ICT-alan lakko aiheuttaa ruuhkia ja viivästyksiä Telialla. Lue Lisää
Soitonsiirto
Soitonsiirrolla voit ohjata sinulle tulevat puhelut toiseen matkapuhelimeen tai kotipuhelimeen. Voit kytkeä tai poistaa soitonsiirron puhelimesi valikon kautta. Tekstiviestejä ei ole mahdollista siirtää puhelujen tapaan.
Huom! Telian mobiililiittymästä voi tehdä soitonsiirron vain Suomeen, Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan, muiden maiden numeroihin soitonsiirron teko on estetty.
Soitonsiirrot voit tehdä helposti kännykkäsi valikosta.
iPhonessa saat soitonsiirron kytkettyä päälle seuraavan polun kautta: Asetukset > Puhelin > Soitonsiirto. Laita soitonsiirto päälle ja kirjoita numero, johon siirto tehdään. Soitonsiirto astuu heti voimaan.
Kohtasitko soitonsiirron käyttöönotossa tai käytössä ongelman?
- Soitonsiirrot ovat maksuttomia Telian matkapuhelinliittymistä muihin Telian matkapuhelinliittymiin (pois lukien Telia Dot -liittymät) ja minkä tahansa kotimaisen operaattorin lankaverkon liittymiin.
- Telian matkapuhelinliittymistä muiden operaattoreiden matkapuhelinliittymiin siirretyt puhelut ovat maksullisia: puhelun siirtäjä maksaa soitetusta puhelusta oman liittymänsä ja siirron vastaanottavan liittymän välisen puhelumaksun oman liittymätyyppinsä mukaisesti.
- Soitonsiirto lankanumerosta: Jos puhelut käännetään lankapuhelimesta matkapuhelimeen, niin soittaja maksaa puhelun siihen lankapuhelimeen mihin hän on soittanut. Soitonsiirron tekijä maksaa lankapuhelinlaskullaan siirretystä matkapuhelusta saman verran kuin kyseiseen numeroon suoraan soitettaessa.
Välittömällä soitonsiirrolla siirrät kaikki puhelusi toiseen Telian liittymään tai omaan vastaajaasi ilman lisämaksua. Tällöin kaikki puhelusi siirtyvät automaattisesti ja ilman viivettä.
Toisen operaattorin liittymään tehty soitonsiirto on välillinen, mikä aiheuttaa vastaanottomaksun sekä kyseisen operaattorin puhelumaksun Suomeen. Voit tehdä välillisen soitonsiirron myös Telian liittymään. Välillisellä soitonsiirrolla voit valita, milloin puhelut siirtyvät, esimerkiksi kun
- et vastaa,
- et ole kuuluvuusalueella tai
- numerosi on varattu.
Kun kytket soitonsiirron, muistathan lisätä puhelinnumeron eteen maatunnuksen ja ottaa suuntanumerosta ensimmäisen nollan pois. Suomen maatunnus on +358. Voit myös halutessasi purkaa soitonsiirrot ulkomailta käsin.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Telia Helppi
Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Lue lisää Helpistä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.
Yhteisöön