Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Maksuajan hakeminen

Voit hakea maksuaikaa laskullesi monin eri tavoin: kirjautumalla Teliaan, tekstiviestillä tai puhelimitse.

Kätevintä on hakea maksuaikaa itsepalveluna, mikäli laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt. Huomioithan, että Rahoituksen laskuille maksuajan hakeminen ei ole mahdollista. Kaapeli-TV:n laskuille sekä laskuille, joiden eräpäivä on jo mennyt, voit hakea maksuaikaa ainoastaan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Hinnat

Kirjautuneena Teliaan
5,00 €/maksusopimus (sis. alv)
Tekstiviestillä
5,00 €/maksusopimus (sis.alv.) + 0,17 €/tekstiviesti
Maksumaatti-palvelulla
5,00 €/maksusopimus (sis.alv.) + 0,17 €/puhelu + mpm/pvm)
Asiakaspalvelun kautta
10,00 €/maksusopimus (sis. alv)

Hae maksuaikaa kirjautuneena

Hae maksuaikaa

  1. Klikkaa Laskut ja valitse lasku, jolle haluat maksuaikaa klikkaamalla Maksupäivän siirto -linkkiä.
  2. Seuraa palvelun antamia ohjeita.
  3. Muista lopuksi hyväksyä maksusopimus.

Hae maksuaikaa tekstiviestillä

  1. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, jos haet maksuaikaa tekstiviestillä:
    Jos haluat jakaa laskun kahteen osaan, lähetä viesti OSAMAKSU laskunumero (esim. OSAMAKSU 12345678910) numeroon 15400.
    Jos haluat siirtää laskun maksupäivää, lähetä viesti MAKSUPÄIVÄ laskunumero numeroon 15400.
  2. Saat paluuviestinä sopimusehdotuksen ja jatko-ohjeet.
  3. Hyväksy sopimus lähettämällä viesti HYVÄKSY numeroon 15400.
  4. Paluuviestinä saat ilmoituksen sopimuksen hyväksymisestä sekä laskun maksamiseen tarvittavat tiedot.

Huom! Palvelu toimii vain Telian matkapuhelinliittymästä lähetetyllä tekstiviestillä.

Hae maksuaikaa Maksumaatti-palvelusta

  1. Ota esille lasku, jonka maksutilanteen haluat tarkistaa. Maksusopimus on aina laskukohtainen.
  2. Soita numeroon 0200 622 884 (0,17 euroa/puhelu + mpm/pvm). Maksumaatti-palvelu kertoo, onko antamasi laskunumero jo maksettu. Jos lasku on maksamatta, palvelu ehdottaa laskulle maksusopimusta.
  3. Automaatti antaa puhelun aikana tarkemmat ohjeet maksusopimuksen tekemiseen.

Hae maksuaikaa Asiakaspalvelusta

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai chatin kautta.

Laskun eräpäivän siirto pysyvästi

Laskutuskauden pysyvän muutoksen voit tehdä asiakaspalvelumme kautta ja muutosmaksu on 10,00 €. Valittavissa olevat laskutuskaudet ja eräpäivät näet täältä

Mistä löydän aiemmin tehdyn maksusopimuksen tiedot?

Jo aiemmin tehdyn maksusopimuksen tiedot löytyvät Laskuarkistosta

  1. Klikkaa minkä vain laskun numeroa
  2. Valitse "Lisää maksuaikaa"

Avautuvalla sivulla näet laskun numeron, laskun summan ja sovitun, uuden eräpäivän.

Jos haluat tehdä muutoksia jo olemassa olevaan maksusopimukseen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Palvelukohtaiset ehdot

  • Sopimus on sitova ja se astuu voimaan hyväksyessäsi sopimuksen.
  • Sopimuksen mitätöinti/muokkaaminen edellyttää kontaktin asiakaspalveluun. Tekstiviesti tai sähköpostiviesti on lisäpalvelu, sopimus on sitova ilman muistutusta.
  • Laskuttaja on Telia Finland Oyj tai sen kanssa samaan konserniin kuuluva yhtiö. Laskuttajalla on oikeus hyväksyä tai hylätä asiakkaan maksusopimus harkintansa mukaan. Maksuaikaa ei voida myöntää mm. jos kyseessä on ensimmäinen lasku tai asiakkaalla on liian vanhoja muita avoimia laskuja.
  • Lasku on maksettava sovittuna maksupäivänä. Erillistä maksukehotusta ei asiakkaalle toimiteta. Mikäli asiakas laiminlyö maksun suorittamisen, palveluntarjoajalla on oikeus sulkea liittymä ja ryhtyä palvelun yleisten toimitusehtojen mukaisiin toimenpiteisiin.
  • Laskun eräpäivästä lukien maksamattomasta osuudesta veloitetaan korkolain mukainen viivästyskorko siihen saakka, kunnes laskun viimeinen erä maksetaan. Viivästyskorko veloitetaan seuraavalla laskulla.