Telia Playn PIN-koodit ostoille ja sisällöille

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Voit määrittää Telia Play -käyttäjätunnuksellesi PIN-koodeja palvelussa tehtäville ostoille sekä katseltaville sisällöille. Näin vältyt yllätyslaskuilta ja voit huolehtia, että lapset katsovat vain ikäisilleen sopivaa sisältöä.

Kun teet lisämaksullisia ostoja tai vuokrauksia Telia Playssa, tarvitset PIN-koodin. Voit määrittää koodin etukäteen tai viimeistään ensimmäisen vuokrauksen tai oston yhteydessä. Ensimmäisen oston jälkeen voit halutessasi ottaa PIN-koodin pois päältä käyttäjätunnuksen asetuksista. 

Lapsilukoilla rajoitat sisältöjen katselua:

  • Perheen pienimmille kannattaa olla oma lasten profiili, joka suodattaa sisältöjä ja estää lisätilaukset. Voit lisäksi asettaa lapsilukon, jolla lapsen profiilista aikuisen profiiliin vaihtaminen vaatii PIN-koodin.
  • Varttuneemmille lapsille lapsen profiili ei välttämättä ole ajankohtainen, mutta voit asettaa lapsilukon 18+-sisällöille, jolloin PIN-koodia vaaditaan ennen 18+-sisällön toistamista.

Telia Playssa voi tehdä lisämaksullisia ostoja ja vuokrauksia, joiden tekemistä voit rajoittaa asettamalla niille PIN-koodin.

PIN-koodia vaaditaan aina ensimmäisen oston tai vuokrauksen yhteydessä, mutta voit määrittää sen myös etukäteen. Ensimmäisen oston tai vuokrauksen jälkeen voit jatkaa PIN-koodin käyttöä tai ottaa sen pois päältä käyttäjätunnuksesi asetuksista.

PIN-koodin käyttöönotto
  1. Kirjaudu osoitteessa teliaplay.fi Telia Play -käyttäjätunnuksellasi.
  2. Klikkaa profiiliasi ja mene kohtaan "Asetukset".
  3. Paina "Vaadi PIN-koodi ostoa varten" -kohdassa olevasta kytkimestä aktivoidaksesi ominaisuuden käyttöön.
  4. Syötä avautuvaan laatikkoon haluamasi 4-numeroinen PIN-koodi. vahvista se ja paina "Tallenna".
PIN-koodin poistaminen käytöstä
  1. Kirjaudu osoitteessa teliaplay.fi Telia Play -käyttäjätunnuksellasi.
  2. Klikkaa profiiliasi ja mene kohtaan "Asetukset".
  3. Paina "Vaadi PIN-koodi ostoa varten" -kohdassa olevasta kytkimestä ottaaksesi ominaisuuden pois käytöstä.
  4. Sivulle aukeaa "Poista PIN-koodi käytöstä" -ikkuna. Syötä siihen nykyinen PIN-koodi ja paina "Poista käytöstä" -painiketta. Jos et muista PIN-koodia, katso ohjeet unohtuneelle PIN-koodille.

Telia Playssa voit asettaa lapsilukkoja, joilla pidät huolta, että lapset pääsevät katsomaan vain ikäluokalleen sopivaa sisältöä. Tarjolla on kaksi lapsilukkoa, joista voit aktivoida toisen tai molemmat:

  • Lapsiprofiilista poistuminen vain PIN-koodilla
  • 18+ -sisältöjen katsominen vain PIN-koodilla
Lapsilukon käyttöönotto
  1. Kirjaudu osoitteessa teliaplay.fi Telia Play -käyttäjätunnuksellasi.
  2. Klikkaa profiiliasi ja mene kohtaan "Asetukset".
  3. Paina "Lapsilukot" -kohdassa olevista kytkimistä aktivoidaksesi yhden tai molemmat lapsilukot.
  4. Kirjoita avautuvaan laatikkoon haluamasi 4-numeroinen PIN-koodi, vahvista se ja paina "Tallenna".
Lapsilukon poistaminen käytöstä
  1. Kirjaudu osoitteessa teliaplay.fi Telia Play -käyttäjätunnuksellasi.
  2. Klikkaa profiiliasi ja mene kohtaan "Asetukset".
  3. Paina "Lapsilukot" -kohdassa olevista kytkimistä ottaaksesi pois käytöstä lapsilukon.
  4. Kirjoita avautuvaan ikkunaan nykyinen PIN-koodi ja paina "OK". Jos et muista PIN-koodia, katso ohjeet unohtuneelle PIN-koodille.

Unohditko ostojen tai lapsilukkojen PIN-koodin? Ei hätää, näin pääset asettamaan uuden PIN-koodin:

  1. Kirjaudu osoitteessa teliaplay.fi Telia Play -käyttäjätunnuksellasi.
  2. Valitse "Oma tili".
  3. Mene kohtaan "Asetukset".
  4. Oletko unohtanut lapsilukkojen vai vuokraamisen ja ostojen PIN-koodin? Paina oikean otsikon kohdalla "PIN-koodin vaihto"-painikkeesta, jolloin saat ilmoituksen, että sähköposti PIN-koodin vaihtoa varten on lähetetty sinulle.
  5. Saat sähköpostiisi viestin otsikolla "PIN-koodin vaihto Telia Play -palveluun". Viestissä olevan linkin kautta pääset määrittelemään uuden PIN-koodin.

    Jos et pääse Telia Play -käyttäjätunnukseesi liitettyyn sähköpostiin, mene kohtaan "Tili ja kirjautuminen", jossa voit päivittää sähköpostiosoitteen uuteen.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.