Maksuajan hakeminen laskulle

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Yritysasiakkaana voit halutessasi hakea lisää maksuaikaa sekä matkapuhelin- että kiinteän verkon laskuillesi tekemällä maksusopimuksen. Tutustuthan palvelukohtaisiin ehtoihin alla.

Maksuaikaa hakemalla ja maksamalla laskun sopimasi maksuajan puitteissa vältyt perintäkuluilta. Huomioi kuitenkin, että alkuperäisen eräpäivän jälkeen maksetuista laskuista veloitetaan korkolain mukaista viivästyskorkoa laskun maksamiseen saakka.

Hae maksuaikaa Yritysportaalissa

Voit hakea Yritysportaalissa lisää maksuaikaa portaalissa näkyviin laskuihin. Tähän on tiettyjä poikkeuksia, ja tarkemmat maksuajan hakemisen ehdot löydät alempaa. Yritysportaalissa tehdyistä muutoksista maksuaikaan ei peritä erillistä palvelumaksua.

  1. Kirjaudu Yritysportaaliin.
  2. Hae lasku Laskutus ja maksaminen -osion Laskut-välilehdellä. Valitse haluamasi hakuehdot ja klikkaa Hae.
  3. Valitse haluttu lasku klikkaamalla laskunumeroa.
  4. Vieritä alemmas ja klikkaa oikealta Siirrä maksupäivää, jolloin näet uuden ehdotetun eräpäivän. Voit samalla tilata maksumuistutuksen haluamaasi matkapuhelinnumeroon.
  5. Vahvista maksupäivän siirto.

Vaihtoehtoisesti voit jättää asiakaspalvelulle palvelupyynnön Yritysportaalin viestikeskuksessa, jolloin veloitetaan 9 euron (alv. 0 %) palvelumaksu.

Muut tavat

Voit myös ottaa yhteyttä

 chatissa tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun.

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Palvelukohtaiset ehdot
  • Sopimus on sitova ja se astuu voimaan asiakkaan hyväksyessä sopimuksen. Sopimuksen mitätöinti tai muokkaaminen edellyttää kontaktia asiakaspalveluun. 
  • Laskuttaja on Telia Finland Oyj tai sen kanssa samaan konserniin kuuluva yhtiö. Laskuttajalla on oikeus hyväksyä tai hylätä asiakkaan maksusopimus harkintansa mukaan. Maksuaikaa ei voida myöntää muun muassa mikäli kyseessä on ensimmäinen lasku tai asiakkaalla on muita avoimia laskuja. 
  • Lasku on maksettava sovittuna maksupäivänä. Erillistä maksukehotusta ei asiakkaalle toimiteta. Mikäli asiakas laiminlyö maksun suorittamisen, palveluntarjoajalla on oikeus sulkea liittymä ja ryhtyä palvelun yleisten toimitusehtojen mukaisiin toimenpiteisiin. 
  • Laskun eräpäivästä lukien maksamattomasta osuudesta veloitetaan korkolain mukainen viivästyskorko siihen saakka, kunnes laskun viimeinen erä maksetaan. Viivästyskorko veloitetaan seuraavalla laskulla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika
Lähetä viesti

 

Ma–pe 8–17 | Vikailmoitukset 24/7
 

Kirjaudu

Yritysportaali

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Yritysportaalissa. 

Kirjaudu


Minun Telia

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu


Lataa sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
 

Chat

Chatissa asiantuntijamme auttavat sinua nopeasti ongelmatilanteissa ja vastaavat kysymyksiisi. 

Avaa chat >

Arkisin 8-17
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen liittymä- ja laitetilaukset pitää toistaiseksi tehdä erikseen. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitevalikoimamme on tilattavissa toistaiseksi eri kaupasta kuin liittymämme. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät