5G kokeilu -lisäpalvelu

Kiinnostaako 5G? Voit tilata liittymällesi muutamalla eurolla 5G-yhteyden testiin kahdeksi viikoksi.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

5G kokeilu -lisäpalvelulla voit testata Telia Yhteys -puhelinliittymälläsi 5G-yhteyttä kahden viikon ajan 5 eurolla.

5G kokeilu päättyy automaattisesti 14 vuorokauden kuluttua tilaamisesta. Kokeilujakson jälkeen voit halutessasi päivittää nykyisen liittymäsi 5G-liittymäksi Minun Teliassa.

Liittymä toimii kokeilujakson ajan 5G-verkossa 300 Mbit/s nopeudella. Saapuvan liikenteen vaihteluväli 3G-verkossa 0,4–40 Mbit/s, 4G-verkossa 10–300 Mbit/s ja 5G-verkossa 10–300 Mbit/s.

5G kokeilun tilaaminen

Varmista ennen 5G kokeilun tilaamista, että käytössäsi on:

  • 5G:tä tukeva puhelin
  • 5G kokeilun kanssa yhteensopiva liittymä

Lue lisää rajoituksista ja yhteensopivuuksista

Voit tilata 5G kokeilun liittymällesi lähettämällä kyseisellä liittymällä tekstiviestin TILAA 5GKOKEILU numeroon 15400.

Saat paluuviestinä kuittauksen tilauksen onnistumisesta, joka sisältää myös tiedon siitä, koska kokeilujakso päättyy. Lisäksi saat tilausvahvistuksen Minun Telian Laskut ja viestit -osioon.

Paluuviestin saatuasi suosittelemme käynnistämään puhelimen uudelleen tai laittamaan sen hetkeksi lentotilaan ja sitten siitä pois, jolloin laite hakee saatavilla olevat verkot uudelleen. Näin 5G-verkon saa nopeammin käyttöön. 

Saat ilmoituksen tekstiviestillä, kun kokeilujakso on päättynyt.

Rajoitukset ja yhteensopivuus

5G-yhteyksien käyttäminen edellyttää tiettyjä asioita puhelimeltasi, liittymältäsi sekä saatavilla olevilta verkoilta.

Käyttääksesi 5G-yhteyksiä, tarvitset 5G-tuella varustetun puhelimen.

Jotta 5G kokeilun tilaaminen onnistuu, liittymällä tarvitsee olla oikeus tilata maksullisia lisäpalveluita. Liittymän omistaja voi hallita tilausoikeuksia Minun Teliassa.

5G kokeilu on yhteensopiva suosituimpien Yhteys Rajaton 4G -liittymien kanssa:

  • Rajaton 0,5 M
  • Rajaton 100 M
  • Rajaton 150 M
  • Rajaton 200 M
  • Rajaton 20 M
  • Rajaton 2 M
  • Rajaton 50 M
  • Rajaton Lite 0,5 M
  • Rajaton Lite 100 M

Saatavilla olevat mobiiliverkot vaihtelevat sen mukaan, missä milloinkin olet. Laite pääsee 5G-verkkoon vain silloin, kun olet 5G-verkon kuuluvuusalueella. Kun liittymä on yhdistetty 5G-verkkoon, näkyy laitteessa verkon tunnuksena 5G-ikoni. Jos 5G-verkkoa ei ole saatavilla, liittymäsi toimii muissa saatavilla olevissa verkoissa, kuten 4G:ssä.

5G-kokeilujakso ei periydy rinnakkaisliittymille (Yhteys Multi tai Multi-sim), jos sellaisia on käytössä.

Laskutus

5G kokeilu -lisäpalvelun kertamaksu 5 € veloitetaan liittymän seuraavalla laskulla.

Usein kysyttyä
Mitä tapahtuu kokeilujakson päätyttyä?

5G kokeilu päättyy automaattisesti 14 vuorokauden kuluttua tilaamisesta, eli sinun ei tarvitse erikseen irtisanoa sitä. Kokeilujakson jälkeen voit halutessasi päivittää nykyisen liittymäsi 5G-liittymäksi Minun Teliassa.

Voinko vaihtaa liittymääni kokeilujakson aikana?

Jos uusi liittymäsi on 5G kokeilun kanssa yhteensopiva, kokeilujakso jatkuu loppuun asti tavalliseen tapaan. Jos päivität liittymäsi 5G-liittymäksi kokeilujakson aikana, 5G kokeilu päättyy.

Tilaus ei onnistunut, mitä teen?

Jos tilaus ei onnistunut, saamassasi paluuviestissä on yleensä mainittu syy tilauksen epäonnistumiselle. Tällaisia syitä ovat:

  • Yhteensopimaton liittymä: Voit päivittää liittymäsi yhteensopivaksi 5G kokeilu -lisäpalvelun kanssa Minun Teliassa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
  • Tilausoikeuksien puuttuminen: Liittymän omistaja voi hallita tilausoikeuksia Minun Teliassa.
  • Meneillään oleva 5G kokeilu: Odota, että jakso on päättynyt. Voit sen jälkeen tilata uuden 5G kokeilun.

Jos erillistä syytä tilauksen epäonnistumiselle ei ole mainittu, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme tilanteen.

Tilasin 5G-kokeilun jo kerran. Voinko kokeilla sitä uudestaan?

Jos liittymälläsi ei ole parhaillaan voimassa olevaa 5G kokeilu -tilausta, voit tilata kokeilun uudestaan.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat

Jätä viesti

Voit jättää meille viestin, niin otamme sinuun tarvittaessa yhteyttä. Suosittelemme kuitenkin asioimaan Minun Teliassa, chatissa tai puhelimitse.

 

Jätä viesti Minun Teliassa

Jätä viesti ilman asiakkuutta

 

 

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.