Telia kaapeli-TV-liittymän ja kaapelikortin tilaaminen

Telia kaapeli-TV on monipuolinen palvelu, joka koostuu maksuttomista peruskanavista ja kattavasta kanavapakettitarjonnasta.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Jotta voit saada käyttöösi Telia kaapeli-TV:n, taloyhtiösi tai kiinteistösi tulee olla kaapeliverkossamme. Lisäksi tarvitset television ja kaapeliverkossa toimivan digivastaanottimen (eli DVB-C-digisovittimen).

Maksullisten kanavapakettien ja kanavien tilaamiseen tarvitset lisäksi maksullisen Telia TV kaapelikortin ja korttipaikallisen digivastaanottimen tai kortinlukijan.

Kaapeli-TV-liittymän tilaaminen
Taloyhtiöt

Yksittäinen taloyhtiön asukas ei voi tilata kaapeli-tv-liittymää, vaan tilauksen tekee aina taloyhtiö. Keskustele taloyhtiösi isännöitsijän tai hallituksen kanssa, jotta asia otettaisiin käsiteltäväksi yhtiökokouksessa.

Lisätietoa Isännöitsijälle tai taloyhtiön edustajalle

Palvelemme yksityisiä kiinteistösopimusasiakkaita numerossa 0200 11 611 (mpm/pvm).

Omakotitalot ja paritalot

Kaapeli-TV saatavuuden omakoti- tai paritaloon voit tarkistaa asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupoista. Liittymisen mahdollisuus sekä maksut tarkistetaan osoitekohtaisesti. Jos olet kiinnostunut kaapeli-tv-liittymän hankinnasta, jätä meille yhteydenottopyyntö.

jätä yhteydenottopyyntö

  1. Sopimuksen tekemisen jälkeen sovitaan kytkentäajankohta liittymän käyttöönottoa varten.
  2. Hoidettavaksesi kuuluvat tonttiosuuden kaivaminen ja putkitus, tontin rajalle tuodun kaapeli-tv-kaapelin vetäminen putkessa asennuskoteloon sekä kiinteistön sisäverkko.
  3. Kytkentä tehdään, kun sekä Telian vastuulla oleva kaapeli-tv-verkon osa sekä asiakkaan vastuulla oleva tonttiosuus on valmis ja kaapeli on valmiina kytkentäpisteessä.

Nämä asiat sinun tulee hankkia ja asennuttaa:

  • Asennuskotelo (ellei jo ole) ja maadoitus
  • Putki tonttiosuudelle
  • Sisäverkko tarvikkeineen

Putki suojaa kuitukaapelia ja mahdollistaa sen toimituksen ja mahdollisen kaapelin uusimisen myöhemmin ilman tontin kaivamista. Putken halkaisijan tulee olla vähintään 50 mm ja se sijoitetaan 60 cm syvyyteen. Kaapelin reitti sovitaan aliurakoitsijamme kaapelireittisuunnittelun kanssa.

Vaatimukset rakennuksen sisäverkolle

  • Kaapelointi koaksiaalisella sisäverkkokaapelilla tai CAT-kaapeloinnilla. Huom! Rakentajan tulee huomioida myös muut sisäverkkoon liittyvät asiat.
  • Antennirasiat
  • Antennirasioille erillisen kaapelin vetäminen asennuskotelosta tai teknisestä tilasta
  • Haaroittimet ja niiden asennus asennuskoteloon tai -kaappiin
  • Kaikki sisäverkon kytkennät paitsi syöttökaapelin liitäntä  sisäverkon liitäntäpisteeseen
  • Omakotiliittymä on suunniteltu viidelle yhtäaikaiselle antennipisteelle. Jos useampia antennipisteitä halutaan käyttää yhtäaikaa, tulee hankkia antennivahvistin.

Telian rajapinta liittymään on koaksiaalikaapelin päässä.

Lisätietoja kaapeli-tv-liittymästä omakotitaloille ja paritaloille saat asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta.

Kaapelikortin tilaaminen

Tarvitset kaapelikortin maksukanavien ja kanavapakettien tilaamiseen, koska ne toimivat Suomessa vain kaapelikortin kautta.

Voit tilata kaapelikortin (5,50 €/kk) ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla lähimmässä Telia Kaupassa.

Telia TV -kaapelikortti sisältää peruskanavat sekä nämä kanavat:

  • Travel Channel HD*
  • Eurosport 1 SD- ja HD* -kanavat
  • C More Hits HD*
  • C More Max 2 HD*

*HD-kanavien katseleminen vaatii kaapelikortin lisäksi Cable HD Ready -digiboksin tai -television sekä niiden linkittämisen keskenään.

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.