Telia TV -palvelun muutto

Oletko muuttamassa uuteen kotiin ja mietit, miten Telia TV -palvelujen muutto onnistuu? Täältä löydät ohjeet Telia TV:n muuttamisesta uuteen osoitteeseen.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia TV -palvelut muuttavat mielellään mukanasi. Useat palvelumme eivät vaadi erillistä muuttoilmoitusta tai toimenpiteitä muuttohetkellä. Kun teet muuttoilmoituksen Postille tai Väestörekisterikeskukseen, päivittyvät tiedot automaattisesti järjestelmiimme.

Lue lisää asiakastietojen muuttamisesta

Nämä Telia TV -palvelut eivät vaadi Postille tai Väestörekisterikeskukseen tehdyn muuttoilmoituksen lisäksi muuta:

  • Telia TV sovellus seuraa mukanasi kaikkialle Suomessa ja toimii myös EU:n alueella reissatessa, kunhan käytössäsi on nettiyhteys.
  • Telia TV digiboksi ilman Telian laajakaistaa toimii kaikkialla Suomessa, eli voit ottaa digiboksin käyttöön uudessa kodissasi heti kun nettiyhteys toimii.
Telia TV digiboksi Telian laajakaistalla

Kun käytössäsi on Telia TV digiboksi meidän laajakaistallamme, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voit samalla kertaa sopia sekä laajakaistayhteyden että Telia TV:n muuton. 

Jos sinulla on ollut Telia TV digiboksi meidän laajakaistallamme, mutta uudessa kodissasi tulee olemaan käytössä toisen operaattorin laajakaista, digiboksisi ominaisuudet muuttuvat hieman. Kanavapaketeissa ja Tallennuspalvelun toiminnassa voi olla eroavaisuuksia. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin tarkistetaan yhdessä, että Telia TV:n sisällöt vastaavat jatkossakin tarpeitasi.

Kaapeli-TV

Kaapeli-TV-palveluidemme muuttaminen edellyttää, että myös uusi osoitteesi kuuluu kaapeli-tv-verkkoomme. Voit selvittää kaapeli-TV:n saatavuuden uuteen osoitteeseesi soittamalla asiakaspalveluumme. Jos kaapeli-TV on saatavilla, voimme muuttaa TV-palvelusi uuteen osoitteeseen. Palvelusisällöissä voi olla joitain osoitekohtaisia eroja.

Muutto kerrostaloon, joka ei ole kaapeli-TV-verkossamme
  • Kaapelikortin tilaus on valitettavasti lopetettava ja kaapelikortti palautettava meille.
  • Ota yhteys taloyhtiösi isännöitsijään tai hallitukseen, jos haluat kaapeli-tv-liittymän hankinnan taloyhtiön yhtiökokouksen käsiteltäväksi.
Muutto kiinteistöön, joka on kaapeli-TV-verkossamme
  • Jos talon edellinen omistaja on liittänyt kiinteistön kaapeli-tv-verkkoomme, sopimus täytyy muuttaa uuden omistajan nimiin. Jos sinulla on ennestään kaapelikortti, voit jatkaa sen käyttöä uudessa osoitteessa normaalisti. Tee ilmoitus hyvissä ajoin, jotta tilauksesi jatkuu ilman katkoa.
Muutto kiinteistöön, joka ei ole kaapeli-TV-verkossamme
  • Jos muutat uudiskohteeseen tai kiinteistöä ei ole ennestään kytketty kaapeli-tv-verkkoomme, voidaan kiinteistö liittää verkkoon, jos se on saatavilla osoitteeseen.
  • Kaapeli-tv-liittymän hankkiminen edellyttää Telia Kotikuidun tai talokaapelin tilausta.

Lue lisää kaapeli-tv-liittymän tilaamisesta

Entä jos kaapeli-TV:tä ei ole saatavilla?

Jos uuteen osoitteeseesi ei ole saatavilla kaapeli-tv:tä, Telia TV digiboksi on oiva korvaaja sille. Digiboksi toimii millä tahansa laajakaistayhteydellä operaattorista riippumatta. Palvelun kanavasisältö on muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta sama kuin kaapeli-tv:ssä.

Lue lisää Telia TV digiboksista

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat


Muistathan, että ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan, tavoitat chat-asiakaspalvelumme 24/7. Voit jättää viestin myös lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.