Telia Perhe -palvelu

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Perhepalvelun uusmyynti on päättynyt 29.1.2014. Jo voimassa olevat tilaukset jatkuvat kuitenkin kuten ennenkin.

Perhepalveluun voit liittää 2–7 Telian matkapuhelinliittymää, eivätkä perheen sisäiset puhelut kuluta esim. käytössäsi olevan puhepaketin minuutteja. Liittymien laskutus hoituu kätevästi yhdellä laskulla. Halutessasi voit liittää Perhe-palveluun myös kaksi yritysliittymää, vaikkapa vanhempien työliittymät.

Telia Perhe -palvelulla saat käyttöön perheen sisäiset puhelut, tekstiviestit ja multimediaviestit yhdellä kiinteällä kuukausimaksulla.

Käyttöönotto

Voit ottaa Telia Perhe -palvelun 2–7 liittymälle, jotka ovat sinun nimelläsi. Henkilökohtaisten liittymien lisäksi voit liittää Perhepalveluun enintään kaksi Telian yritysliittymää. Mikäli avaat myöhemmin uusia liittymiä, ne tulevat automaattisesti mukaan Perhe-palveluun, kunhan palvelun liittymien kokonaismäärä ei ylitä 7 liittymää.

Palvelun kuukausimaksu on aina sama, riippumatta palveluun kuuluvasta liittymämäärästä. Palvelun kuukausimaksu kattaa kaikkien Perhepalveluun kuuluvien liittymien väliset puhelut, tekstiviestit ja multimediaviestit. Perhepalvelu-puheluista ei peritä myöskään puheluiden aloitusmaksua.

Perheliittymistä yritysliittymiin soitetut puhelut ja lähetetyt viestit kuuluvat perhepalvelun kuukausimaksuun. Yritysliittymistä soitetuista puheluista ja teksti- sekä multimediaviesteistä perheen liittymiin veloitetaan normaali hinnastonmukainen maksu.

Kotisoiton lyhytnumeroilla soitettaessa veloitetaan normaali hinnaston mukainen kotisoitto-hinta. Muista siis käyttää Perhepalvelua varsinaisilla liittymänumeroilla, esim. 040 1234567.

Perhepalveluusi kuuluvat liittymät voit tarkistaa soittamalla asiakaspalveluumme.

Laskutus

Telia varaa oikeuden ottaa käyttöön liittymätyypin mukaisen normaalihinnoittelun, mikäli seuraavat tapahtumat ylittyvät Telia Perhe -palvelussa per kuukausi/liittymä:

  • 1000 puheminuuttia
  • 500 tekstiviestiä
  • 500 multimediaviestiä

Ylimenevät puhelut ja/tai viestit laskutetaan normaalihinnaston mukaisesti. Rajojen käyttöönotosta ilmoitetaan asiakkaalle erikseen. Yritysliittymistä soitot, tekstiviestit sekä multimediaviestit veloitetaan aina hinnaston mukaan.

Ulkomaanpuhelut

Soittaminen Suomesta ulkomaille saman Perhe-palvelun muihin matkapuhelimiin kuuluu palvelun kuukausimaksuun riippumatta siitä, missä tavoiteltava matkapuhelin on. Puhelun vastaanottaja maksaa ulkomailla normaalin vastaanottomaksun.

Soittaminen ulkomailta Suomeen maksaa normaalin hinnan kyseisen maan ja operaattorin hinnaston mukaisesti.

Soitonsiirrot

Jos soitonsiirto on tehty Perhe-liittymästä Perheen ulkopuoliseen Telian liittymään tai lankaverkon liittymään, Perhe-liittymästä soitettaessa siirron tehneeseen liittymään veloitetaan siirron tehneeltä liittymältä liittymätyypin mukainen hinta.

Jos soitonsiirto on tehty yritysliittymästä johonkin Telian liittymään tai lankaverkon liittymään, soittava osapuoli maksaa soitosta liittymätyyppinsä mukaisen hinnan.

Apua ongelmatilanteisiin

Jos perheen liittymät ovat kahden tai useamman eri henkilön omistuksessa ei Perhepalvelua ole mahdollista kytkeä. Jotta palvelun saa käyttöön, niin liittymät voi siirtää yhden täysi-ikäisen perheenjäsenen nimiin omistussuhteen muutoksella.

Mikäli palvelussa mukana ollut liittymä siirtyy toiselle operaattorille tai toisen henkilön nimiin, se ei ole enää mukana Perhepalvelussa. Perhepalvelun puhelut ja tekstiviestit eivät kuluta liittymän mahdollista puhe- tai tekstiviestipakettia eikä Etuasiakkaan Etu-minuutteja.

Tutustu myös kampanjan ehtoihin, jos olet ottanut Perhepalvelun kyseisenä aikana käyttöösi.

Irtisanominen

Palvelun voit irtisanoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.