseen teliaplay.fi.
  2. Klikkaa profiiliasi ja mene kohtaan Asetukset.
  3. Mene kohtaan PIN-koodi ostoille.
  4. Syötä avautuvaan laatikkoon haluamasi 4-numeroinen PIN-koodi ja paina Tallenna.

Jos et ole määrittänyt PIN-koodia ennen ensimmäistä ostoasi, sinut ohjataan ennen oston tekemistä luomaan PIN-koodi.

Lapsilukko

Kun lapsilukko on kytketty päälle, lapsen profiilista ei pääse siirtymään pääkäyttäjän profiiliin ilman PIN-koodin syöttämistä. Voit käyttää lapsilukon PIN-koodina voit samaa koodia kuin ostoille tai voit määrittää lapsilukolle eri koodin.

  1. Kirjaudu osoitteessa teliaplay.fi.
  2. Klikkaa profiiliasi ja mene kohtaan Asetukset.
  3. Kytke PIN-koodi lapsilukkoa varten -valinta päälle.
  4. Kirjoita avautuvaan laatikkoon haluamasi 4-numeroinen PIN-koodi ja paina Tallenna.

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.