Telia Perhe -palvelu

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Huom! Perhepalvelun uusmyynti on päättynyt 29.1.2014. Tuote säilyy nykyisillä asiakkailla, mutta uuden Perhepalvelun kytkeminen ei ole enää mahdollista.

Perhepalveluun voit liittää 2–7 Telian matkapuhelinliittymää, eivätkä perheen sisäiset puhelut kuluta esim. käytössäsi olevan puhepaketin minuutteja. Liittymien laskutus hoituu kätevästi yhdellä laskulla. Halutessasi voit liittää Perhe-palveluun myös kaksi yritysliittymää, vaikkapa äidin ja isän työliittymät.

Telia Perhe -palvelulla saat käyttöön perheen sisäiset puhelut, tekstiviestit ja multimediaviestit yhdellä kiinteällä kuukausimaksulla.

Käyttöönotto

Voit ottaa Telia Perhe -palvelun 2-7 liittymälle, jotka ovat sinun nimelläsi. Henkilökohtaisten liittymien lisäksi voit liittää Perhepalveluun enintään kaksi Telian yritysliittymää. Mikäli avaat myöhemmin uusia liittymiä, ne tulevat automaattisesti mukaan Perhe-palveluun, kunhan palvelun liittymien kokonaismäärä ei ylitä 7 liittymää.

Palvelun kuukausimaksu on aina sama, riippumatta palveluun kuuluvasta liittymämäärästä. Palvelun kuukausimaksu kattaa kaikkien Perhepalveluun kuuluvien liittymien väliset puhelut, tekstiviestit ja multimediaviestit. Perhepalvelu-puheluista ei peritä myöskään puheluiden aloitusmaksua.

Perheliittymistä yritysliittymiin soitetut puhelut ja lähetetyt viestit kuuluvat perhepalvelun kuukausimaksuun. Yritysliittymistä soitetuista puheluista ja teksti- sekä multimediaviesteistä perheen liittymiin veloitetaan normaali hinnastonmukainen maksu.

Kotisoiton lyhytnumeroilla soitettaessa veloitetaan normaali hinnaston mukainen kotisoitto-hinta. Muista siis käyttää Perhepalvelua varsinaisilla liittymänumeroilla, esim. 040 1234567.

Perhepalveluusi kuuluvat liittymät voit tarkistaa soittamalla asiakaspalveluun: 020 690 400 (mpm/pvm, myös jonotusajalta), ma–pe 8–20 ja la 9–16.30.

Laskutus

Telia varaa oikeuden ottaa käyttöön liittymätyypin mukaisen normaalihinnoittelun, mikäli seuraavat tapahtumat ylittyvät Telia Perhe -palvelussa per kuukausi/liittymä:

  • 1000 puheminuuttia
  • 500 tekstiviestiä
  • 500 multimediaviestiä

Ylimenevät puhelut ja/tai viestit laskutetaan normaalihinnaston mukaisesti. Rajojen käyttöönotosta ilmoitetaan asiakkaalle erikseen. Yritysliittymistä soitot, tekstiviestit sekä multimediaviestit veloitetaan aina hinnaston mukaan.

Ulkomaanpuhelut

Soittaminen Suomesta ulkomaille saman Perhe-palvelun muihin matkapuhelimiin kuuluu palvelun kuukausimaksuun riippumatta siitä, missä tavoiteltava matkapuhelin on. Puhelun vastaanottaja maksaa ulkomailla normaalin vastaanottomaksun.

Soittaminen ulkomailta Suomeen maksaa aina normaalin hinnan kyseisen maan ja operaattorin hinnaston mukaisesti.

Huom! Telia Sopiva -liittymällä voit turvallisesti puhua, lähettää viestejä ja käyttää nettiä Telian verkoissa Pohjoismaissa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa. Käyttö vähennetään paketistasi ilman erillistä veloitusta. Puheluista ei veloiteta myöskään vastaanottomaksua.

Soitonsiirrot

Soitonsiirto on tehty Perhe-liittymästä Perheen ulkopuoliseen Telian liittymään tai lankaverkon liittymään.

  • Perheliittymästä soitettaessa siirron tehneeseen liittymään veloitetaan siirron tehneeltä liittymältä liittymätyypin mukainen hinta.

Soitonsiirto on tehty Yritysliittymästä johonkin Telian liittymään tai lankaverkon liittymään.

  • Perheliittymästä soittava maksaa liittymätyyppinsä mukaisen hinnan.
Apua ongelmatilanteisiin

Jos perheen liittymät ovat kahden tai useamman eri henkilön omistuksessa ei Perhepalvelua ole mahdollista kytkeä. Jotta palvelun saa käyttöön, niin liittymät voi siirtää yhden täysi-ikäisen perheenjäsenen nimiin Omistussuhteen muutoksella.

Mikäli palvelussa mukana ollut liittymä siirtyy toiselle operaattorille tai toisen henkilön nimiin, se ei ole enää mukana Perhepalvelussa. Perhepalvelun puhelut ja tekstiviestit eivät kuluta liittymän mahdollista puhe- tai tekstiviestipakettia eikä Etuasiakkaan Etu-minuutteja.

Tutustu myös kampanjan ehtoihin, jos olet ottanut Perhepalvelun kyseisenä aikana käyttöösi.

Irtisanominen

Palvelun voit irtisanoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.