Maksumuistutuspalvelu

Ota maksumuistutuspalvelu käyttöön, jotta laskujen maksaminen ei unohdu.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Kun maksumuistutuspalvelu on päällä, saat muistutuksen sähköpostilla tai tekstiviestinä, kun lasku on maksamatta ja sen eräpäivästä on kulunut noin viikko.

Jos maksat laskun heti maksumuistutuksen saatuasi, vältyt ylimääräisiltä kuluilta eikä laskusi ole enää vaarassa siirtyä perintään. Maksumuistutuspalvelu muistuttaa myös, jos maksamatta jäänyt lasku uhkaa aiheuttaa liittymän sulkemisen. Ehdit estää liittymän sulkemisen maksamalla laskun heti sulusta varoittavan viestin saatuasi.

Maksumuistutuspalvelun käyttö on maksutonta.

Kytke MAKSUMUISTUTUSpalvelu

Jos olet hakenut laskulle lisää maksuaikaa eli tehnyt maksusopimuksen, emme lähetä alkuperäisen eräpäivän mukaista maksumuistutusta.

Maksumuistutuspalvelun käyttöönotto

Voit tilata muistutukset sähköpostilla haluamaasi osoitteeseen tai tekstiviestinä haluamaasi Telian liittymään.

  1. Kun painat alla olevasta napista, sinut ohjataan kirjautumaan, jos et ole vielä kirjautunut Minun Teliaan.
    Kytke maksumuistutuspalvelu
  2. Valitse laskunumero sen laskutyypin kohdalta, jolle haluat kytkeä muistutuksen tai jonka muistutusta haluat päivittää. Jos sinulla on useita eri laskutyyppejä (matkapuhelin-, laajakaista- tai yhteislaskuja), tee muutokset kullekin laskutyypille erikseen.
  3. Etene ruudulla näkyvien ohjeiden mukaan.
Usein kysyttyä maksumuistutuksesta
Miksi sain maksumuistutuksen, vaikka laskusta on jo tehty maksusopimus?

Jos maksusopimuksen tekeminen ja maksumuistutuksen lähettäminen ajoittuvat kovin lähelle toisiaan, saatat saada alkuperäisen eräpäivän mukaisen maksumuistutuksen. Toimi tällaisessa tilanteessa maksusopimuksen mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.