Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Telia Rahoitus

Tutustu Telia Rahoitukseen ja mahdollisuuksiin hankkia laitteita korottomasti ja kuluttomasti.

Kuvaus

Voit hankkia Telialta puhelimen tai laitteen Telia Rahoituksella, jolloin sitoudut valitsemaasi määräaikaiseen sopimuskauteen (12 kk, 24 kk tai 36 kk). Määräaikainen sopimus koskee vain laitteita, puhelimia ja nettiliittymiä.

Sopimuskauden keston voit tarkistaa kirjautumalla Teliaan. Lisäksi puhelimien ja Yhteys mukaan -liittymän osalta tieto löytyy laskusta.

Tarkista sopimuskausi

Kun määräaikainen sopimuskausi päättyy, liittymäsopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Sinun ei siis tarvitse erikseen irtisanoa määräaikaista sopimusta, vaan se päättyy automaattisesti.

Tilaaminen ja puheliittymän aktivointi

Voit tilata puhelimen tai laitteen verkkokaupasta, asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta.

Puhelin ja laite toimitetaan sinulle postin kautta, mikäli tilaat puhelimen tai laitteen verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta. Kaupasta saat puhelimen tai laitteen suoraan käyttöösi, mikäli haluamaasi mallia löytyy kauppiaan varastosta.

Mikäli tilasit puhelimen uudella liittymällä, voit noudettuasi puhelimen postista nopeuttaa uuden liittymän käyttöönottoa tai käynnistää numeronsiirron: lähetä viesti AKTIVOI 0xx-xxxxxxx, jossa xx=liittymänumerosi (esim. 040-9876543) numeroon 18100 (0 €). Voit lähettää viestin mistä tahansa matkapuhelinliittymästä.

SIM-lukitus

Telia Laitesopimuksella hankitut puhelimet eivät ole SIM-lukittuja. Myös kaikkien vanhojen iPhone-mallien lukitus on poistettu, mutta käytännössä lukitus poistuu, kun laite kytketään eri operaattorin SIM-kortin kanssa iTunes-ohjelmaan.

Puhelimen vaihto

Kun sopimuksen alkamisesta on kulunut vähintään 6 kk, voit tehdä uuden määräaikaisen sopimuksen uudemmasta puhelimesta, vaikka vanhan puhelimen sopimuskautta olisi vielä jäljellä. Uusi sopimus astuu voimaan heti ja vanha vastaavasti päättyy. Voit valita uuden puhelimen maksettavaksi kerta- tai kuukausierissä riippumatta siitä, miten vanha puhelin oli sovittu maksettavaksi.

Jos olit valinnut vanhan puhelimen maksettavaksi kuukausierissä, laskutetaan jäljellä olevat kuukausimaksut (ilman puhe- ja tekstiviestipaketteja) kerralla pois seuraavalla matkapuhelinlaskullasi. Tämän jälkeen voit halutessasi purkaa vanhan puhelimen SIM-lukituksen.

Puhelimen lunastus

Kun sopimuksen alkamisesta on kulunut vähintään 6 kk, voit maksaa laitteen osuuden pois määräaikaisen laitesopimuksen jäljellä olevilta kuukausilta, vaikka et ottaisikaan uutta laitetta. Jos lunastat vanhan laitteen, muttet tilaa uutta laitetta, sopimuksen määräaikaisuus jatkuu sopimuskauden loppuun asti. Tällöin sinulla ei ole oikeutta saada laitteen purkukoodia ennen kuin määräaikaisuus on päättynyt.

Sopimuksen purkaminen

2.4.2009 tai sen jälkeen tehdyissä sopimuksissa sinulla on oikeus purkaa sopimus kesken sopimuskauden maksamalla käyttämättä jäävään sopimusaikaan kohdistuvat maksut sekä hinnaston mukainen irtisanomismaksu. Käyttämättä jäävään sopimusaikaan kohdistuva maksu lasketaan vähentämällä laitteen sopimuksentekohetken mukaisesta suositushinnasta sopimuksenpurkuhetkeen mennessä maksamasi laitemaksut. Sopimuksen purkamisen voit pyytää asiakaspalvelustamme.

Irtisanominen

Telia Laitesopimus on aina määräaikainen (12kk, 24 kk tai 36 kk), mikä tarkoittaa, ettei liittymää ole mahdollista irtisanoa kesken sopimuskauden ilman ylimääräisiä kustannuksia (katso tämän sivun ohje "Sopimuksen purkaminen"). Numero on mahdollista siirtää toiselle operaattorille määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta. Tällöin sinulta laskutetaan määräaikaiseen sopimukseen liittyvät laite- ja liittymän kuukausimaksut sopimuskauden loppuun asti.

  • Laskulla laite- ja liittymän kuukausimaksut laskutetaan ns. laskutusliittymällä, johon ei ole liitetty SIM-korttia.
  • Voit halutessasi eräännyttää loput laitemaksut kerralla maksettavaksi (katso tämän sivun ohje "Puhelimen lunastus").

Määräaikainen sopimus koskee vain nettiliittymää, puhelinta ja laitteita, liittymän lisäpalveluja (esim. puhe- ja tekstiviestipaketteja) on mahdollista muokata sopimuskauden aikana. Sopimuskauden päättymispäivän voit tarkistaa laskulta tai kirjautumalla Teliaan.

Tarkista sopimuskausi

Kun määräaikainen sopimuskausi päättyy, liittymäsopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Sinun ei siis tarvitse erikseen irtisanoa määräaikaista sopimusta, vaan se päättyy automaattisesti.

Takuu ja huolto

  • Kaikilla laitteilla on laitevalmistajan myöntämä takuu (ei koske tarvikkeita esim. akut, kuulokkeet).
  • Huollon aikana Telia ei ole velvollinen hyvittämään kuukausimaksuja tai laitemaksuja.
  • Sopimuskauden maksut on maksettava, vaikka puhelin katoaa tai rikkoutuu.
  • Voit käyttää huollon aikana SIM-korttia toisessa laitteessa.

Lue lisää aiheesta ohjeesta Takuu ja huolto.

Huom! Muista liittää takuukuitti mukaan toimittaessasi laitetta huoltoon!

Lisää maksuaikaa Telia Rahoitus laskulle

Maksuaikaa ei voi myöntää laskulle. Laskutusrytmi on sama kaikilla asiakkailla, eikä sitä voi muuttaa. Laskut lähtevät kerran kuukaudessa, kuun puolivälissä, jolloin maksun eräpäiväksi tulee kuun vaihde.