Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Laajakaistan muuttoilmoitus

Tee laajakaistan muuttoilmoitus ajoissa, toimitusaika on 1–2 viikkoa.

Miten voin tehdä laajakaistan muuttoilmoituksen?

Tee laajakaistan muuttoilmoitus asiakaspalvelussa. Voit myös pyytää tarjouksen laajakaistasta uuteen kotiisi.

Miten teen muiden palvelujen muuttoilmoituksen?

Löytyykö kotoasi laajakaistan lisäksi myös Telian puhelinliittymä tai TV-palveluita? Puhelinliittymän laskutusosoite päivittyy automaattisesti Väestörekisteriin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella. Muiden palveluiden osoitteenmuutoksen voit ilmoittaa samalla kertaa laajakaistan muuttoilmoituksen kanssa.

Mikä on liittymän toimitusaika?

Liittymän toimitusaika on 1–2 viikkoa riippuen alueesta, tarkempi asennusaika vahvistuu, kun asiakaspalvelu on käsitellyt muuttoilmoituksesi.

Maksaako liittymän siirtäminen?

Liittymän siirto on kerran vuodessa maksuton. Tämän jälkeen peritään hinnaston mukainen maksu.

Säilyykö vanha laajakaistasopimus voimassa?

Laajakaistasopimus tarkistetaan muuton yhteydessä. Jos vanhaa sopimusta ei pystytä säilyttämään, voidaan asiakkaan kanssa tehdä uusi sopimus.

Kauanko liittymä toimii vanhassa osoitteessa?

Liittymä katkaistaan vanhasta osoitteesta samana päivänä, kun se siirretään uuteen osoitteeseen. Näin katkos laajakaistaliittymässä on mahdollisimman pieni.

Uudessa osoitteessa on jo jokin liittymä, haittaako se?

Samassa osoitteessa ei voi olla useampaa kiinteää laajakaistaa. Jos uudessa osoitteessa on jo laajakaistaliittymä, ilmoitathan asiasta muuttoilmoituksen yhteydessä.

Miten saan tiedon liittymän toimittumisesta?

Kun muuttoilmoituksesi on käsitelty, saat asiakaspalvelusta alustavan tiedon asennusajasta tekstiviestillä. Tämän lisäksi saat vahvistusviestin asennusajasta toimituksen edetessä sekä saat vielä viestin, kun laajakaista on kytketty.

Muutan uudisrakennukseen, mitä minun pitää ottaa huomioon?

Jos taloasi ei ole aikaisemmin kytketty Telian verkkoon, tulee kytkentä tehdä laajakaistan muuton yhteydessä. Tarkempia tietoja kustannuksista saat asiakaspalvelustamme.

Miten laskutus toimii muuttotilanteissa?

Laajakaistan laskutus ei katkea muuton yhteydessä, joten olethan yhteydessä asiakaspalveluun mahdollisimman pian laajakaistaliittymäsi muutosta.

Pitääkö minun itse tehdä jotain uudessa osoitteessa?

Sinun tulee kytkeä modeemi puhelinpistorasiaan ennen asennusta, jotta asentaja voi testata linjan talojakomosta asennuksen yhteydessä.

Pitääkö asentajan päästä huoneistoon?

Asentaja tekee kytkennän talojakomossa. Mikäli asentajalla on tarvetta päästä huoneistoon sisälle, on hän erikseen yhteydessä asiakkaaseen.

Käytössäni on lankapuhelin, miten tämä vaikuttaa liittymän siirtoon?

Lankapuhelin vaikuttaa liittymän asennukseen, jolloin tämän mainitseminen muuttotilanteessa on ehdottoman tärkeää.

vinkkejä ja etuja muuttoon

Laajakaistan muuttamisen lisäksi on paljon muuta, mitä muuttaessa tulee muistaa. Kokosimme avuksesi vinkkejä helppoon muuttoon – kurkkaa myös mitä etuja saat, kun pyydät tarjouksen laajakaistasta.